Кандидатствай Вход
Как да повишиш имунитета си?

Как да повишиш имунитета си?

  • Бяла Карта
  • 11.04.2020
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 730

Коронавирусът е централна тема в общественото и медийното пространство през последния месец. По всички възможни информационни канали ние получаваме наставления за това да си стоим вкъщи  и да избягваме контакта с видимо болни или неразположени хора. Разбира се, следването на тези препоръки е жизненоважно от гледна точка спиране разпространението на заразата. В очакване на пика на заразата, твърде малко се говори за една друга не по-малко значима тема, а именно практиките за повишаване имунитета на организма.

И към момента учени по цял свят продължават да изучават същността и особеностите на коронавируса. Поради тази причина все още няма единодушие относно профилактичните практики, които биха спомогнали за намаляване риска от зараза. Въпреки това, несъмнено ще ти бъде полезно от превантивна гледна точка да подсилиш своята имунна система. В следващите редове ще ти дадем няколко съвета как да постигнеш това:

1. Заложи на здравословен хранителен режим – неслучайно се казва, че човек е това, което яде. Поддържането на здравословен хранителен режим и приемането на по-големи количества витамини със сигурност ще се отрази положително на твоя имунитет и защитни сили. Съветваме те да заложиш на плодове и зеленчуци, които ще ти доставят дневните дози полези вещества. Намали до минимум мазните храни и тези с прекалено много консерванти, влияещи отрицателно върху работата на различните органи и системи.            

2. Избери необходимите хранителни добавки – хора, които традиционно имат проблем със слаба имунна система, биха могли да приемат и някои хранителни добавки за подсилване защитните сили на организма. Като примери за такива хранителни добавки ще дадем популярните таблетки с витамини C, B и D, както и тези с цинк. Помни обаче, че приемът на подобни хранителни добавки няма как да замести здравословното хранене, а по-скоро е едно добро допълнение към него.

3. Не пренебрегвай физическата активност – ограничаването на излизанията заради ситуацията с коронавируса не означава, че трябва да пренебрегнеш напълно физическата активност. Има редица упражнения и тренировки, които би могъл да практикуваш от своя дом. Мъдро би било да приспособиш едно от помещенията в къщата или апартамента си за такъв тип дейности, добавяйки елементи като килимче за тренировки и някои основни фитнес уреди и принадлежности.

4. Ограничи вредните навици пушенето и приемането на големи количества алкохол по принцип са навици, които се отразяват неблагоприятно на цялостното ни здравословно състояние. В периоди на зарази и епидемии те биха могли да се окажат още по-опасни, тъй като подтискат имунитета и защитните сили. Това прави човек по-податлив на отрицателни външни фактори, каквито са бързо разпространяващите се вируси. Ако си решен да повишиш своя имунитет, определено трябва да предприемеш незабавни мерки по отношение редуцирането до минимум на цигарите и алкохола.

5. Отделяй достатъчно време за сън – качественият и пълноценен сън е значим фактор не само за ежедневната кондиция на човека, но и за неговото цялостно здравословно състояние в дългосрочен план. В този смисъл горещо ти препоръчваме да отделяш достатъчно време за своята почивка през нощта. Нека часовете, в които си лягаш, да са съобразени с времето на ставане и дневния ти график. Работата късно вечер в повечето случаи не е продуктивна и съответно няма голям смисъл от нея. Много по-мъдро би било да се наспиш добре, за да си в оптимална кондиция на следващия ден, а твоето ниво на работоспособност да бъде на максимум.

6. Опитай се да намалиш нивата на стрес – в ситуация като днешната това не е никак лесно, но пък е необходимо с оглед личното здраве и кондиция. Стресът и напрежението са сред главните врагове на имунитета. Те отслабват защитните сили на организма и го предразполагат към прихващане на различни зарази и заболявания. Направи всичко възможно, за да намалиш нивата на стрес и напрежение върху себе си. Най-добрият начин за това е чрез отделяне на 1-2 часа на ден за дейности, които обичаш и които ти действат успокояващо – медитация, чете на книги, гледане на филми/сериали, готвене и т.н.

В моментната ситуция е важно както физическото, така и финансовото здраве. Ето защо, ти препоръчваме на предприемеш някои важни финансови стъпки по време на кризата с COVID-19.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш