
Има хора, които предпочитат нормалните физически магазини, а има потребителите, които избират модерното онлайн пазаруване – без значение от кой тип си ти, ние ще ти споделим няколко интересни статистики, сравняващи интернет магазините със старомодните им съперници – физическите обекти.
Онлайн шопинг или традиционен магазин - фактите, които трябва да знаеш
В САЩ засега, така наречените офлайн продажби са 10 пъти повече от онлайн покупките, но интернет търговията расте със светкавична скорост и в следващите 5 години най-вероятно нещата доста ще се променят, откъм статистики.
Според запитване сред американците обаче, 51% предпочитат онлайн шопинга, а 49% залагат на пазаруване във физически обект. 67% от милениалите съвсем очаквано – предпочитат онлайн покупките, пред това да ходят до даден магазин и да избират на място.
Една от главните причини, поради които хората предпочитат повече онлайн шопинга е фактът, че пазаруването в интернет магазин може на практика да се осъществява 24/7.
Не е нужно да се съобразяваш с времето навън, за да отидеш да си напазаруваш това, което искаш – можеш просто да седиш на дивана си и да разглеждаш на воля онлайн магазини, избирайки промоционални дрехи, бижута и какво ли още не.
Сравняването на цените на стотиците артикули, също е един от факторите, които влияят на хората. Пазарувайки в сайтове за електронна търговия, ти имаш възможност да разгледаш няколко интернет магазина и да сравниш артикулите и техните цени, за да сключиш най-изгодната сделка.
А в крайна сметка, всеки цели точно това с пазаруването – да намери качествен продукт на изгодна цена.
Това е възможно и при традиционния шопинг, но изисква много усилия и време за разглеждане на разнообразните магазини, като това би било доста изтощително. В интернет обаче сравняването на цените не ти коства нищо.
Онлайн покупките са любим начин за снабдяване с нови вещи и заради постоянните отстъпки и промоции, които са лесно достъпни и лесно можеш да разбереш за тях.
Истината е, че дори онлайн покупките в САЩ в момента да са много по-малко от офлайн, то интернет търговията се развива 3 пъти по-бързо от физическите магазини.
От бюджета за пазаруване на американците – 64% е изхарчен в магазини, а 36% е изразходван за онлайн покупки.
Средно гражданите на Северна Америка правят по 19 онлайн трансакции на година, Австралийските потребители са с 16 интернет превода годишно. Хората от Южна Америка са едва с 12 онлайн трансакции, направено за 12 месеца.
Западна Европа следва Америка и отбелязва 18 интернет трансакции за 1 година, а потребителите, извършващи най-много онлайн преводи за година са хората от Азия – цели 22 трансакции средно.
Според проучването на Shopping.fm, защо хората пазаруват онлайн, вместо директно в магазин, резултатите са следните:
- 58% - онлайн магазинът е на разположение денонощно;
- 54% - цените могат да се сравняват;
- 46% - онлайн разпродажби;
- 40% - спестяване на време.
Какви са причините, поради, които клиентите предпочитат традиционния магазин пред уеб сайтовете?
Ето и какво казва статистиката:
- 56% - възможност за физически допир до артикула;
- 55% - можеш да изпробваш продукта;
- 41% - възможност да видиш, че продуктът е това, което си представяш;
- 34% - онлайн поръчките имат дълго време за доставка;
- 25% - високи такси за доставка на онлайн покупки.
Друг любопитен факт е, че цели 66% от жените предпочитат при пазаруване да могат физически да докоснат продукта, затова често избират стандартното пазаруване по магазините.
Потребителите онлайн са по-склонни да четат ревюта за продукта, преди да го закупят, а от клиентите, пазаруващи във физически магазин, едва 39% са прочели ревю на даден артикул, когато са решили да го закупят.
Продуктите, които най-много се проучват първоначално онлайн, преди да бъдат закупени от физически магазин са:
- 58% - електроуреди;
- 54% - електроника;
- 49% - мъжко облекло;
- 44% - играчки и видео игри;
- 41% - готварски принадлежности;
- 40% - авточасти.
Интернет каналите, от които потребителите се информират включват: онлайн реклами, онлайн ревюта на артикули, препоръки във форуми, социални мрежи и интернет магазини.
От друга страна, офлайн каналите за информация са: физическите обекти на брандовете, рекламата по телевизия, препоръката от уста на уста, препоръката от семейство.
Както и да решиш да пазаруваш, не забравяй да се оглеждаш за най-добрите сделки и винаги да премисляш добре бюджета си – импулсивните покупки не винаги са най-доброто решение.
И все пак, ако искаш винаги да разполагаш със собствени финанси, дали за непредвидени ситуации, дали за шопинг, Бяла Карта е кредитната карта, от която имаш нужда. Бяла Карта се наглася спрямо нуждите ти и можем да я получиш абсолютно безплатно, директно до адрес. Научи повече на www.bialakarta.bg.
0 Коментара
Благодаря ви Бяла Карта! Доволна съм, всичко се оказа така, както се казва и уточнява в договорите! Коректни сте!