Кандидатствай Вход
Обича ли българинът онлайн пазаруването?

Обича ли българинът онлайн пазаруването?

  • Бяла Карта
  • 19.04.2017
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1529

За разлика от страните в Западна Европа, България все още не е от държавите, в които кредитната карта е най-разпространеното платежно средство, макар и да се наблюдава тенденция към увеличаване на употребата ѝ. Все повече потребители обаче са заинтересовани от предимствата и условията на различните кредитни карти на българския пазар. Благодарение на навлизането в страната ни на все по-иновативни продукти, като Бяла Карта, дори и кредитополучатели с по-рисков профил имат шанс да се възползват от удобното разплащателно средство. И ако кредитните карти не са на първо място по популярност в страната ни, то една друга световна тенденция отдавна е набрала скорост сред българите, а именно онлайн пазаруването.

В последните години, онлайн покупките се развиха с невиждан темп и предоставят безброй изгодни възможности за потребителите. В това число и така нареченият „виртуален ПИН“ – дигиталната алтернатива на ПИН кода, която дава по-висока степен на сигурност при разплащането в сайтове.

Представяме ви някои от най-важните статистики за онлайн пазаруването в България, които недвусмислено сочат, че страната ни вече се ориентира към модерните методи за разплащане:

Според проучвания на ecommerce-europe.eu, 60% от българите ползват интернет през 2016 г. или това са 3.7 млн. души в цялата страна. Броят на онлайн купувачите от тях за този период е 1.1 млн., което е близо 30% от всички интернет потребители в страната.

Очаквано, електронната търговия е най-притегателна за младите българи на възраст между 16 и 34 г.

Най-разпространените стоки онлайн, сред българите, са дрехите. Те формират повече от половината интернет продажби на продукти за страната ни. През 2015 г., българинът е похарчил близо 49 млн. евро, чрез онлайн плащания, за дрехи и спортни стоки, което е с 9.8% повече от предходния отчетен период. Следващата група стоки, които формират онлайн продажбите са технологичните продукти – 23 млн. евро за 2015 г.. Техните продажби също бележат ръст спрямо предишния период с цели 20.4%.

Сред продуктите, които българите пазаруват онлайн през 2015 г. са и детски стоки, продукти за дома и козметични продукти. Разбира се, дрехите, обувките и козметиката са част най-вече от бюджета на жените, които все повече търсят изгодни сделки онлайн. Поръчките на дрехи държат първо място с цели 67% от всички онлайн покупки на българките. Българските мъже пък наблягат основно на технологичните новости и онлайн разплащането на ваканции.

През 2015 г. най-популярните услуги, които са били купувани онлайн са самолетните билети и резервации за пътувания и туризъм. Техните онлайн продажби се равняват на 100 млн. евро, което е с 21.5% повече от предната година. Билетите за различни събития също са се резервирали най-вече онлайн, отбелязвайки 27.5% ръст. Това означава, че все повече българи осъзнават изгодната възможност да правят резервации онлайн и да спестяват пари и време, докато пазаруват.

Според статистиките, един българин харчи средно 150 евро на година за онлайн покупки.

През 2016 г., българите са пазарували стоки и услуги онлайн на обща стойност от 342 млн. евро, което е ръст с 14% спрямо предходната година. За сравнение, само 4 години по-рано – през 2012 г., изхарчените средства онлайн са били на стойност едва 150 млн. евро.

Много са българските картодържатели, които смятат, че е най-удобно да правят трансакции единствено с дебитни карти и пренебрегват плюсовете на кредитната карта. Всъщност, именно при онлайн пазаруването кредитната карта е чудесно средство за разплащане. Това е така, защото за разлика от дебитната карта, кредитната ти дава възможност да купиш това, което си харесал от интернет, точно на момента. По този начин имаш свободата да се възползваш от промоционална оферта, намалена цена на артикул или услуга. А, всички знаем, че повечето добри сделки в интернет са за ограничен период от време и трябва да се побърза, ако искаш да се сдобиеш с наистина изгодна оферта и цена. Точно тук на помощ идва Бяла Карта, която ти помага да пазаруваш в интернет по всяко време, като дори имаш на разположение специален онлайн магазин със страхотни сделки само за теб – Белият магазин. Той е разработен изцяло за потребителите на Бяла Карта и има за цел да предлага изгодни цени на разнообразни стоки и услуги. Подобно предимство получаваш само, ако си картодържател на кредитна Бяла Карта. Или с други думи – единствено кредитната карта е тази, която може да ти предложи редица допълнителни плюсове, които да улеснят онлайн пазаруването. В това число, дори да ти спести пари.

Сега вече си наясно с най-доброто средство за онлайн разплащания и с факта, че точно интернет пазаруването очертава бъдещите тенденции в търговията.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш