Кандидатствай Вход
Какви храни да пазаруваш, когато искаш да спестиш

Какви храни да пазаруваш, когато искаш да спестиш

  • Бяла Карта
  • 26.03.2019
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1485

Харчейки парите си в супермаркета, малко хора се замислят да спестяват от храна и да търсят определени продукти. Разбира се, промоциите и отстъпките са на фокус за всеки потребител, но трябва да знаеш, че докато харчиш по-малко в магазина за хранителни стоки, ти можеш да спестиш финанси за бюджета си. Това е привидно прост начин да увеличиш спестяванията си. Закупуването на евтина храна и планирането на бюджетни ястия, може и да ти се вижда нещо дребнаво, но на практика би ти спестило добра част от месечната ти заплата. Интересен факт е, че ако държиш да спестяваш, докато пазаруваш хранителни продукти, бързите храни не са добър вариант, дори и да са на по-ниски цени. Реално, колкото и да са евтини, някои леснодостъпни и нездравословни храни, те не само ти засищат глада. Те влошават и здравето ти - и това е доказан факт. И тук идва въпросът - защо да пестиш от скъпи храни, ако после трябва да харчиш парите си за лекарства, добавки  и медицински услуги. Всичко това, заради влошеното ти здраве, причинено от недобрата храна, която ежедневно приемаш.

Ако се опитваш да увеличиш максимално спестяванията си, то ето евтини идеи за хранителни стоки, които наистина ще ти помогнат. Помисли за тези препоръчани от диетолог храни, които са полезни за здравето, но и за бюджета ти:

Боб - учудващо или не, тази постна храна е изключително полезна за организма, а най-хубавото е, че е евтина и достъпна за всеки потребител. Тейлър Волфрам, регистриран диетолог от Чикаго, предлага боба като здравословен и бюджетно ориентиран избор за хранене. Фасулът има високо съдържание на протеини и фибри, а и съдържа антиоксиданти. Освен това съдържа минерали като желязо, калий, магнезий, мед и цинк, заедно с витамини като фолиева киселина, тиамин, ниацин и В6. Така че следващият път, когато се чудиш какво да напазаруваш за вкусно, здравословно но и бюджетно ястие - бобът е твоята храна.

Овес - овесът е чудесен източник на витамини, минерали и фибри. Тази храна понижава нивата на холестерола в кръвта, което спомага за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания. Овесът е полезен и за диабетици. Освен това е изключително достъпен във всеки магазин. Със сигурност няма да натовари бюджета ти, а и има доста варианти за приготвяне на ястия с него. Хубавото е, че в търговската мрежа има и много готови продукти, направени от овес - овесена каша, бисквити с овес и енергийни барове с овес са само няколко бюджетни идеи.

Замразени зеленчуци - мит е, че замразените храни не са толкова питателни, колкото пресните. Замразените зеленчуци могат да имат същото хранително съдържание като това на пресни зеленчуци, а често са на половината от цената. Не трябва да се притесняваш, че ще се развалят за няколко дни, преди да можеш да ги използваш - това е и големият им плюс. Така можеш да напазаруваш за няколко дни напред, без да натежава на бюджета ти. Едновременно ще пестиш от скъпите пресни зеленчуци, но все пак ще си набавиш полезни вещества на ниска цена.

Банани - вярно е, че имат високо съдържание на захар, но бананите съдържат витамин С, манган, витамин В6 и калий, както и антиоксиданти, които поддържат здравето. А най-хубавото е, че не са скъпи плодове, но пък могат да се ползват за смутита, кейкове, сладкиши и бърза и здравословна закуска, когато времето те притиска.

Спанакът - лесният начин да си набавяш огромно количество хранителни вещества на почти всяко хранене е да добавиш няколко шепи спанак. Това растение със сигурност трябва да се превърне в продукт, който купуваш често от магазина, не само, заради сравнително ниската му цена. Спанакът дава много висока хранителна стойност за цената си. Той е отличен източник на витамин А, витамин С, витамин К, фолат и манган и добър източник на желязо, рибофлавин и магнезий.

Идеи за хранене: Спанакът може да се добави във почти всяко хранене - от омлет до паста, зелени палачинки, смути, супа и какво ли още не.

Кафяв ориз - вкусна храна, полезна за здравето и на достъпна цена - идеалният бюджетен вариант за обяд. Кафявият ориз също така е с високо съдържание на фибри и има важни минерали, като магнезий и манган. Той може да помогне с контрола на апетита поради съдържанието на фибри и може да помогне за понижаване на нивата на холестерола.

И ако вече подготвяш списъка за пазаруване, не забравяй да вземеш и своята Бяла Карта - кредитната карта, с която пазаруваш и пестиш едновременно.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш