Кандидатствай Вход
В кои технологични компании инвестират звездите от шоу-бизнеса?

В кои технологични компании инвестират звездите от шоу-бизнеса?

  • Бяла Карта
  • 15.08.2017
  • Технологии
  • Коментари: 0
  • 3309

Технологичните компании привличат към себе си огромен инвестиционен интерес. Една добра идея в тази сфера е способна да направи своя създател или инвеститор милиардер за съвсем кратко време. Затова не е случайност, че редица звездите от шоубизнеса са се ориентирали към инвестиции точно в този сектор.

Сред най-големите играчи в този бранш са наредени и холивудски знаменитости, за които Бяла Kарта ще ти разкаже в следващите редове.

Меджик Джонсън

Компании: Stylecaster, Sociocast, FLUD News

Освен велик баскетболист, Меджик Джонсън е титан в играта на инвестиции и предприемачество. Той е човек, който е създал специализирани училища за отпаднали от други учебни заведения деца в цялата страна и притежава дял в Лос Анджелис Доджърс. Сега той е насочил вниманието си към Детройт Вентър Партнърс. Това е онлайн платформа  (подобна на Kickstarter), в която хора със стартиращ бизнес или добри идеи могат да получат финансиране. Тази платформа е инвестирала във фирми като Stylecaster, Sociocast и FLUD News.

Уил Феръл

Компания: Funny Or Die

Уил Феръл вероятно има най-практичните отношения със своя старт-ъп. Това се дължи на факта, че неговия дигитален бизнес е комедиен сайт, а самия Феръл е комик. Сайта FunnyOrDie.com е стартиран от продуцентската компания на Феръл, Gary Sanchez Productions през 2006 г. Днес FunnyOrDie.com е един от най-утвърдените сайтове за хумор в интернет. В скечовете, публикувани в сайта, се появяват най-популярните спортисти, знаменитости и музиканти и почти всеки видеоклип гарантирано се превръща във „вирусни“.

Леонардо ДиКаприо

Компания: Mobli

Лео е сред от най-уважаваните актьори в играта на инвестиции. Освен инвеститор, той е и консултант на пълен работен ден на един от най-успешните социални мобилни сайтове на пазара. Леонардо Ди Каприо е един от първоначалните инвеститори на Mobli, услуга за споделяне на снимки, която съперничи на Instagram и Viddy. През 2011г. Ди Каприо инвестира 4 милиона долара в компанията. Този принос не само спомага за развитието на технологията на проекта, но и допринася изключително за маркетинга и PR-a. Неговото присъствие в социалната мрежа привлича още много известни личности, като потребители на сайта, което е страхотно - особено за социална медия.

Едуард Нортън

Компания: Crowdrise

Някога чудили ли сте се с какво се занимава Едуард Нортън? Отговорът е в следващите редове. Той навлиза скорострелно в технологичния свят. Много преди Шон Паркър да стартира проекта си Causes, Нортън оказва подкрепа на Crowdrise.  По подобие на своят побратим, този сайт позволява на много хора да стартират свои собствени кампании за набиране на средства за различни каузи. Така платформата дава подкрепа на редица филантропи в тяхната благотворителна дейност. Старт-ъп достоен за нобелова награда, подкрепен от един от най-класните актьори на Холивуд.

Нас

Компании: Mass Appeal, Rap Genius

Нас е израснал в Ню Йорк и с този град го свързва сантиментална нишка. Затова решава, десет години след като се появява на корицата на местното списание Lifestyle Mass Appeal, да създаде партньорство с изданието. Така той помага на забравеното и неиздавано повече от половин десетилетие списание да възкръсне. Рапърът инвестира шест цифрена сума и става асоцииран издател на изданието.

Нас е и първият хип-хоп изпълнител, който подкрепя финансово бързо растящия хип-хоп сайт Rap Genius.

Боно

Компании: Facebook, Yelp, Forbes, MarketShare

Боно е изключително популярен с благотворителната си дейност, извън музиката. Той обаче става популярен и с неговите находчиви бизнес инвестиции. Компанията му за частни капиталови инвестиции, Elevation Partners, управлява над 2 милиарда долара активи, които включват компании като Forbes, MarketShare и Yelp. Но най-големият актив на компанията е придобит през 2009г., когато инвестира 90 милиона долара за 1,5% от Facebook. Когато Facebook става публична компания през 2013г. и продава акции за 100 милиарда долара, Боно се оттегля с 1,5 милиарда долара.

Джъстин Тимбърлейк

Компании: Myspace, Stipple, Miso Media

Джъстин Тимбърлейк е сред най-натоварените играчи. След като завладя музикалната и филмовата сцена и женската аудитория, сега неговото внимание е насочено към високите технологии. Твърде е вероятно тази страст да се е появила след ролята му на Шон Паркър във филма "Социалната мрежа", разказващ историята на Фейсбук.

Последният му и най-голям проект е с Myspace. Като инвеститор и посланик на марката, Джъстин допринася до голяма степен за прераждането на онлайн платформата, която беше тотално „нокаутирана“ след появата на Facebook. Днес сайтът, който е насочен главно към музиката, има един от най-добрите дизайни, благодарение на който популярността му бавно се завръща. Но това не е единственият проект на Джъстин. Той инвестира в сайта Stipple, който позволява на фотографите да продават своите изображения, както и в Miso Media, който е сайт, предлагащ революционен начин за музикално обучение чрез уеб приложения и технологии.

Това са само част от имената на холивудските знаменитости, които инвестират във високо-технологични платформи и проекти. В тази игра са наредени редица актьори, музиканти и спортисти и благодарение на своите вложения те увеличават с всеки изминал своето богатство. 

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш