Как да управляваме личните си финанси по време на икономическа криза?

Пандемията от коронавирус постави на началото на икономическа криза, която все повече ще се задълбочава. Много бизнеси фалират, много хора остават без работа, в неплатен отпуск са или са с намалени приходи. Макар икономическата криза през 2020 да беше прогнозирана от специалистите, мащабът, в който се очаква да се развие, със сигурност не е бил прогнозиран.

Изненадващата загуба на приходи и липсата на спестявания, притесняват много хора, а може би и теб. Едно е сигурно, повечето започват да обмислят кои са правилните начини за управление на личните финанси в моменти на криза.

В днешната статия в блога даваме няколко насоки, които ще ти помогнат да преминеш по-лесно през финансовата криза.

1. Бъди активен в управлението на финанси си

Когато говорим за управление на лични финанси, едно от най-важните неща е активното им проследяване и управление. Независимо дали търсите начин да намалите разходите, да вземете нещо с отстъпка или да платите сметките си, важното е да обмисляте всяка покупка, който правите. Отделяй време да сравняваш цените на продуктите и услугите онлайн, да потърсиш специални оферти и предложения, дори да се свържеш с няколко компании, за да разпиташ за специални условия, с които може и да не успееш да се запознаеш онлайн. Не подценявай клиентското обслужване на компаниите, задавай всички въпроси и прецени кое е най-подходящо и изгодно за теб. Времето, което отделяш, може да ти спести много пари.

2. Приоритизирай разходите си

Приоритизирането на разходите е много важна стъпка към правилното управление на личните финанси. Трябва да разбереш, че има много голяма разлика между нужда и желание. Жилището, храната, битовите сметки и транспортните разходите са нужди, но стрийминг услугите, дрехите, козметичните процедури и други не са задължителни. За да приоритизираш разходите си, започни със списък, в който описваш всичките си разходи и след това прецени кои от тях можеш да изключиш или намалиш, за да подсигуриш финансовата си сигурност, колкото е възможно по-ефективно.

3. Информирай се добре

Ако нямаш фонд за спешни случаи и имаш нужда от допълнителни средства, за да закрепиш бюджета, може да се наложи да прибегнеш към финансови институции за помощ. В този случаи е важно да направиш възможно най-доброто проучване. Информирай се за всички условия, задавай въпросите си към консултантите, когато нещо не ти е съвсем ясно. Разберете какви са лихвените проценти? Каква е годишната такса за обслужване на кредита или кредитната карта? Каква е таксата за разглеждане на документите за одобрение? Какви са сроковете за погасяване? Какви са таксите за теглене на пари и всичко, което се сетиш. Увери се, че разбирате условията и сте задали правилните въпроси. В случай, че имаш нужда от допълнителни финансови средства до заплата, не се колебай да се обърнеш към кредитна карта Бяла Карта. Бяла Карта няма годишна такса, няма и такса при теглене на пари от банкомати в България. Това я прави добър вариант за спешен фонд, тъй като не струва нищо, когато не я използваш. Хубаво би било да имаш одобрен кредит в джоба, който може да използваш винаги, когато ти потрябва, нали?

4. Подкрепи малки и местни компании в твоя град

Подкрепяй малкия местен бизнес. Тези бизнеси са важна част от икономиката на страната и ще понесат най-тежкия удар по време на кризата. Ако имате възможност, подкрепяйте ги. Много компании вече имат опция да бъде закупен ваучер с отстъпки, който може да бъде използван във времето. Така в малкия бизнес влизат дори и малки приходи, които могат да са помощта благодарение, на която ще оцелеят. За теб също ще е изгодно, защото имаш възможност да вземеш нещо с 20, 30 или дори 50% отстъпка.

В моменти на криза е важно да организираме и управляваме личните си финанси ефективно. Ако сме отговорни заедно, икономиката ще завърти колелото си по-бързо и всичко ще се върне към нормалното.

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software