Идеи за бизнес: дропшипинг

В блога на Бяла Карта редовно се опитваме да подпомогнем младите и предприемчиви хора посредством иновативни бизнес идеи. Днес също сме ти подготвили една такава. Става въпрос за практиката „дропшипинг“, която е популярна сред онлайн търговците по целия свят, а напоследък навлиза сериозно и в България. По-надолу ще ти обясним какво точно представлява дропшипингът и ще ти дадем полезни съвети, които биха ти помогнали да направиш успешен старт в него.

Дропшипинг – същност и механизъм на действие

По своята същност дропшипингът е метод, който позволява на малки онлайн търговци да закупуват артикули от търговци на едро и да ги изпращат директно до клиента. Благодарение на този метод се елиминира нуждата от съществуване на физически магазин, както и правене на всички видове разходи, свързани с него. До голяма степен може да се каже, че при дропшипинга играеш ролята на посредник между производители или големи търговски платформи и крайния клиент. Сред главните положителни аспекти са сравнително ниските инвестиции, нужни за стартиране, както и липсата на големи рискове, характерни за редица други типове бизнеси.

Какво ти е нужно, за да бъдеш успешен в дропшипинга?

Няколко са основните аспекти, на които е необходимо да обърнеш внимание, преди да се захванеш с дропшипинг. Сред тях са намирането на перспективна ниша и надежден партньор, изграждането на силен бранд, както и поддържането на добри връзки с всички заинтересовани страни. Ето малко повече информация за всяка една от стъпките към създаването на успешен дропшипинг бизнес:

Намиране на перспективна ниша – добре помисли с търговия на какви точно типове продукти би могъл да се захванеш. От една страна, търсенето на съответните продукти трябва да нараства във времето , за да си осигуриш  положителни бъдещи перспективи. От друга, ти препоръчваме да насочиш избора си към артикули, за които все пак имаш информация относно аспекти като потребление, профил на потребителите, канали за достигане до тях и т.н. Навлизането в напълно непозната за теб ниша крие много рискове, дори на пръв поглед съответната ниша да е перспективна и обещаваща.

Договаряне с надежден партньор – след като си открил пазарната ниша, която съответства на знанията и интересите ти, и същевременно ти дава добри перспективи, е време да потърсиш договаряне с достатъчно надежден партньор. Партньор, доказал се в дропшипинга и способен да ти предложи подходящи условия по отношение на цени и други аспекти на предлаганите продукти. Въпросният партньор е възможно да бъде производител или пък голяма търговска платформа, разработила успешни дропшипинг програми.

Създаване на силен бранд – не си мисли, че снабдяването с търсени продукти и надежден партньор само по себе си е достатъчно, за да ти гарантира успех. Изцяло от теб зависи да развиеш онлайн магазина си и да привлечеш значително количество клиенти. Създаването на силен бранд изисква доста усилия и креативност. Добави към платформата си иновативни опции за лесна навигация, както и подходящи цветове, които въздействат върху естетическите сетива на потребителите и ги карат да се чувстват уютно и комфортно. Напиши продуктови описания за всеки един артикул, отличаващи се с високо ниво на изчерпателност и печелещи доверието на клиента. И не на последно място, използвай възможностите, които ти предлагат социалните мрежи (Facebook, Instagram, Twitter и др.) за реклама и популяризиране на твоя нов бранд.

Поддържане на добри връзки със заинтересованите страни – важно е постоянно да поддържаш добри връзки с всички заинтересовани страни. В тях се включват твоят основен дропшипинг партньор, други хора и фирми, с които работите заедно за предоставянето на съответните продукти и услуги, както и крайните клиенти. Още в самото начало договори с дропшипинг партньора си ясни и точни условия по отношение на предоставяните продукти, доставките до посочен адрес, разпределението на приходите от продажбите и т.н. От друга страна, създай методи, посредством които да имаш възможност да получаваш обратна връзка от клиента. Това могат да са опция за коментари, анкети, оценки посредством звездички или рейтинги, и т.н. Нужно е да знаеш дали крайните клиенти са удовлетворени от продуктите и услугите, които им предлагаш, както и в кои аспекти трябва да се подобриш още.

Ако ти трябват допълнителни средства за стартиране на собствен бизнес, твоята кредитна карта Бяла Карта е насреща да ти ги предостави. Тази гъвкава и достъпна кредитна карта може да бъде използвана по всяко време и от всяка точка на света. Избери кредитна карта Бяла Карта и постави началото на промяната, която ще те отведе към успех и благополучие!   

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software