Как да оптимизираш онлайн бизнеса си?

С толкова много предприемачи, които се опитват да изкарват прехраната си от онлайн продажба, да накараш купувачите да изберат твоя магазин пред останалите е предизвикателство.

Как да накараш повече хора да се доверят именно на твоя магазин? Отговорът е: социалното доказателство.

Социално доказателство се фокусира върху повишаване на доверието на хората, за да направят покупка. Ако бъдат убедени да купуват, вероятно ще спечелиш повече и ще спечелиш още повече социално доказани активи от техните отзиви.

Друга причина, поради която се нуждаеш от социално доказателство, е нуждата на хората от валидиране. Хората имат тази нужда да чувстват, че постъпват правилно, докато купуват от теб, а социалните доказателства им помагат да обосноват решението си за покупка и да успокоят всяка тревога, която може да имат.

Социалното доказателство е психологически и социален феномен, при който хората копират действията на другите в опит да предприемат поведение в дадена ситуация. Терминът е измислен от Робърт Чалдини в неговата книга „Влияние“ от 1984 г..

Чудиш се как да използваш социални доказателства, за да привлечеш повече трафик и приходи към твоя сайт? Ето няколко чудесни тактики за социално доказателство, които да използваш:

1. Покажи положителни отзиви

Отзивите за продукти са най-очевидните активи за социална защита, които магазините за електронна търговия могат да придобият. Можеш да използваш положителните отзиви, за да популяризираш магазина си, а отрицателните, за да намериш начини за подобряване на твоите продукти и услуги.

Не е препоръчително да скриваш или изтриваш отрицателни отзиви - това може да накара хората да се съмняват в автентичността на отзивите. Вместо това може да подчертаеш добрите, като ги споделяш като публикации в социални медии, рекламни материали или изскачащи прозорци за отзиви на клиенти.

Като продавач има няколко неща, които може да направиш, за да насърчиш купувачите да споделят своите отзиви. Може да им изпращаш автоматични напомняния по имейл, да се свързваш с тях чрез социални медии или да им предлагаш награди в замяна на преглед.

2. Споделяй препоръки на клиентите

Докато отзивите обикновено са кратки и се публикуват на страницата с отзиви в магазина или на сайтове за рецензии на трети страни (напр. Google Business), препоръките са по-задълбочени и се публикуват в канала на клиента. Те могат да включват страницата им във Facebook, емисия в Instagram, акаунт в YouTube и други подобни.

Препоръките могат да потвърдят твоята марка като субект, на който хората могат да се доверят. Освен това те могат да помогнат за укрепването на маркетинга ти от уста на уста.

Когато клиентите създават полезно съдържание за твоята марка или твоите продукти, обърни се към тях и попитай дали може да споделиш какво са направили. Те обикновено са повече от щастливи да ти позволят да използваш тяхната работа, така че не забравяй да се възползваш от възможността, когато възникне.

3. Вземи препоръки от влиятелни лица и знаменитости

Подкрепите от влиятелни хора в социалните мрежи, са може би най-търсеното социално доказателство от всички. Хората, с които избираш да си партнираш, трябва да отговарят на нишата на твоя бизнес и да са подходящи за твоя целеви пазар. В противен случай ще бъде трудно - ако не и невъзможно - да получиш ценна възвръщаемост на инвестициите.

4. Публикувай казуси

Казусите са чудесен начин да покажеш на клиентите си, че твоите продукти работят или са толкова ефективни, колкото твоята продуктова страница и рекламите ги описват. Представи истории от реалния живот на хора, които действително са използвали твоите продукти. Опиши техния опит и след това демонстрирай как твоят продукт е помогнал.

Ако можеш да докажеш на клиентите си, че това, което продаваш, отговаря на очакванията, не само ще увеличиш доверието в магазина си, но и ще увеличиш продажбите.

5. Използвай цифри и етикети

Показването на броя клиенти или продажби, които си имал, е един от начините да привлечеш повече потенциални купувачи. Вземи например известния лозунг на Макдоналдс: „над 99 милиарда потребители.“ Ако милиарди вече са опитали храната ти, следва, че храната трябва да е добра.

Днес много магазини за електронна търговия използват същата стратегия, като показват числа, като например колко много звезди има даден продукт или колко отзива е събрал. Цифрите могат да бъдат мощни, така че ги използвай в твоя полза.

Освен цифрите, етикетите като „Най-продавани“ и „Горещо днес“ също могат да подтикнат хората да купуват продукт. Тези етикети означават, че много хора вече са закупили продукта, създавайки ниво на любопитство, което може да ги накара да направят същото.

6. Показвай значки за доверие и сертифициране

Виждал ли си някога уебсайт, който има значка от акредитираща фирма или асоциация? Тази значка е печат за одобрение и помага да се установи легитимността на уебсайта.

За твоя бизнес за електронна търговия може да използваш значки, за да помогнеш за установяване на надеждността на твоя уебсайт. Има много видове значки, които може да добавиш или да се стремиш да добавиш към твоя магазин.

Как да изградиш добра кредитна история, използвайки модерно разплащателно средство, с което разполагаш с пари навсякъде по всяко време? Кредитна карта Бяла Карта е небанков продукт, с който можеш да се разплащаш на множество места, при това без такса за теглене на банкомати в България.

Прочети повече: Кои са ключовите елементи на добрия онлайн магазин?

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software