Кандидатствай Вход
7-те типа измами в онлайн търговията, за които да внимаваш

7-те типа измами в онлайн търговията, за които да внимаваш

  • Бяла Карта
  • 18.07.2019
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1571

Всеки притежател на магазин за електронна търговия  знае, че има редица отговорности, за да удовлетвори потребителите и да ги предпази от опасностите в онлайн пространството. Освен че трябва да осигурят перфектно обслужване на клиенти, лесна платформа, бързо и опростено пазаруване, онлайн магазините трябва да вземат мерки и за протекция на данните си. Една от задачите, която често се пренебрегва, докато не стане твърде късно и много скъпо, е предотвратяването на измами.

Тъй като честотата на посегателства над личниите данни от кредитни и дебитни карти се увеличава, а видовете злоупотреби стават все по-разнообразни, всеки потребител трябва да има поне минимални познания, свързани с интернет сигурността. Според проучване на Javelin, през 2017 г. 16 милиарда долара са изгубени, заради онлайн измами. Компаниите за кредитни карти идентифицират и спират някои от измамите с кредитни карти, които възникват. Въпреки това, всяка измамна практика, която се промъкне и стигне до даден онлайн магазин, трябва да бъде идентифицирана навреме и спряна. 

Когато пазаруваш с кредитна карта или по друг начин онлайн, винаги трябва да проверяваш обстойно детайлите на продавача. С кредитна карта Бяла Карта можеш да следиш всяка направена трансакция, чрез персоналния си онлайн акаунт. По този начин държиш под око движенията по сметката ти, което прави по-лесни превантивните мерки срещу измами.

В долните редове ще откриеш най-успешните схеми за измама, за които трябва да знаеш, ако искаш да бъдеш нащрек следващия път, когато сърфираш из мрежата, за да търсиш изгодни сделки онлайн:

1. Класическа измама

Този вид измами обикновено се извършват от непрофесионални измамници. Закупуват се откраднати данни за кредитни карти, с които се закупуват скъпи стоки онлайн. Стоките се изпращат до препращачи, като в последствие се препродават. IP адресите на потребителите, от които са закупени стоките изначално, често се маскират с интернет прокси сървъри.

2. Тристранна измама

Този вид измама включва три страни - измамникът, нищо неподозиращият законен купувач и магазинът за електронна търговия.

Измамникът създава онлайн магазин,  често ползвайки платформи като eBay или Amazon, в който предлага стоки с високо търсене на изключително ниски цени. Магазинът събира плащания за стоките, които продава. След това измамникът използва други откраднати данни за кредитни карти и имена, събрани в поръчки в онлайн магазина си, за да купува стоки от законни уебсайтове и да ги доставя на новите клиенти.

3. Измама при прихващане

Измамниците създават поръчки, при които фактурирането и доставката съответстват на адреса, свързан с картата. Тяхната цел е да прихванат пакета по един от следните начини:

  • като помолят представител за обслужване на клиенти да промени адреса на поръчката преди изпращането.
  • чрез свързване с изпращача за пренасочване на пакета до адрес, на който могат да отклонят откраднатите стоки.
  • в случаите, когато измамникът живее в непосредствена близост до адреса за фактуриране на картодържателя, физически изчакват близо до адреса, за да пристигне доставката, и предлагат да подпишат пакета, тъй като собственикът не е там.

4. Измама за тестване на карти

Това е практика, при която  измамниците таргетират уебсайтове, които разкриват различен отговор за всеки вид отказ. Например, когато картата е отхвърлена поради неправилна дата на изтичане, се дава някакъв конкретен отговор на потребителя. Така измамниците знаят, че просто трябва да намерят датата на изтичане. Това обикновено се прави от ботове, а опитите за трансакции се случват бързо след откриването на датата.

 

5. Измама при придобиване на сметки

Това се случва, когато измамниците се сдобият с пълномощия за влизане в клиентски акаунт и се възползват от съхранените там данни за кредитни карти за закупуване на стоки. Актуализация на адреса за доставка обикновено се извършва малко преди покупка, така че измамникът да може да отклони откраднатите стоки.

6. Измама чрез кражба на самоличност

В този случай измамниците приемат самоличността на друго лице, създават кредитни карти с името на жертвата и започват да пазаруват. Този вид измама се увеличава бързо с увеличаването на броя и обхвата на нарушенията на лични данни. Също така, този тип измами  е трудно да се хванат, тъй като измамниците зад кражба на самоличност са доста трудно проследими.

7. Приятелски измами, наричани също така и измама с обратно плащане

Онлайн купувачът прави покупка, след което оспорва плащането, заявявайки, че картата е открадната. Обратното възстановяване обикновено се извършва след доставянето на стоките. Този вид измама традиционно не се извършва от “професионални” престъпници, а по-скоро от потребители, които ясно съзнават какво правят.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш