Кандидатствай Вход
Кои са новите тенденции за малкия бизнес през 2018 година?

Кои са новите тенденции за малкия бизнес през 2018 година?

  • Бяла Карта
  • 03.04.2018
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1022

В днешния бизнес свят динамиката и интензивността става все по-висока, а конкурентната борба – по-ожесточена от всякога. За да оцелее един малък бизнес в такава ситуация, той трябва да се развива и усъвършенства непрекъснато. Или казано с други думи, да не е съсредоточен само и единствено върху миналото и настоящето, а да е отправил поглед към близкото и дори малко по-далечното бъдеще. Защото най-големи шансове да останат на пазара имат онези, които са способни да предвидят предстоящите тенденции, и да се подготвят по най-добрия начин за посрещането им. За да те улесним максимално в подобна задача, в следващите редове накратко ще изведем главните тенденции и предизвикателства пред малкия бизнес през 2018 година така, както са ги формулирали голяма част от специалистите в сферата на икономиката.

На първо място, всеки малък бизнес трябва да се съобрази с промените и новите характеристики на поведението на съвременните потребители. И по-специално на потребителите, родени през 90-те години на миналия век или в същинското начало на този. Това са хора, които от малки са закърмени с компютрите и технологиите, и имат по-модерен и в същото време специфичен светоглед.      За достигане до подобен тип потребители, трябва да имаш предвид техните навици, ежедневие и като цяло начин на живот. В случая най-важният фактор за ефективната реклама е персонализацията. Влез в социалните мрежи и другите интернет платформи, които младежите използват, създай снимки, видеа и всякакъв тип съдържание, способно да привлече тяхното внимание. Такава персонализация и прецизно насочване на маркетинг действията несъмнено ще ти донесат отлични резултати във времето.

Гарантирането на спокойна и приятна работна среда е от първостепенно значение за всяка фирма, желаеща да прилече специалисти и млади таланти в съответната професионална област. Какво обаче се има предвид под „спокойна и приятна работна среда“? Най-важното за един служител е на работното място да бъде уважаван, да се зачитат неговите интереси, чувства и емоции. В този смисъл е нужно да се създаде среда, в която царят толерантност, взаимно разбирателство и колегиални отношения. По никакъв начин не бива да се допуска даден служител да бъде тормозен, обиждан или унижаван от свои колеги или хора, стоящи на по-висока позиция в йерархията на фирмата. Наличието на подобни практики не само ще намалят мотивацията и работоспособността на засегнатите служители, но и със сигурност рано или късно ще доведат до тяхното напускане. Все пак живеем в свят, в който хората вече не се страхуват да сменят настоящата си работа и да потърсят такава, носеща им повече лично удовлетворение и по-добри възможности за професионално развитие.   

В световен мащаб нараства броят на работодателите, даващи възможност на своите служители да работят дистанционно. Макар подобна тенденция да се заражда в САЩ и развитите страни от Западна Европа, тя постепенно навлиза и в останалите региони по света. И България не прави изключение от така описания процес. Истината е, че съвременните млади хора в много по-голяма степен от своите предшественици държат на постигането на възможно най-добър баланс между работата и личния живот. В този смисъл значителна част от тях имат желанието да извършват ежедневните си работни задължения от своя дом или от друго място, където биха се чувствали най-удобно и комфортно. Благодарение на развитите технологии и канали за комуникация вече виртуалните офиси са не по-малко ефективни от традиционните такива. А малките бизнеси биха могли да извлекат много ползи и преимущества от тях. Започвайки от намаляването на разходите за помещения и техника, и стигайки до възможността да се привлекат талантливи млади специалисти, търсещи гъвкавост и комфорт в своята работа.

Онлайн присъствието в днешно време е задължително за всеки малък бизнес. Но през 2018 година само по себе си то не е достатъчно, за да гарантира успех. Необходимо е да се постигне перфектната комбинация между физическото присъствие на една фирма на пазара (под формата на офиси, магазини или търговски обекти) и нейната онлайн дейност. От възможността онлайн поръчки да бъдат връщани във физически магазини до съчетаване на промоциите и специалните предложения. Най-важното е клиентите да останат доволни и да знаят, че могат да разчитат на отлично обслужване от съответната фирма, независимо дали пазаруват онлайн или в неин физически обект.

За да се съхрани във времето твоят малък бизнес, трябва непрекъснато да го развиваш и усъвършенстваш в съответствие с тенденциите на пазара. В случай, че имаш нужда от допълнително финансиране за тази цел, твоята кредитна карта Бяла Карта винаги е насреща да ти помогне. От закупуване на нова и модерна техника до осигуряване на повече удобства за служителите в офиса – всичко това може да се постигне с помощта на кредитна Бяла Карта. Защото кредитна карта Бяла Карта се  наглася изцяло спрямо нуждите ти, каквото пожелаеш, където и да си.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш