Кандидатствай Вход
Как технологиите формират нови потребителски навици?

Как технологиите формират нови потребителски навици?

  • Бяла Карта
  • 05.06.2017
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1379

В този материал ти представяме една интересна статистика, която показва как са еволюирали потребителските навици, повлияни от навлизащите иновационни технологии.

Ще им обърнем нужното внимание, защото е невъзможно да се игнорира тенденцията в потребителските навици, която завладява от години целия свят.

Популярно е схващането, че технологичните иновации в днешно време, са отговорни за зараждането на поколение от импулсивни купувачи – такива, които взимат прибързани решения, улеснени от бързите и изгодни сделки, които им се предоставят.

Много са и експертите, които смятат, че именно технологиите ще ни помогнат да правим по-лесно разумни финансови решения, както и да управляваме паричните си средства по-умно. Разбира се, в тази задача на помощ идват и кредитните карти, останалите модерни средства за разплащане, както и улеснените методи за покупка на стоки, като електронни портфейли например.

Според някои, тези тенденции има негативно влияние върху новото поколение, а според други – не, независимо от това обаче, ние ще те запознаем с някои от най-разпространените навици, които модерният потребител демонстрира.

  • Удобно и автоматизирано харчене на пари

С всяка изминала година става все по-лесно да се харчиш пари за каквото и да е. Можеш да поръчаш всичко, което си поискаш, директно от спалнята си, без значение, дали желаният артикул се намира в Китай или САЩ. Можеш да си закупиш нова дреха, телевизор или дори диван, само чрез един клин на компютъра си, без значение какво време на денонощието е. Понякога, дори не е необходимо да ходиш до местната куриерска фирма, защото стоката, която си закупил, може да бъде доставена директно до вратата ти.

Разбира се, подобни улеснения имат редица положителни черти, като например това, че не е нужно да хабиш време, за да си напазаруваш. В това число – не е нужно да пътуваш до даден магазин, да чакаш на опашки, за да платиш, нито да даваш пари за гориво, за да стигнеш до самия физически магазин. Подобни плюсове няма как да не се харесат на повечето запалени почитатели на изгодното пазаруване, тъй като времето е най-ценният ресурс, който всички притежаваме, а иновациите са в състояние да ни спестят наистина много от този ресурс, за да можем да го оползотворим възможно най-разумно.

Всъщност, ако си импулсивен потребител, който винаги е имал навик да прави прибързани решения и да купува продукти, които практически не са му нужни, то подобни технологии, определено ще задействат в максимална степен, желанието ти да пазаруваш често и по много. Но истината е, че интернет иновациите съвсем не са виновникът за импулсивните покупки. Всъщност, с или без новостите, импулсивността при пазаруването на някои клиенти е част от тяхната същност и е налице, дори при традиционното пазаруване по магазините.

Според някои експерти, ключът към разумното пазаруване в нашето модерно съвремие, е редовното следене на баланса по банковата сметка или кредитната карта. С други думи – строго се препоръчва да си наясно с всички направени трансакции с кредитната ти карта и с дебитната такава. Всъщност, добре е да проверяваш кредитния си баланс, дори всеки ден, за да можеш да следиш стриктно всички парични потоци по сметката. Така си запознат със сумата, която трябва да заделиш за плащане на битовите си сметки например и знаеш, че не би било добра идея отново да търсиш онлайн магазини за маркови дрехи и обувки, ако нямаш бюджет, който да заделиш за тях.

По този начин е изключително ефикасно и вземането на превантивни мерки срещу измами с кредитната ти карта.

Пълната автоматизация при пазаруването обаче намира и своето отражение при абонаментните услуги, които позволяват на потребителя да се запише за тях и плащанията да се правят автоматично от сметката на клиента, на регулярна база. По този начин се въпросната абонаментна услуга ежемесечно се плаща, директно от сметката на потребителя, без той да прави каквото и да е. Разбира се, подобна автоматизация може да окаже не дотам изгодна, ако съответният клиент е забравил напълно, че има подобен регулярен разход.

  • Огромен достъп до безброй отстъпки и изгодни сделки

И ако онлайн пазаруването улеснява импулсивните потребители да харчат още повече, технологиите са в състояние и да улеснят умните решения при тези купувачи, които са свикнали да пазаруват отговорно и да спестяват пари.

Именно благодарение на новите технологии и огромния избор, който ни предоставят, всеки може да намери най-изгодната и евтина сделка в интернет, като по този начин спести пари и спечели удовлетворение от изгодното си пазаруване.

За тази цел помагат и десетките реклами, които онлайн магазините препращат към своите клиенти.

Възможност за уникални отстъпки и изключително изгодни сделки е и Белият магазин, който кредитна Бяла Карта предоставя на всеки картодържател. Подобно предимство, давано от кредитна карта, помага на потребителите да бъдат по-разумни и да пестят финанси, пазарувайки онлайн, като едновременно с това градят кредитна история.

С помощта на тези технологични иновации и безброй улеснения при плащането, днешните потребители се превръщат в разумни купувачи, които знаят, че преди да направят покупка трябва да проучат всички възможно оферти е интернет, да се запознаят с начините на плащане и доставка и чак след това да преминат към фактическото плащане.

Или с други думи, технологиите формират потребители, които вечно търсят най-изгодните и евтини сделки, сърфирайки из различните онлайн магазини.

  • Социалните медии

В близкото минало, рекламата се осъществяваше единствено чрез телевизията и радиата. В днешно време обаче нещата не стоят по този начин – благодарение на социалните медии.

Младото поколение консуматори и техните потребителски навици са повлияни изключително много от това, което присъства в различните социални медии и много по-малко от платената реклама. По-младите потребители предпочитат да четат и да анализират органично съдържание, пред това да се ориентират спрямо платени рекламни съобщения в медиите.

Според проучване, 36% от младите потребители се вслушват с съветите на техните приятели, преди да направят дадена покупка. А, само 3% е делът на тези, които са повлияни при пазаруването с от платена реклама, която са видели в интернет.

С помощта на множеството сайтове и социални медии, е далеч по-лесно за всеки, да остави обратна връзка за даден продукт или да получи експертно мнение. По този начин се улеснява в голяма степен онлайн пазаруването, като клиентите разчитат на изградения имидж на бранда в интернет и на мненията на настоящите клиенти, за да направят обоснована покупка.

  • Интернет банкирането и онлайн финансовият мониторинг

Едно от основните предимства на онлайн услугите е възможността, която имаш, да държиш под око всичките си трансакции, единствено с помощта на мобилното си устройство и интернет връзката.

Нямаш нужда от десетки хартиени документи, за да проверяваш баланса си, а единствено от интернет. Освен да следиш периодично всичко, случващо се с кредитния ти баланс, интернет банкирането ти позволява и да превеждаш пари, както и да правиш най-важните си плащания, в това число и битовите сметки. Всичко това – във всеки един момент на деня.

Каквото и да кажем за интернета и технологиите, които го последваха, няма как да премълчим факта, че тези иновации определено промениха нашия живот, при това във всеки един аспект. Навиците ни на потребители са само една част от ежедневието, която бе повлияна необратимо от интернет мрежата.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш