Кандидатствай Вход
Най-честите причини, поради които се връщат вече закупени стоки

Най-честите причини, поради които се връщат вече закупени стоки

  • Бяла Карта
  • 04.12.2018
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 2201

В днешно време механизмите за връщане на вече закупени стоки са сред основните акценти в политиката на всеки един търговец, желаещ да бъде конкурентноспособен на пазара и да печели все повече клиенти. 

Взаимното доверие между продавач и купувач е значително по-силно, когато стоката е закупена с кредитна карта онлайн

Като притежател на кредитна Бяла Карта, за теб ще бъде доста по-лесно връщането на закупени стоки, които са платени с най-изгодната кредитна карта – твоята.

Процесът по възстановяване на сума с кредитна карта за теб е почти автоматичен и изключително лесен и бърз:

  • Свържи се с търговеца и анулирай поръчката. Имаш право да размислиш за всяка онлайн покупка в рамките на 14 дни от датата на доставка. 
  • Посочи, че желаеш да ти бъде възстановена платената с кредитна карта онлайн заявка.
  • Поискай направеното с Бяла Карта плащане да бъде върнато по същата кредитна карта.

Това е. Съгласно правата ти според Закона за защита на потребителите, търговецът трябва да изпълни искането ти и да възстанови платената с кредитна карта online сума.

Съвременните потребители държат да имат пред себе си тази опция в случай, че нещо не е наред със закупената от тях стока. 

Какво е възможно да не е наред с въпросния продукт или артикул?

В следващите редове ще се постараем да изведем най-често срещаните причини, поради които клиентът може да върне на търговеца закупена стока.

Покупка на неточен размер

Подобна ситуация е възможно да се получи при дрехите или обувките, особено когато те се купуват онлайн. 

Преди да си вземеш артикули от тази категория във физическите магазини, имаш възможност предварително да ги пробваш, както и внимателно да прецениш дали са удобни и подходящи за теб. 

При онлайн пазаруването обаче последното няма как да стане.

Затова повечето потребители залагат на онлайн магазини, които предоставят определен срок за връщане на покупката в случай, че тя не отговаря на нуждите и изискванията им. 

В такава ситуация клиентът или директно връща дрехата/обувките, или иска тяхната замяна с по-голям или по-малък размер артикул.

Продуктът не отговаря на своето описание 

Когато описанието в онлайн магазина или фирмения каталог не отговаря на съответния продукт, това си е изцяло грешка на търговеца.

В този смисъл, при наличие на значителни несъответствия между посочените и реалните характеристики, ти имаш пълното право да поискаш обезщетение като потребител и да се възползваш от опцията “връщане на стока”.

Препоръчваме ти да се свържеш по най-бързия начин с търговеца, да обясниш точно за какви несъответствия става въпрос и да поискаш от него да вземе необходимите мерки.

Като въпросните мерки могат да бъдат връщане на парите ти или пък изпращане на адекватния за нуждите и предпочитанията ти артикул.

 Счупен или повреден артикул 

Добре е да знаеш, че при счупен или повреден артикул, имаш възможност незабавно да го върнеш на търговеца и да си получиш парите обратно по твоята кредитна карта.

Единственото изключение от тази практика са случаите, в които повредите по продукта се появяват, след като вече той е бил поверен в твоите ръце.

При всички останали ситуации обаче е напълно нормално да си потърсиш правата и да се възползваш от опцията “връщане на стока”.

Няма никакво значение дали търговецът е изпратил по начало повреден продукт или дефектите са се появили вследствие небрежност на доставчика.

Направи всичко възможно, за да получиш или средствата, които си дал, или здрав и отговарящ на твоите изисквания артикул.

Отмяна на полети или резервации 

Когато става въпрос за „стоки“ от типа на самолетни билети или пък резервации за хотел, също могат да възникнат ситуации, налагащи тяхното връщане. 

Такива ситуации са например :

  • отмяна на полета, заради лоши метеорологични условия
  • пропадане на пътуването на потребителя поради лични или професионални причини и много други. 

Кредитната карта като финансов инструмент е възможно да ти бъде доста полезна, ако попаднеш в подобно положение.

Практиката при авиокомпаниите е да връщат парите за самолетни билети само и единствено на тези клиенти, които са платили за тях с кредитна карта.

Все още съществува практиката за закупуването на самолетни билети или плащането на резервация да има изисквания за кредитна карта към платежното средство. 

Така че притежанието на кредитна карта Бяла Карта определено ще ти помогне да защитиш потребителските си права в подобни ситуации и да се предпазиш от загуба на финансови средства.

Закъсняла доставка

Случва се понякога нещо да се обърка или при обработването на поръчката, или при извършването на самата доставка. И в резултат на тези обърквания доставката на продукта да закъснее с няколко дни.

Има обаче продукти и ситуации, при които такова закъснение е фатално и съответният артикул вече става ненужен за потребителя. Последното е особено валидно при поръчка на артикули, които ще се използват като подарък за рожден ден или друг специален повод.

Ако се получи закъснение на доставката, правещо стоката неизползваема за теб, ти препоръчваме отново да се свържеш с търговеца и да поискаш връщане на парите си обратно.

Продуктът е намерен на по-добра цена

Това също е напълно легитимна причина да върнеш закупената стока или артикул. 

Особено, ако във фирмените промоционални материали ясно са посочени обичайните съобщения за „най-ниски цени“, гарантиращи, че компанията ще приеме обратно продукта при открита в друг търговски обект по-ниска цена.

Когато избираш между различните видове кредитни карти, внимателно сравни условията.

Под условия нямаме предвид само лихви. Кредитни карти с по-ниска лихва може да се окажат по-скъпи, заради наличието на такси за поддръжка или за теглене на пари от банкомат. 

Не на последно място, добър критерий за сравнение на кредитни карти са мнения на клиенти.

Като притежател на кредитна Бяла Карта за теб ще бъде доста по-лесно връщането на закупени стоки, които са повредени или пък не отговарят на подготвеното от търговеца описание. 

В допълнение, тази кредитна карта ти предоставя и по-големи гаранционни периоди за стоки и артикули от различни категории

Заложи на кредитна карта Бяла Карта и защити по най-добрия начин своите потребителски права.

Защо? 

За кредитна карта online кандидатстваш на нашия сайт – bialakarta.bg или на официалния национален телефон на Бяла Карта – 0700 20 140. 

Максималният срок за издаване на кредитна карта Бяла Карта е до 5 работни дни, но имай предвид, че самият процес по оценка на кредитоспособността протича различно за всеки клиент и може да отнеме различно време. 

Какво е кредитна карта Бяла Карта?  

Това е международна пластика с кредитен лимит до 3000 лева, за която можеш да кандидатстваш чрез посочените на сайта на Бяла Карта контакти. 

Размерът на първоначалния кредитен лимит се определя чрез независима скоринг система, а кои са някои от факторите, от които зависи, можеш да разбереш от наличния на сайта на Бяла Карта калкулатор.

В случай, че първоначалната сума, за която те одобрим не те устройва, можеш да поискаш по твоята Бяла Карта увеличаване на лимита. 

В сайта ни ще откриеш пълната тарифа на Бяла Карта – лихва, дневен лимит за теглене от банкомат, дневен лимит на POS и т. н. 

Постарали сме се да публикуваме и полезни клиентски мнения за Бяла Карта. 

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш