Кандидатствай Вход
Някои митове за безкешовите разплащания

Някои митове за безкешовите разплащания

  • Бяла Карта
  • 09.10.2019
  • Кредитни карти
  • Коментари: 0
  • 754

Навярно вече почти няма потребител, който да не е запознат със същността на безкешовите разплащания, дори и да не ги използва активно. Независимо дали вече разчиташ на безкасови методи на разплащане, като мобилни портфейли, за да купиш почти всичко, или не можеш да свикнеш да използваш дебитната си карта за пазаруване, безкасовите разплащания отдавна са завладели голяма част от ежедневието ни. Иновациите в плащанията са повлияли на това как управляваме парите в различните аспекти на живота ни. И точно както приложенията за споделено пътуване трансформираха това, което колективно приемаме за нормално, промените в технологията за безкасово плащане вече означават, че някои стари финансови убеждения вече губят своята сила.

Ето и някои от най-разпространените митове за безкешовите разплащания:

Мит 1: Парите в кеш скоро ще изчезнат в Съединените щати.

Разговорите около това, кога САЩ ще премине изцяло в безкешова търговия, датират от 80-те години на миналия век, но някои заглавия в медиите все още обявяват, че краят на банкнотите се вижда на хоризонта. В интерес на тези, които прогнозират, че безкасовото плащане скоро ще бъде единственият начин за пазаруване, има някои доказателства в подкрепа на теорията. В крайна сметка веригата за салати Sweet Green и Amazon Go веднъж забраниха покупки в брой, заедно с редица малки фирми. Нови констатации от доклада на FIS за 2019 г. срещу очакванията на клиентите разкриха, че приемането на парични банкноти  сред малки и средни предприятия е спаднало от 66% на 53% от 2017 г. насам, а близо 40% от анкетираните използват мобилни разплащания.

И все пак, забраните на разплащания в брой са генерирали и обратна реакция. Както Sweet Green, така и Amazon Go сега приемат кеш. Ню Джърси и Филаделфия пък са приели законодателство, което отхвърля забраните за пари в кеш в предприятията. Градове като Ню Йорк, Сан Франциско и Вашингтон D.C. обмислят също да последват този пример.

Въпреки че притокът на терминали за самоуправление и подобни на Amazon Go услуги може да подтикнат клиентите да изберат безкасово плащане, то все пак САЩ е далеч от деня, в който всички потребителите ще използват дигитално разплащане.

В края на краищата, Pew Research Center разкрива, че 52% от американците все още използват пари в брой, за да правят поне няколко покупки всяка седмица - и това число едва се е променило от 2015 г. насам. За потребителите, комбинацията от приемане на пари в брой и дигитални плащания от търговци е идеалният баланс: това означава повече удобство, повече контрол и повече избор.

Мит 2: Неизползването на кредитни или дебитни карти те предпазва от измама

Като се има предвид, че един от всеки трима респонденти в американско проучване заявява, че е бил жертва на измама, има смисъл, че потребителите може да приемат парите в брой като единственият начин на плащане, който не може да бъде компрометиран. Въпреки че паричните средства не са обвързани с твоята лична информация като карта или банкова сметка, тя те оставя по-уязвим, отколкото може да си представиш.

Ако някой открадне твоите пари или загубиш пълния си портфейл, можеш да подадеш протокол в полицията, но няма гаранция, че ще получиш парите си обратно. С кредитна карта можеш да следиш какво става със средствата, с които пазаруваш на различни места, т.е. да имаш контрол над трансакциите. Кредитна карта “Бяла Карта” например ти дава предимството да имаш собствен онлайн профил, чрез който да следиш всяка една направена трансакция. Така можеш да правиш справки за движенията по кредитната си карта и при съмнение да блокираш веднага средствата. По този начин можеш реално да противодействаш на кражбата на парите ти, а в случая с откраднат портфейл тази опция е невъзможна.

Плюс това, всеки път, когато използваш безкасово плащане, ти даваш информация, която се използва за по-добра защита на всеки потребител и бизнес от измама. В света на финансовите услуги тези източници от информация се наричат ​​консорциуми за измами; те се използват, за да помагат на издателите на карти като Visa, Mastercard, American Express и Discover по-добре да идентифицират и разберат как се случва измама. Въоръжени с тази информация, те продължават да стават по-добри в предотвратяването на измами и могат да го направят, без да дразнят клиента с отказани трансакции, които изглеждат подозрителни, но всъщност не са. Всъщност, всеки доставчик в бизнеса за предотвратяване на измами използва данни от консорциума за по-добра защита на клиентите - което може да обхване финансови институции, издатели на карти, финтек - но в крайна сметка помага на клиентите

Мит 3: Плащането при малък бизнес не е сигурно

Ако някога си се съмнявал, че информацията за твоята карта ще бъде защитена, когато купуваш от местен търговец или магазин, трябва да знаеш, че мобилната и дигитална технология за разплащане е предоставила на малкия бизнес достъп до същите видове сигурни платежни инструменти  като на големите търговци. Плюс това, набор от правила, известни като PCI стандарти за сигурност, очертават редица мерки за сигурност, които всеки бизнес, който приема разплащателни карти, трябва да следва. Ако приемем, че търговецът спазва стандартите за сигурност, за които са се съгласили, можеш да си сигурен, че плащането, което правиш в местния си хранителен магазин, е толкова сигурно, колкото и това, което правиш в голяма верига хранителни магазини.

Иновациите в плащанията направиха по-лесно и по-икономично за малките и средни предприятия да приемат всички форми на плащане и промениха начина, по който собствениците на фирми управляват своите финанси.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш