Как да научиш мозъка ти да си почива?

Според проучване на Microsoft, средностатистическия човек успява да се концентрира и да задържи вниманието си за период от едва 8 секунди. За сравнение, смята се, че златните рибки имат продължителност на вниманието от 9 секунди.Това е намаление от средната продължителност на вниманието от 12 секунди в рамките на 20 години.

По-притеснителен е фактът, че вече има новопризнато разстройство, наречено дефицит на внимание (ADT), което достига епидемични размери на работното място. Белязан от възбуда, разсеяност и нетърпение, дефицитът на внимание ADT не позволява на служителите да вземат разумни решения, да определят приоритети и да управляват времето си.

Причината за тези явления? Хората са бомбардирани с твърде много информация.

Информационното претоварване е основен проблем за обществото днес. Напливът на ново съдържание, което се създава и разпространява ежедневно чрез Интернет, е огромен.

Според психолога и експерта по внимание Люси Джо Паладино, автор на “Find Your Focus Zone: Ефективен нов план за поражение на разсейването и претоварването”, претоварването с информация може да причини забравяне, умора и затруднения с фокуса. Не само това, но някои източници преценяват, че мозъкът ни взема до 35 000 решения на ден, което води до умствена умора. Повишеният стрес и тревожност, които изпитваме от опитите да обработим твърде много информация в днешния хипер свързан свят, е неоспорим.

С имейлите и социалните медии, които ни следват, където и да отидем, е по-важно от всякога да оставим мозъка си да си почине.

В днешната статия на блога на кредитна карта Бяла Карта ти даваме няколко съвета, с които ще дадеш възможност на мозъка ти да си почине.

Презареди се с енергия

Какво ти дава енергия? Някои хора просто спират и си поемат въздух. Намери време да отдъхнеш между срещите, да се разходиш, да изпиеш кафе и да се чуеш с приятел. За теб може да работи и слушането на музика за няколко минути.

Не забравяй, че какъвто и начин да избереш, в своята „почивка“ е необходимо да правиш само едно нещо.

Фокусирай се върху настоящето

Ефективен начин за зареждане и възстановяване на ума ти е да спреш да мислиш за миналото и бъдещето и да се фокусираш върху настоящия момент.

Фокусът върху настоящето е форма на медитация и една от най-ефективните техники за възстановяване на доброто ти психическо състояние.

Ето защо много технологични фирми в Силиконовата долина често започват срещи с няколко минути мълчание. Това дава шанс на всички в стаята да изчистят главите си и да се съсредоточат. Но като всичко друго, способността да стоиш в настоящето е умение, което изисква практика.

Медитирай

Доказано е, че медитацията води до дълбоки промени в структурата на мозъка във времето, засилвайки областите, свързани с емоционалния контрол, паметта, интроспекцията, вниманието и абстрактната мисъл.

Когато мозъкът ти си почине, той не спира да работи. Вместо това, той позволява да се осъществят много психични процеси - също както съществените физиологични процеси протичат докато спиш. Това прави място за по-интуитивната част от ума ти.

Може би ти звучи твърде банално, че медитацията е в състояние да ти помогне да се фокусираш, но истината е, че тя не се изчерпва с това да усъвършенстваш поза лотос. Това просто означава да осъзнаваш, напълно ясно какво правиш в момента - независимо дали готвиш, слушаш музика, вървиш към работа или просто гледаш в една точка в тавана. Всичко, което трябва да направиш, е да се съсредоточиш върху нещо различно от мислите си. Това може да бъде твоя дъх или гледките или звуците около теб.

За цялостното ти състояние е необходимо да се научиш да дадваш на мозъка си почивка. Кредитна карта Бяла Карта е до теб, когато имаш нужда - независимо дали искаш да отидеш на кратка почивка през уикенда или да си спокоен, че имаш пари до заплата. Кредитна карта Бяла Карта е без такса за издаване и без годишна такса за обслужване. Това означава, че няма да плащаш нищо, ако не я използваш.

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software