Кандидатствай Вход
8 тактики да устоиш на импулсивното пазаруване

8 тактики да устоиш на импулсивното пазаруване

  • Бяла Карта
  • 20.09.2018
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1362

Влизаш в магазина, за да вземеш няколко неща. Следващото нещо, което си спомняш е, че излизаш от магазина с няколко пълни торби и покупки, надвишаващи многократно сумата, която си си обещал да изхарчиш.

Звучи познато? Почти всички понякога купуваме неща, от които не се нуждаем. Проучване на "CreditCards.com" показва, че 5 от 6 американци признават, че пазаруват импулсивно. Цифрите са още по-високи сред милениалите.

Тези емоционални покупки се превръщат в проблем, когато покупките са с по-бързи темпове от увеличаването на бюджета ти.

Поставянето на спирачките на импулсивните покупки е трудно, казват психолози. Купуването на нещо ново освобождава допамина, или онова вещество, което ви дава естествено чувство за щастие. Кредитните карти също правят задачата трудна, защото улесняват всяка една покупка и притъпяват усещането за разходването на парични средства.

И не на последно място, търговците на дребно използват разнообразни психологически трикове, за да ти помогнат да харчиш повече.

"Работата на търговеца на дребно е да влезне в крак с желанията на потребителя и да го убеди, че това е нещо, от което наистина се нуждае и че трябва да го купи точно в този момент", казва психологът Филип Грейвс, автор на Consumer.ology. – „Проблемът е, че това не са рационални решения. Те се движат от дълбоки, несъзнателни импулси. "

За щастие, можеш да вземеш обратно контрол, да се придържаш към бюджета си и да кажеш „не“ на емоционалното пазаруване  с тези:

8 стратегии за намаляване на импулсивните покупки

1. Не се отклонявай от списъка си.

Направи изчерпателен списък за пазаруване и си напомняй, преди да пазаруваш, че няма да купуваш нищо друго. Ако видиш нещо, което смяташ, че трябва да имаш, напиши го в списъка, казва Иън Зимерман, психолог в университета в Минесота Дулут. "Физическото добавяне в списъка ви е допълнителна стъпка, която може да ви накара да се замислите два пъти, преди да направите покупка", казва той.

2. Изграждане на забавяне на „импулса“

Вместо да купуваш продукт, направи снимка и си обещай да се върнеш в магазина, ако все още го искаш, на следващия ден. "Вашето ниво на допамин е супер високо по време на първата ви "любовна афера " с продукт и няма да можете да контролирате разходите си", казва маркетинг експертът Мартин Линдстрьом, автор на "Кулология" и "Малки данни". " Въпреки това, 24 часа по-късно нивото на допамин намалява и ще бъде по-лесно да се противопоставим. Изследванията, установяващи 24-часов период на изчакване, намаляват шансовете да закупиш продукт с 50%.

3. Знай слабостите си.

Според проучване, ако си се наял, преди да пазаруваш хранително стоки, то ще пазаруваш значително по-малко количество храна. Също така избягвай пазаруването, когато си уморен, депресиран, бързаш.

4. Дръж ръцете си на разстояние.

Проучванията показват, че колкото повече време стоим около продукт, толкова по-вероятно е да го купим. Ето защо търговците на дребно като Best Buy и Apple пускат продуктите си, първо за да опиташ и след това да поискаш да притежаваш артикула.

5. Плащай с пари в брой.

Разбира се, кредитните и дебитните карти са по-удобни, но точно затова хората са склонни да харчат повече, когато ги използват. Плащането с пари в брой също е психологически по-болезнено от плащането с карта, казва Грейвс. В проучване през 2001 г. потребителите са готови да плащат до два пъти повече за една и съща стока, когато плащат с кредит, вместо с пари в брой.

Тук е добре да ти напомним, че с Бяла Карта можеш да плащаш не само онлайн и на ПОС терминал, но и като изтеглиш сума в брой от АТМ, без да имаш допълнителна такса за това. , а единствената надбавка, която ще имаш е съответния лихвен процент.

6. Намери си приятел, който да ти дава полезни и разумни съвети.

Учени са установили, че приятелите със сходни черти могат заедно да вземат по-разумни решения за бюджета.

7. Задавай си въпрос на всяка покупка.

Изгради си навика да се запитваш: Искам ли това повече от едно пътуване до Париж (или друга финансова цел)? Наистина ли имам нужда от това? Колко съм работил, за да спечеля парите, за да платя за това? Колко струваше тази цена? "

8. Не се заблуждавай от „промоциите“

Търговците на дребно искат да използват "временни" и "еднократни" отстъпки и продажби, за да създадат чувство за спешност, което ще те принуди да купиш сега, дори ако наистина не се нуждаеш от това в момента. Опитай се да запомниш, че сделките идват и си отиват, а цената вероятно ще падне отново.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш