Кандидатствай Вход
Как социалните мрежи влияят върху потребителското ни поведение?

Как социалните мрежи влияят върху потребителското ни поведение?

  • Бяла Карта
  • 18.10.2018
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1642

През последните години социалните медии се превърнаха във все по-важен елемент от живота и ежедневието на повечето хора. Уверено можем да кажем, че платформи като Фейсбук, Туитър, Инстаграм и т.н. вече съвсем не служат само и единствено за забавление, чат с приятели, както и публикуване на различни снимки и статуси. Социалните медии са главен инструмент в процеса по взаимодействие между компаниите от различните икономически сектори и техните настоящи и потенциални клиенти. Именно чрез социалните медии въпросните компании могат да въздействат върху поведението на потребителя, да създадат у него определени мнения и нагласи, и да го стимулират да действа по желания от тях начин. Ето няколко тенденции, които са на път да се оформят в това взаимодействие между корпорации и клиенти посредством социалните мрежи:

  • По-силна емоционална и психологическа връзка -  основните цели на маркетинга на всяка една компания са свързани с постигането на по-силна емоционална и психологическа връзка с потребителя. Връзка, която да гарантира, че съответният потребител не просто ще извършва периодични покупки, а в дългосрочен план ще бъде напълно лоялен към марката. Социалните мрежи подпомагат изключително много постигането на подобни цели. Когато следваш страницата или профила на дадена марка във Фейсбук или Инстаграм, ти своевременно научаваш за всички нейни нови продукти и предложения на пазара. Но това съвсем не е всичко. В допълнение, всички последователи получават важна информация за принципите и ценностите, мисията и корпоративната култура на компанията. И ако въпросните принципи на компанията съвпадат с техните собствени, е доста голяма вероятността за постигане именно на търсената емоционална и психологическа връзка, която ще ги превърне от случайни клиенти до дългосрочни и напълно лоялни фенове.
  • Осъществяване на пряк контакт – преди извършване на конкретна покупка, потребителят винаги може да има нужда от допълнителна информация за характеристиките на стоката или продукта, начините за доставка, гаранциите, следгаранционните поддръжки и т.н. Според редица изследвания повечето хора в днешно време предпочитат да получат подобна информация не по телефона, а с помощта на социалните мрежи. В този смисъл, те не си губят времето да търсят телефон за връзка със съответната компания, а просто задават въпроса си посредством съобщение във Фейсбук или Туитър. Така процесът по осъществяване на пряк контакт между компанията и нейните клиенти става доста по-бърз, лесен и удобен.
  • Получаване на полезни мнения и коментари -  социалните мрежи се превръщат за отделните компании в източник на ценна информация, която иначе би могла да бъде получена само с помощта на специализирани проучвания (костващи значителни разходи). Информация за това как възприемат потребителите техните продукти и услуги, кои характеристики е нужно да бъдат променени, дали следгаранционното обслужване действително е полезно на клиента и т.н. Подобна информация е възможно да бъде получена посредством мненията и коментарите, които редовно се публикуват на страницата на самата компания във Фейсбук, Туитър, Инстаграм или друга популярна социална мрежа. Ако пък компанията цели да добие някакви по-специфични данни, винаги може да използва инструменти като анкети, допитвания или просто задаване на въпроси към своите последователи в социалните мрежи. В повечето случаи това е по-добър вариант отколкото да се правят плащания към външни фирми за извършване на необходимите изследвания и проучвания.
  • Увеличаване на видео съдържанието – тенденция, оформяща се във всички популярни социални мрежи през последните години, е значителното увеличаване на видео съдържанието. Тази тенденция определено не подминава и корпоративните страници и профили. Истината е, че видео съдържанието е доста по-ефективно по отношение привличане вниманието на потребителите, както и предизвикването на определени чувства, емоции и нагласи у тях. Именно затова и приложения като Instagram Stories набират толкова голяма популярност напоследък. Те са идеалната възможност за една компания да представи по забележителен и интригуващ начин продуктите и услугите си, да покаже определени корпоративни събития или да намери друг начин, по който да влезе трайно в съзнанието на настоящите и потенциалните си клиенти.
  • Повишаване дела на етичното пазаруване – етичното пазаруване е свързано с избирането на продуктите на компании и марки, които в своите производствени и други дейности са отговорни към обществото, околната среда и планетата като цяло. Подобен метод на пазаруване се стимулира доста и от социалните мрежи, където потребителите могат да видят мисията и корпоративната политика на една компания, както и обществените дейности и каузи, с които се занимава.

Кредитна карта Бяла Карта е твоят най-добър помощник и приятел в процеса на пазаруване. Тази кредитна карта те снабдява с необходимите финансови средства по всяко време и прави разплащанията ти една идея по-бързи, лесни и удобни. В допълнение, притежателите на кредитна Бяла Карта получават постоянни намаления и промоционални оферти при пазаруване в широка мрежа от партньорски обекти. Избери кредитна карта Бяла карта и се възползвай от всички преимущества, които тя ти предлага!

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш