Кандидатствай Вход
Какви ще са тенденциите при мобилните разплащания през 2017 г.?

Какви ще са тенденциите при мобилните разплащания през 2017 г.?

  • Бяла Карта
  • 28.06.2017
  • Технологии
  • Коментари: 0
  • 1785

И през тази година очакваме нови тенденции при технологичните новости, в това число – и при мобилните разплащания.

Модерните иновации разкриха десетки нови възможности пред бизнеса и индивидуалния клиент, като същевременно и оформиха нови потребителски навици. Смартфоните вече не са просто устройства за генериране на съобщения и обаждания. Напротив – в ролята си на най-популярните устройства на света, те са малки персонални компютри, финансови асистенти и виртуални карти за пазаруване. В днешно време, човек трудно успява да контролира натовареното си ежедневие успешно, без незаменимата помощ на смартфона. Електронните портфейли, удобните приложения, дигиталните асистенти – всичко това влияе директно върху живота ни и координирането на финансовия бюджет.

Китай най-вероятно и през тази година ще продължава да бъде водеща страна в развитието на мобилните разплащания, като се има предвид, че жителите ѝ са потребителите, които най-често прибягват към мобилни разплащания. До 2020 г. жителите на САЩ и Великобритания, ще се присъединят към Китай, превръщайки тези три страни в лидери по мобилни разплащания, както за продукти, така и за услуги.

Мобилните разплащания, според експерти, се очаква да достигнат стойност от 3 млрд. долара до 2021 г. Този революционен метод на плащане е лесен, бърз и най-вече – безопасен, в сравнение с традиционното пазаруване. За да могат мобилните разплащания обаче да насърчат разумното потребление, по-лесното приемане от страна на хората и честото използване, компаниите ще трябва да създават добавена стойност за потребителите. По този начин, клиентите ще бъдат привлечени бързо към непознатата иновация, в резултат на вече променените потребителски навици. Подобна тенденция се забелязва и при друг способ за разплащания, а именно кредитните карти. Всеки кредитополучател се стреми не просто да използва дадени финанси за определен срок от време, срещу лихва. Картодържателите вече търсят добавена стойност към всяка услуга, която им се предлага на пазара. Подобно предимство са бонусите, отстъпките, програмите за лоялност, наградите. Точно затова и Бяла Карта се превръща бързо и лесно в една изгодна и успешна алтернатива за българския потребител, който иска да разполага с модерно и достъпно платежно средство. Липсата на такси, улеснените условия, постоянните отстъпки от партньори и периодичните промоции, са плюсовете на кредитна Бяла Карта, които са ориентирани точно към новите потребителски навици на нашето време.

Повлияни от тези потребителски навици, са и тенденциите в мобилното разплащане, за които да следиш през 2017 г.:

  • Мобилните разплащания ще се превърнат във фокусна точка – трябва да се отбележи, че именно младите хора са тези, които първи се ориентират към електронните портфейли и мобилните разплащания. Причината е, че търсейки все по-лесно и удобно пазаруване, младите потребители осъзнават изключителните предимства на електронните портфейли и много по-бързо се приспособяват към новите начини на плащане. А плюсовете на електронните портфейли определено ще надминат очакванията за удобство, имайки предвид разнообразието от компании, които предлагат тази иновативна опция за плащане.
  • Потребление по поръчка – мобилните устройства и през тази година ще продължават да задействат „икономика на поискване“. А какво представлява икономиката „на поискване“? Това всъщност е другият термин за икономиката на споделяне, базирана върху съвместното потребление. Основният принцип тук е оползотворяването на свободен ресурс, който може да бъде продукт или услуга. Това означава, че някой, който временно се нуждае от нещо, го заема от друг, който не го употребява в момента. На практика, при тази сделка, потребителите са от двете страни. Това е и тенденцията, която се очертава – потребителски нагласи, ориентирани към временното ползване и нежеланието за физическа покупка. Airbnb и Uber са два ярки примера, които набират все повече популярност сред младите хора, печелейки лоялно клиенти навсякъде по света. Мобилните разплащания също се нареждат сред факторите, които генерират едно ентиконсуматорско общество, търсещо ниските цени и лесния достъп до услуги.
  • Bluetooth се завръща – очаквано или не – Bluetooth се завръща отново през 2017 г. Благодарение на направените иновации от Apple, потребителите ще могат да се възползват от безжичната мрежа, където и да се намират.
  • Нов вид персонален асистент – дигиталните асистенти ще претърпят развитие и през тази година, създавайки нова, по-продуктивна корелация между потребител и смартфон. Използвайки данните, предоставени от Google, личните асистенти в индивидуалното ти устройство, ще са в състояние да ти предложат още по-полезни източници на информация. Разбира се, това ще се базира на твоите онлайн навици, поведение в мрежата и търсения. Модерният персонален асистент в смартфона ти, съвсем скоро ще те снабдява сам с изгодни сделки за продукти, от които се интересуваш.

Като заключение, можем да се потвърди, че мобилните разплащания ще оформят бъдещето не само на кредитните инструменти, но и на финансовата ни независимост.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш