Кандидатствай Вход
Как да научиш мозъка ти да си почива?

Как да научиш мозъка ти да си почива?

  • Бяла Карта
  • 25.10.2019
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 770

Според проучване на Microsoft, средното човешко същество в днешно време има период на концентрирано внимание от осем секунди (да, смята се, че златните рибки имат продължителност на вниманието от 9 секунди). Това е намаление от средната продължителност на вниманието от 12 секунди в рамките на 20 години. По-притеснителен е фактът, че новопризнато разстройство, наречено дефицит на внимание (ADT), достига епидемични размери на работното място. Белязан от възбуда, разсеяност и нетърпение, ADT не позволява на служителите да вземат разумни решения, да определят приоритети и да управляват времето си. Причината за тези явления? Човешките същества са бомбардирани с твърде много информация.

Информационното претоварване е основен проблем за обществото днес. Напливът на ново съдържание, което се създава и разпространява ежедневно чрез Интернет, е огромен. Толкова много, че Мичъл Капор, основателят на Lotus Development Corporation, който е проектирал приложението Lotus 1-2-3, се цитира с репликата, че „получаването на информация от интернет е като пиене на питие от пожарен хидрант“. Според психолога и експерта по внимание Люси Джо Паладино, автор на “Find Your Focus Zone: Ефективен нов план за поражение на разсейването и претоварването”, претоварването с информация може да причини забравяне, умора и затруднения с фокуса. Не само това, но някои източници преценяват, че мозъкът ни взема до 35 000 решения на ден, което води до умствена умора. Повишеният стрес и тревожност, които изпитваме от опитите да обработим твърде много информация в днешния хипер свързан свят, е неоспорим.

С имейлите и социалните медии, които ни следват, където и да отидем, е по-важно от всякога да оставим мозъка си да си почине. Според Hortense le Gentil, автор на предстоящата книга “Aligned: Свързване на истинското си Аз с лидера, който искаш да бъдеш”, „Трудностите ти позволяват да се  увериш в себе си и да зареждаш с гориво. Проверката ти помага да се приведеш в съответствие със себе си, като съответно се отдръпнеш, напомниш си за твоето „защо“ и да проучиш, дали твоите мисли, думи и действия са в синхрон. Важното е да можеш да освободиш място за интуицията си и да останеш във връзка с подреденото си аз.

Презареди се с енергия

Какво ти дава енергия? Един от клиентите на компанията Gentil се научава да си “поема дъх” между срещи, като си позволява да седне малко и да пие кафе на връщане към офиса. Освен това, може би слушането на музика за няколко минути би сработило добре за теб. Други опции включват излизане от офиса за разходка, за да подишаш чист въздух, разговор с приятел или дори кратко четене на любима книга.

Практикувай концентрация

Ефективен начин за зареждане и възстановяване на ума ти е да спреш да мислиш за миналото и бъдещето и да се фокусираш върху настоящия момент. Тази способност да се върнеш в настоящето е известна като внимателност. Внимателността и другите форми на медитация са научно доказани като едни от най-ефективните техники за възстановяване на доброто ти ментално състояния. Ето защо много технологични фирми в Силиконовата долина често започват срещи с няколко минути мълчание. Това дава шанс на всички в стаята да изчистят главите си и да се съсредоточат. Но като всичко друго, способността да стоиш в настоящето е умение, което изисква практика. Google започва да окуражава персонала си да посещава внимателно обучение по медитация още през 2007 г., а сега практиката се разпространява далеч отвъд Силиконовата долина до традиционните Fortune 500 компании като Goldman Sachs и General Mills.

Практикувай медитация

Доказано е, че медитацията води до дълбоки промени в структурата на мозъка във времето, засилвайки областите, свързани с емоционалния контрол, паметта, интроспекцията, вниманието и абстрактната мисъл. Когато мозъкът ти си почине, той не спира да работи. Вместо това, той позволява да се осъществят много психични процеси - също както съществените физиологични процеси протичат докато спиш. Това прави място за по-интуитивната част от ума ти. Може би ти звучи твърде банално, че медитацията е в състояние да ти помогне да се фокусираш, но истината е, че медитацията не се крие само в това да усъвършенстваш поза лотос. Това просто означава да осъзнаваш, напълно ясно какво правиш в момента - независимо дали готвиш, слушаш музика, вървиш към работа или просто гледаш в една точка в тавана. Всичко, което трябва да направиш, е да се съсредоточиш върху нещо различно от мислите си. Това може да бъде твоя дъх или гледките или звуците около теб.

Техники на концентрация в действие

Един от клиентите на Gentil култивира вниманието си, като лови риба, фокусирайки се върху звука на вятъра, който се чува в дърветата, нежната пулсация на водата и въдицата му, летяща във въздуха. Друг избра да слуша музика, като се фокусира върху всеки инструмент и вариантите в гласа на вокалиста. Стив Джобс е известен с това, че е осъществявал голяма част от творческото си мислене, докато се е разхождал. Интуитивните прозрения на изобретателя Томас Едисън го озаряват, когато е в състояние между сън и будност. Алберт Айнщайн и Салвадор Дали също редовно се скитат между сън и пълно съзнание, пространство, където линейната и аналитична част от умовете им отпуска хватката си, което позволява на интуицията да процъфтява.

Как ти освобождаваш интуицията си? Довери й се, като се възползваш от удобствата на кредитната карта “Бяла Карта”.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш