Кандидатствай Вход
Пазаруването в дигиталния свят – поглед към бъдещето

Пазаруването в дигиталния свят – поглед към бъдещето

Удобството винаги е играло значима роля в пазаруването - още от ранните супермаркети до първите 7-Eleven места (буквално наричани "магазини за луксозни стоки") за пазаруване по телефона.

Потребителите не можеха да повярват, че могат да купуват цветя, техно джаджи и дори бижута с цирконий от комфорта на своите домове, благодарение на революционните технологии. Макар че селекциите бяха ограничени и достъпът до дълбоко разнообразие от стоки беше ограничен, тези опции бяха смятани за изключително удобни по онова време.

Влез в Алекса. Въведи Google Express. Въведи Uber Eats.

Сега можем да пазаруваме 24 часа в денонощието от нашия диван в почти целия свят. Можем дори да разчитаме на доставки до вратата на домовете си в рамките на няколко часа. Няма значение дори и да е 1 сутринта в четвъртък. Искаш пица? Не, не ставай, за да ходиш до денонощния магазин. Просто натисни един бутон и ще я получиш до 1:30 сутринта.

Сега можем да консумираме, когато искаме, и цифровата ера направи това възможно. Но как трябва да мислят търговците на дребно за новото ниво на удобство? Кои от тях ще предприемат следващата стъпка?

Скорошно проучване на Кантар класира най-важните фактори при пазаруване онлайн.  59% от респондентите  са посочили като водещо предимство на този тип пазаруване, че е "безстресово", а 57% са добавили, че онлайн пазаруването е най-добрият начин да стигнеш до стоките. Причините са прости: Удобството (по всяко време и навсякъде) и достъпът до всичко са на разположение 24/7.

Какво следва при дигиталното пазаруване?

Нарастването на електронната търговия и развитието на усъвършенствана логистика за доставка на продукти, в съчетание с постоянно свързан потребител, ни докараха там, където сме днес. Скоростите на доставка са безпрецедентни, от дни или дори седмици до едва 30 минути в някои случаи или незабавно за цифрови продукти.

По-интересно е какво предстои да се случи по-нататък. Каква ще бъде търговията на дребно, след като влезем в ерата на повсеместното удобство?

Започваме, разбира се, с удовлетворяването на всички потребителски нужди, чрез кръстосан маркетинг и омни канали. По този начин се подобрява потребителското изживяване, използвайки всички възможни методи – дигитални и офлайн.

Втората област, която трябва да гледаме, е по-задълбочена: услугите, базирани на данни. Тук има много примери -  като най-очевидни са онлайн бизнеса и абонаментните услуги. Тези области позволяват автоматизирането на много редовни покупки, независимо дали са годишни подаръци за рожден ден или седмични доставки на различни хранителни продукти. Да, те продават физически продукти, но те могат да продават и услуги – при това бързо и удобно. Това осигурява различен тип стойност за купувача.

Завръщане в бъдещето

Точно както преди 80 години, днес можеш да получиш прясно мляко от фермата до вратата си или дори да си купиш бургер от конкретна крава, чиято история и дори име, знаеш.

Тъй като данните могат и все по-често подкрепят веригите за доставки от фермата до масата, възникват интересни възможности. Компаниите вече могат да постигат лоялност и следователно - по-висока продължителност на взаимоотношения с клиента. Също така, могат да предлагат повече стойност, като използват удобството на по-добрия достъп до продукти и информация. Така всичко е съобразено с клиентите и техните предпочитания.

Не само дигиталните платформи вече се съобразяват с модерните потребители, но и кредитните продукти. Затова Бяла Карта е модерно  разплащателно средство, пригодено за различни типове потребители. Бяла Карта не е банков продукт и няма банкови такси, затова е предпочитана от над 85 хиляди българи. Защо Бяла Карта е кредитната карта на бъдещето? Защото ти дава възможности, които стандартните кредитни карти трудно биха осигурили. Например, с Бяла Карта имаш възможност да теглиш пари в кеш от банкомат, без да плащаш допълнителна такса за това. Тоест, плащаш единствено лихвата върху изтеглената сума. Това отличава Бяла Карта от останалите продукти на пазара. Така кредитната пластика доказва, че може да ползваш кредитни средства не само чрез ПОС терминал и не само, когато пазаруваш онлайн. Напротив – правенето на традиционни покупки с пари в брой също може да е идеален вариант твоя бюджет – стига да имаш верен помощник като Бяла Карта. С нея се възползваш от пари навсякъде и по всяко време. Като успоредно с удобството и отстъпките на Бяла Карта, градиш своята кредитна история.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш