Кандидатствай Вход
Кои са основните тенденции на пазара на кредитни карти?

Кои са основните тенденции на пазара на кредитни карти?

  • Бяла Карта
  • 09.01.2018
  • Кредитни карти
  • Коментари: 0
  • 1139

През последните години пазарът на кредитните карти в световен мащаб нараства все повече и повече. И за това си има редица основателни причини. Преимуществата на кредитните карти за съвременния потребител започват от тяхната гъвкавост и удобство при разплащане и стигат до различните награди, промоции и отстъпки, които те носят. За да направи правилния избор, както и да се възползва в максимална степен от полезните свойства на този финансов инструмент обаче, човек трябва да притежава най-обща представа за пазара на кредитни карти и основните тенденции в него. Именно това е и целта на днешната статия от блога на Бяла Карта. В следващите редове ще изясним процесите, които се развиват на този пазар, и оказваното от тях влияние върху живота и финансите на потребителите.

1. Повече отстъпки и награди – както добре знаеш, по-голямата част от кредитните компании прилагат различни системи за възнаграждаване на своите верни потребители. Започвайки от гарантиране на отстъпки и промоции при пазаруване в дадени търговски обекти и стигайки до предоставяне на възможност за участие в редица томболи за спечелване на материални награди и придобивки. Тази тенденция не само ще продължи, но и ще се засилва все повече през следващата година. Истината е, че подобни отстъпки и награди се превръщат в основен фактор за привлекателността на отделните кредитни карти за потребителите. Което означава, че конкуренцията между кредитните компании по отношение предлагане на по-атрактивни условия в тази насока на своите клиенти ще се увеличава.

2. По-високи лихвени проценти – тенденцията на покачване на лихвените проценти при разплащане с кредитни карти ще продължи и през следващата година. Това е съвсем естествен процес, дължащ се непрекъснатото развитие и разширяване на пазара на кредитни карти по целия свят. Добрата новина за потребителите обаче е, че все повече кредитни компании ограничават или дори изцяло премахват допълнителните такси, с които са натоварени притежателите на кредитни карти. В случая имаме предвид такси за кандидатстване, обслужване и редица дейности, свързани с предоставянето на качествена финансова услуга. С други думи, това означава, че в бъдеще разходите на притежателите на кредитни карти ще бъдат доста по-тясно свързани с извършваните от тях покупки и разплащания в рамките на съответните периоди.

3. Лесни и удобни транзакции – кредитните компании са напълно наясно с тенденциите в поведението на съвременните потребители. И ще направят всичко възможно, за да задоволят техните нужди и предпочитания за извършване на покупки и разплащания онлайн. Именно поради тази причина за повечето от предлаганите на пазара кредитни карти вече са налице опции за използване през най-различни мобилни приложения. Така потребителят има възможност лесно и удобно да извършва трансакции през своя мобилен телефон, без въобще да се налага да прави някакви промени или размествания в дневния си график. Дигитализацията е фактор, който в близко бъдеще ще има голямо влияние върху пазара, гарантирайки по-бързи и качествени услуги за всеки един притежател на кредитна карта.  

4. По-строги правила – това е свързано най-вече с опитите за злоупотребяване с все по-големите бонуси, предлагани от кредитните компании с цел привличане на клиенти. Въпросните бонуси, за които говорихме в началото на текста, се изразяват в предоставяне на отстъпки за пазаруване, материални придобивки и различни други награди. Факт е обаче, че се увеличава процентът на потребителите, кандидатстващи за кредитни карти само и единствено с цел възползване от тези бонуси. Немалко са и случаите, при които веднага след получаване на съответния бонус, отстъпка или награда, клиентът решава да закрие своята кредитна карта. Затова се очаква доста кредитни компании да се ориентират към въвеждане на по-строги правила и изисквания при кандидатстване за кредитна карта. Напълно възможно е и приемането на неписано правило за неодобрение на хора с повече от пет изкарани кредитни карти за последните две години.

5. Достъпност за хората с лоша кредитна история – през следващите години пазарът на кредитни карти ще предлага все повече опции и за хората с лоша кредитна история. Защитените кредитни карти например са инструмент, който е изключително подходящ за подобна група потребители, защото им дава възможност да бъдат одобрени и при умело използване да повишат своя кредитен рейтинг.

Кредитна карта Бяла Карта е най-добрият избор за хората, търсещи качествено обслужване, атрактивни условия и избягване на допълнителни такси и разходи. Тази гъвкава и достъпна кредитна карта ще ти гарантира необходимите финансови средства точно тогава, когато ти трябват най-много. В допълнение, Бяла Карта ще се превърне и в твоята клубна кредитна карта, с която ще получаваш постоянни отстъпки в широка мрежа от партньорски обекти и ще се възползваш от специалните промоционални предложения в Белият магазин. Избери кредитна Бяла Карта и направи ежедневието си по-леко и приятно от всякога!

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш