Кандидатствай Вход
Как да извлечеш плюсовете от негативната обратна връзка?

Как да извлечеш плюсовете от негативната обратна връзка?

  • Бяла Карта
  • 07.07.2021
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 341

В основата си обратната връзка трябва да бъде полезна. Поне на теория е така. На практика обаче критиката често е стресираща. Понякога обратната връзка е за конкретен проект, задача, но най-често е регулярна за цялостното ти представяне в компанията и за целта има определена среща с твоя мениджър. Тази среща може да е на няколко месеца или на годишна база.

Организационният психолог Адам Грант казва, че когато се сблъскаме с отрицателна обратна връзка, нашето его е толкова застрашено, че мозъкът ни ограничава входящата информация.

Изправени пред перспективата за отрицателна обратна връзка, ние също ще променим нашите социални навици. Според изследвания от Харвард и Университета на Северна Каролина хората стигат дотам, че избягват колеги, които са склонни да им дават по-конструктивна критика.

Всъщност, напълно естествено е да се страхуваш от отрицателна обратна връзка. Д-р Мартин Паулус, професор по психиатрия в Университета в Сан Диего, казва, че две части от мозъка ни диктуват как емоционално да обработваме критиката: амигдалата и медиалната префронтална кора. Докато първата определя какво е важно и ни помага да формираме емоционални спомени, другата регулира как реагираме на емоционални стимули, включително критика.

Амигдалата също играе ключова роля в нашата реакция, поради което получаването на отрицателна обратна връзка може да се почувства заплашително на най-примитивното ниво.

За щастие има начини да превърнеш тази обратна връзка в положително, дори подобряващо изпълнението преживяване.

Ето как:

1. Изпреварвай отрицателната обратна връзка

Веднага щом уловиш недоволството на клиент, колега или мениджър, заеми активна позиция и се опитай да определиш какво се е объркало. Когато започнеш разговора, ти психически се подготвяш за конструктивната критика, която следва, потискайки борбата или реакцията на твоето тяло.

Не само това, отваряйки се за конструктивна критика, ти също помагаш да се култивира среда, в която обратната връзка е добре дошла. Както пише Farnam Street:

„Най-добрият начин да създадеш атмосфера, в която се споделя коучинг, не е да поставиш някой друг на горещото място, а да се наемеш да го вземеш сам. Може да насърчиш другите, независимо дали шефове, колеги или подчинени, като поискаш техните наблюдения относно твоето представяне. "

2. Забави темпото и задавай въпроси

Има много неща, които можем да научим от отзивите, генерирани от потребители. Вземи например Yelp, който може да бъде изключително мощен инструмент за бизнеса, който търси обратна връзка за своите продукти или услуги. Понякога може да се чувства и преобладаващо негативно. Работата е там, че когато хората са вдъхновени да дават отзиви, те са склонни да бъдат емоционални, за добро или лошо.

Както Yelp съветва своите бизнес потребители:

„Първо прочети рецензията. След това препрочети рецензията. Прочетети я отново. На третия си опит започни да търсиш стойността. Задай си въпроса: Какво е очаквал клиентът? Защо е очаквал това? Защо се случи това? Какви промени мога да направя, за да съм сигурен, че тази ситуация няма да се повтори? "

Затова, преди да действаш импулсивно, опитай се да осмислиш казаното и чутото и да прецениш добре ситуацията, не действай машинално, сякаш се отбраняваш.

3. Мисли за обратната връзка като средство за обучение

Мисли за конструктивната критика като за обективна диагноза - можеш да я използваш едновременно, за да разбереш какво се е объркало и да разбереш как да се подобри. Колкото повече откриваш, толкова по-добре можеш да оцениш, да определиш, дали трябва да събереш повече информация и да вземеш решение за пътя напред.

Както казва Бил Гейтс, „Вашите най-нещастни клиенти са вашият най-голям източник на обучение.“

4. Отдели критиката от себе си

Лесно е да объркаш обратната връзка с преценка за това кой си ти реално - силно преработената статия може да се почувства като лична атака върху твоята годност като писател. Но това не е полезно. Според д-р Паулус е изключително важно да отделим критиката от нашето чувство и представа за себе си. Той обяснява: „Като се има предвид, че дори и най-великите писатели могат да пишат лоши материали, това ще раздели силното чувство за самонараняване, което често е свързано с критика и ще улесни отговора ...“

5. Помни успеха на MIP

Националната баскетболна асоциация посвещава наградата за най-подобрен играч (MIP) всяка година на играча, който е постигнал най-голям напредък през редовния сезон.

Пишейки за The Ringer, спортният журналист Кевин О'Конър обяснява, че спечелването на тази награда „често предвещава кариера с постоянен успех: 16 от 33-те победители са посочени в поне един отбор на звездите, включително седем от последните 10 победители.

Голяма инерция може да се намери в това да признаеш нуждата си от подобрение и да се посветиш на по-добри постижения. След като започнеш да напредваш, инерцията ти ще бъде само подновена.

Не забравяй да се възползваш от постоянните отстъпки в партньорската мрежа на кредитна карта Бяла Карта и да пазаруваш с намаление от редица търговци.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш