Кандидатствай Вход
Как Starbucks прави милиарди?

Как Starbucks прави милиарди?

  • Бяла Карта
  • 13.05.2019
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1185

В края на 20-ти век, кафето е просто напитка, а не начин на живот със своя собствена култура. Тогава Starbucks започва да се разпространява в Съединените щати, а в последствие -  в целия свят. В резултат - нито доставкитe на кофеин, нито индустрията на недвижимите имоти на дребно, ще бъдат отново същите.

Независимо дали си лоялен клиент на "Старбъкс" или не, вероятно си запознат с историята на компанията. Старбъкс е основана през 1971 г. в Сиатъл, разширяваща се до няколко десетки магазина (в Сиатъл, Ванкувър и Чикаго) до края на 80-те години. За изключително кратко време след това, веригата се разраства до 25 000 магазина.

На 26 юли 2018 г. "Старбъкс" разкрива печалбата си от третото тримесечие на 2018 г. Компанията съобщава, че консолидираните нетни приходи са достигнали 6,3 милиарда долара, което е с 11% повече от същото тримесечие на предходната година.

Какво стои зад бранда?

Дори едно обикновено черно кафе в "Старбъкс" възвръща четири пъти разходите, необходими за направата му. Каква е тайната на компанията и как един прославен квартален еспресо бар успява да нахлуе в 70 страни и да превърне консумацията на кафе в култура и бизнес за 22 милиарда долара?

Откъде започва всичко?

Компанията разделя дейността си предимно географски в следните подразделения:

  • Северна и Южна Америка
  • Европа, Близкия изток и Африка (EMEA)
  • Китай / Азиатско-тихоокеанския регион

Развитие на каналите, различни от магазините за търговия на дребно. Развитието на каналите включва пакетираното смляно кафе, което получаваме в супермаркета и еднократните бутилки Frappucino в магазините.

Франчайз стратегия

С 25 085 магазина, пределно ясно е, че Starbucks трябва да притежава много франчайз обекти, нали? Всъщност не е така. Starbucks има много, много ограничен брой франчайз получатели в Обединеното кралство и Южна Африка и не приема франчайзинг заявления в Северна Америка. Но това не означава, че всеки един от тези магазини е собственост на компанията в най-строгия смисъл на думата. По-конкретно, 79% от приходите идват от фирмени магазини, което означава, че хиляди магазини работят по лицензионни споразумения. Павилионът на летището, Barnes & Noble, щандът за обслужване на входа на някоя гара - всички тези места помагат на Starbucks да проникне в умовете на своите клиенти и да популяризира още повече напитките си.

През 2012 г. Starbucks придобива специализирания магазин за чай Teavana за 620 милиона долара. На 28 юли 2017 г. обаче, Starbucks обявява, че ще затвори всички 379 места в Teavana поради лоши продажби и малко шансове за подобрение.

Лицензираните магазини представляват 42% от общо 15 607 северноамерикански магазини на бранда. Но в останалата част на света, лицензираните магазини са по-голяма част - включително 55% от фирмените 6,443 магазина в Китай / Азиатско-тихоокеанския регион и 80% от магазините в други региони.

Собствените магазини на компанията генерират 79% от общите приходи на дружеството от 22 милиона долара. Голяма част от хората, които се насочват към лицензираните магазини имат намерението да пият бързо кафе и да си тръгнат - или поне така е в държавите, които имат този тип култура по отношение на кафето.

В кафенетата на Старбъкс, които се намират в Северна Америка обаче, потребителското намерение е за закупуване на кафе и след това дълъг и релаксиращ престой в приятна и уютна атмосфера. Това със сигурност е една добре установена кафе култура в Америка. Успехът на Старбъкс се крие в правилното нагласяне спрямо нуждите и нагласите на клиентите на отделните пазари. В това число, Starbucks дори адаптира вкуса на популярни свои напитни за различните региони и пазари, на които ги предлага.

Компанията притежава и други марки, които незнаещите биха сметнали че са конкуренти - като Seattle's Best и Teavana. На нивото на търговия на дребно, доминиращото мнозинство от приходите на Starbucks идва от продажбите на напитки. Напитките представляват 73% от продажбите. Сладките, сандвичите и другите храни генерират едва 20% от продажбите, а останалите почти равномерно се разделят между пакетираното кафе / чай и "други" - например еспресо машини и чаши.

С визия за бъдещето.

Приходите на "Старбъкс" продължават да се покачват, по-бързо, отколкото очакваме за компания, която изглежда трайно наситена в повечето части на Северна Америка. Общите приходи на бранда са се увеличили в Китай / Азиатско-тихоокеанския регион през последните няколко години. Приходите от Северна Америка продължават да съставляват по-голямата част от общия годишен дял.

И ако историята на Старбъкс е повече от впечатляваща и мотивираща, твоят личен финансов успех може би е точно зад ъгъла. Точно затова е добре да се погрижиш за добрата си кредитна история и финансова независимост. Тук идва на помощ кредитна карта Бяла Карта, която ти дава шанс за кандидатстване онлайн или по телефон. Като достъпната алтернатива на традиционните кредитни карти, Бяла Карта е кредитната карта, която има редица предимства - в това число и липса на допълнителна такса при теглене от банкомат.

Прочети повече: Starbucks начело на мобилните плащания

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш