Най-честите причини, поради които се връщат вече закупени стоки

В днешно време механизмите за връщане на вече закупени стоки са сред основните акценти в политиката на всеки един търговец, желаещ да бъде конкурентноспособен на пазара и да печели все повече клиенти. Причината за това е много проста. Съвременните потребители държат да имат пред себе си тази опция в случай, че нещо не е наред със закупената от тях стока. Какво е възможно да не е наред с въпросния продукт или артикул? В следващите редове ще се постараем да изведем най-често срещаните причини, поради които клиентът може да върне на търговеца закупена стока.

1. Вземане на неточен размер – подобна ситуация е възможно да се получи при дрехите или обувките, особено когато те се купуват онлайн. Преди да си вземеш артикули от тази категория във физическите магазини, имаш възможност предварително да ги пробваш, както и внимателно да прецениш дали са удобни и подходящи за теб. При онлайн пазаруването обаче последното няма как да стане. Затова повечето потребители залагат на онлайн магазини, които предоставят определен срок за връщане на покупката в случай, че тя не отговаря на нуждите и изискванията им. В такава ситуация клиентът или директно връща дрехата/обувките, или иска тяхната замяна с по-голям или по-малък размер артикул.

2. Продуктът не отговаря на своето описание – когато описанието в онлайн магазина или фирмения каталог не отговаря на съответния продукт, това си е изцяло грешка на търговеца. В този смисъл при наличие на значителни несъответствия между посочените и реалните характеристики, ти имаш пълното право да поискаш обезщетение като потребител. Препоръчваме ти да се свържеш по най-бързия начин с търговеца, да обясниш точно за какви несъответствия става въпрос и да поискаш от него да вземе необходимите мерки. Като въпросните мерки могат да бъдат връщане на парите ти или пък изпращане на адекватния за нуждите и предпочитанията ти артикул.

3. Счупен или повреден артикул – също така трябва да си наясно, че при счупен или повреден артикул, имаш възможност незабавно да го върнеш на търговеца и да си получиш парите обратно. Единственото изключение от тази практика са случаите, в които повредите по продукта се появяват след като вече той е бил поверен в твоите ръце. При всички останали ситуации обаче е напълно нормално да си потърсиш правата. Няма никакво значение дали търговецът е изпратил по начало повреден продукт или дефектите са се появили вследствие небрежност на доставчика. Направи всичко възможно, за да получиш или средствата, които си дал, или здрав и отговарящ на твоите изисквания артикул.

4. Отмяна на полети или резервации – ако става въпрос за „стоки“ от типа на самолетни билети или пък резервации за хотел, също могат да възникнат ситуации, налагащи тяхното връщане.Такива ситуации са например отмяна на полета, заради лоши метеорологични условия, или пропадане на пътуването на потребителя поради лични или професионални причини. Кредитната карта като финансов инструмент е възможно да ти бъде доста полезна, ако попаднеш в подобно положение. Практиката при авиокомпаниите е да връщат парите за самолетни билети само и единствено на тези клиенти, които са платили за тях с кредитна карта. Така че притежанието на кредитна карта определено ще ти помогне да защитиш потребителските си права в подобни ситуации и да се предпазиш от загуба на финансови средства.

5. Закъсняла доставка – случва се понякога нещо да се обърка или при обработването на поръчката, или при извършването на самата доставка. И в резултат на тези обърквания доставката на продукта да закъснее с няколко дни. Има обаче продукти и ситуации, при които такова закъснение е фатално и съответният артикул вече става ненужен за потребителя. Последното е особено валидно при поръчка на артикули, които ще се използват като подарък за рожден ден или друг специален повод. Ако се получи закъснение на доставката, правещо стоката неизползваема за теб, ти препоръчваме отново да се свържеш с търговеца и да поискаш връщане на парите си обратно.

6. Продуктът е намерен на по-добра цена – това също е напълно легитимна причина да върнеш закупената стока или артикул. Особено ако във фирмените промоционални материали ясно са посочени обичайните съобщения за „най-ниски цени“, гарантиращи, че компанията ще приеме обратно продукта при открита в друг търговски обект по-ниска цена.

Като притежател на кредитна Бяла Карта за теб ще бъде доста по-лесно връщането на закупени стоки, които са повредени или пък не отговарят на подготвеното от търговеца описание. В допълнение, тази кредитна карта ти предоставя и по-големи гаранционни периоди за стоки и артикули от различни категории. Заложи на кредитна карта Бяла Карта и защити по най-добрия начин своите потребителски права!

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software