Кандидатствай Вход
Как да направите работата на компютър по-здравословна

Как да направите работата на компютър по-здравословна

  • Бяла Карта
  • 24.05.2017
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 4191

Във високо компютъризирания свят, в който живеем все повече хора и на всякакви възрасти се оплакват от болежки, в следствие на дълго стоене пред компютъра. Тези болки са най-често във врата, рамената, горната и долната част на гърба, китките или ставите на лактите. В някои от случаите нервите в ръцете и дланите биват притиснати от неудобната поза и водят до слабост в тези области или изтръпване на пръстите. Не са рядкост и проблемите със зрението, изкривяване на гръбнака, постоянно главоболие и затлъстяване. Всеки един от тези проблеми ескалира с времето и това може да окаже неблагоприятен ефект върху тялото за цял живот.

Редица са факторите, които допринасят за възникването на всички изброени проблеми и травми.

Неправилната поза е най-големият враг на тялото ти. Прививането пред клавиатурата поставят гръбнака и крайниците в позиции, които увеличават напрежението в тях, а също и натоварват зрението поради неправилния ъгъл, от който гледаш монитора.

Неправилното обзавеждане на офиса е също важен фактор. Например, ако бюрото е твърде ниско или твърде високо това би създало неправилна поза за достигане на мишката. Което от своя страна води до невъзможност от заемане на правилна позиция на тялото ти при работата с компютър.

Техниката на работа, т.е. начинът, по който натискаш клавиатурата, държиш мишката, дори начинът, по който си извиваш китката, за да захванеш мишката, е от значение.

Работните навици са от голямо значение и дават сериозно отражение. Дългото стоене без промяна на позата е изключително трудно за цялото ти тяло.

Ако и ти прекарваш по-голяма част от времето си пред компютъра, Бяла Карта ще ти даде съвети как да избегнеш изброените по-горе погрешни навици и да предпазиш тялото и зрението си от травми.

Коригирай височината на монитора си

Височината на монитора трябва да бъде на нивото на очите ти. Погледа трябва да е сведен до 30 градуса на долу. Ако очите са твърде надолу, това ще наложи да сведеш глава, което ще доведе до болка в гърба и врата. Ако пък екрана е твърде на високо, може да доведе до синдрома на сухите очи.

Протягай се

След като стоиш на работното си място повече от един-два часа вероятно започваш да усещаш болка във врата и гърба. Затова е важно да си правиш почивки и да се протягаш. Тялото ти има нужда да освободи напрежението, акумулирано от стоенето неподвижно пред компютъра. На всеки няколко часа отделяй време за разпускане. Веднъж на час е най-добрият вариант, но много често това е невъзможно поради голямата заетост.

Стой в правилна стойка пред компютъра

Една от основните причини да изпитваш дискомфорт след час или два стоене пред компютъра е неправилната стойка, която заемаш. Когато заемаш мястото си на бюрото, убеди се, че не се превеждаш напред, раменете са отпуснати, ръцете са близо до тялото, лактите са на 90 градуса и стъпалата са изцяло на земята.

Пий повече вода и ходи повече

Не е нужно да изпадаме в подробности, защо е хубаво да пиеш много вода всеки ден. Всеки един от нас знае отговора и живителната сила на водата. Но ето и още един позитив на това да пиеш по много вода всеки ден. Това ще те раздвижи. И то не само, за да си пълниш чашата или шишето, но и за да посещаваш тоалетната по-често. А това е един чудесен начин да се раздвижваш, без да го правиш умишлено или да изглежда като бездействие.

Ставай често

Не винаги е възможно да ставаш и да си правиш разходки из офиса. Ако при теб това е проблем, то тогава имаш алтернатива – изправяй се от стола до бюрото си. При разговор по телефон или с някой колега просто стани и постой извън зоната на монитора.

Спри да извиваш врата си

Често, когато си концентриран, извиваш врат напред към монитора на компютъра и се вторачваш в него. Опитай се да мислиш повече за позицията на тялото и врата и по-скоро се отдръпвай от монитора, а не се привеждай към него. Очите и тялото ти ще се почувстват много по-добре, ако го правиш.

Накрая ние, екипът на Бяла Карта, искаме да ти дадем много важен съвет. Не пренебрегвай признаците и началните симптоми. Ако усетиш болка в гърдите, гърба, ръцете или очите, то значи не владееш правилната работа с компютър. Затова си припомни какво те съветваме тук и се опитай да го приложиш на практика. Тялото ти ще ти е благодарно за това.  

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш