Кандидатствай Вход
Открийте разликите! Как пазаруват жените и как мъжете?

Открийте разликите! Как пазаруват жените и как мъжете?

  • Бяла Карта
  • 15.06.2016
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 2308

Вече на всички ни е ясно, че мъжете и жените са от две различни планети. Не е необходимо дори да четем книгата на Джон Грей „Мъжете са от Марс, жените от Венера“, за да се убедим в това. И въпреки, че причината за тези различия между двата пола е все още обект на хиляди дебати и проучвания, търговските компании са се адаптирали към това и са насочили цялата си маркетингова политика в улавяне на тези разлики и използването им с цел по-високи продажби. Всички продукти, дизайни на магазини, обучения по продажби и политика за обслужване на клиенти са създадени, за да обслужват всеки един от двата пола по специфичен начин.

А каква е разликата между мъжа и жената?

Много учени смятат, че тези проучвания стават причина за неоснователна дискриминация на единия пол спрямо другия, заради притежаваните или непритежаваните от тях качества. Затова е много важно да се знае, че макар че има видими разлики между мозъците на мъжете и жените и как те обработват информацията, разликите не отразяват превъзходството на един от половете.

И въпреки че и двата пола имат способност за еквивалентно интелектуално представяне, съществуват множество физически различия между мъжките и женските мозъци:

  • Жените имат по-дебел корпус на моста на нервната тъкан, който свързва лявата и дясната страна на мозъка, което води до това, че те използват и двете си страни, за да решат проблемите.
  • Мъжете използват предимно лявата страна на мозъка си за тази цел.
  • Мъжете имат по-голям размер на мозъка с около 10%, но жените имат значително повече нервни окончания и връзки (бяла материя), отколкото мъжете.
  • Мъжете и жените използват различни области на мозъка за решаване на задачи. Например, жените използват по-голямата си, по-организирана церебрална кора, за да изпълняват задачи, докато мъжете разчитат на по-голямата част от сивата материя в лявото полукълбо на мозъка си. Като следствие жените по-добре идентифицират и контролират емоциите си, докато мъжете са по-съсредоточени върху задачите.

Какво влияе върху покупателната способност? 
Независимо дали си мъж или жена, твоите решения за покупка се основават повече на навик, отколкото на рационално взимане на решения, смята д-р Неале Мартин, професор в колеж Cole of Business в Кеннесуа. Много търговци се съгласяват с това. Пример са лекарите, които, действайки несъзнателно при вземането на решения, продължават да предписват лекарства, с които са свикнали, дори когато разбират, че новите лекарства са по-добри и по-безопасни. Това означава, че след като се установят навици за купуване, те трудно могат да бъдат изкоренени, защото  човешката природа е да се противопоставяме на промяната.

Затова, осъзнавайки, че повечето покупки се правят от навика на клиента, търговските компании се съсредоточават в първоначалната покупка, с цел да изтъкнат такова предимство на продукта, че да изградят навик за покупката му у потребителя. Тези усилия най-често се изразяват в следното:

  • Влияние на трети страни. Препоръката на приятели, социални партньори или авторитети оказват влияние върху нашата селекция от продукти. Джона Бергер, асистент по маркетинг в Wharton School of Business в Университета в Пенсилвания и авторът на "Заразно: Защо нещата ни улавят", казва: "Хората често мислят, че „заразните“ продукти просто имат късмет. Но това не е късмет или случайност. Това е наука". Бергер твърди, че почти половината от всички решения за закупуване се ръководят от маркетинга „уста-на-уста“, защото се счита за по-надежден от традиционната реклама. Вследствие на това търговците на дребно непрекъснато търсят одобрения на клиентите и набират знаменитости като лица на продуктите, за да помогнат в изграждането на доверие към продукта.
  • Лична оценка. Решението ти да избереш един продукт пред останалите подобни на пазара е повлияно от редица фактори, включително вида на опаковката или удобството при плащането му. Тези подсъзнателни фактори могат действително да упражняват повече влияние върху решението ти, отколкото самата цена или качеството.

Мъжките и женските стереотипи при пазаруване

Като цяло, жените се определят като по-трудни при осъществяване на покупка. Макар и да звучи изненадващо на тях им отнема повече време ,за да вземат решение за покупка. Причината се крие в това, че докато мъжете бързат да приключат в процеса на пазаруване, то женската част от обществото предпочита да удължи процеса на пазаруване максимално.

Но въпреки това жените правят повече от 85% от оборота на търговците и оказват влияние за популяризиране на 95% от стоките и услугите.

Пазаруващите жени

Какво ръководи жените при правене на покупки?

  • Приоритизиране на покупките

Що се отнася до метода на пазаруване, жените винаги ще изберат този начин да направят покупката, който ще отговаря на бюджета и нуждите им. Не всяка тяхна покупка изисква маратон по магазините. И съответно не са склонни да купуват всичко нужно на куп. По-скоро биха сложили приоритети в списъка си с покупки.

  • Онлайн пазаруване

Жените изпреварват мъжете при онлайн пазаруването. Те използват онлайн средата като място за по-лесно сравнение между различните продукти. В резултат на това все повече интернет магазини предлагат апликации за смартфони, които имат функция за сравняване. По този начин те помагат на своите клиенти да изберат най-добрият продукт, който отговаря на техните нужди.

  • Импулса за покупка

Жените, разбира се, са водещи в класацията за импулсивно правени покупки. Търговците се възползват от това, като правят дизайните на магазините, дисплейната визия или ценообразуването по начин, който би натиснал бутона за импулсивна покупка.

Пазаруващи мъже

Списание Форбс предполага, че пазаруването на дрехи за мъжете е като „да си правят сами мозъчна операция“. Според друго издание пък, пазаруващите мъже приличат на куче, което е изгубило топката си за игра в полето. Те се лутат неистово, докато не се натъкнат по някаква случайност на това, което търсят. С други думи казано, мъжете обичат на излязат на пазар, да купят това, от което имат нужда, много бързо и веднага да приключат с пазаруването.

Според Джим Фостър, маркетинг консултант по продажбите, „Мъжете пазаруват сами. Мъжете рядко сравняват цени. Мъжете не се интересуват дали купуват стока на разпродажба или на пълна цена. Мъжете наистина не се интересуват от цвета. Мъжете много рядко сравняват качеството и основно го правят, когато купуват инструменти.“

Препоръки за мъжете:

  • При закупуване на лични продукти мъжете трябва да прилагат същите техники, които използват, когато правят бизнес покупки: как се използва продуктът, кой го използва, кои функции са необходими и какво се предлага на различни ценови нива. Този процес отнема повече време, но води до по-ефективно закупуване на продукт.
  • Разрастването на електронната търговия стимулира ново поведение при покупката на мъже, което в крайна сметка може да се прехвърли в магазини за тухли и хоросан. Затова мъжете трябва да станат по-внимателни при пазаруването на стоки и да се научат да сравняват качеството на продуктите, които купуват.
  • Да се съобразяват с бъдещите нужди, които ще възникнат. Защото мъжете, за разлика от жените, пазаруват само когато нуждата е вече на лице и е наистина належаща.

Бяла Карта е кредитна карта, която се радва на равен успех, както при мъжете, така и при жените. Затова независимо дали си мъж или жена, ти можеш да се възползваш от нашата услуга и да получиш своята кредитна карта.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш