Кандидатствай Вход
Как FinTech ще еволюира през 2016

Как FinTech ще еволюира през 2016

  • Бяла Карта
  • 26.01.2016
  • Технологии
  • Коментари: 0
  • 2316

През 2016-та влиянието, което бързо развиващият се в технологично отношение сектор на финансовите услуги, още известен като FinTech, има върху разпределението на парите в световен мащаб е повече от очевидно. Още от сега технологичните иновации във финансовия сектор разкриват потенциални вълнуващи перспективи и ще продължат да отварят все повече възможности за разработване и внедряване на високотехнологични финансови решения. Как FinTech ще афектира бизнесите и потребителите в близкото бъдеще, обаче? Обръщайки погледа си към световни FinTech компании и към техните постижения през последните няколко години, можем да синтезираме една вероятна прогноза за бъдещите промени, които тази иновативна индустрия ще предизвика. Прочети в каква посока на развитие ще поеме FinTech през 2016-та в по-долните редове.

1. FinTech с фокус върху потребителя и умението му да взима финансови решения

Масовото стимулиране на лошите навици на потребителя да харчи неразумно остават на заден план, някъде в миналото. Бъдещето принадлежи на изграждане на доверие и връзка между потребителя и финансовите институции, а пътят за постигане на това минава през образоване на потребителя и приучаването му как да взима правилните финансови решения. През 2016-та година целта на FinTech компаниите по отношение на потребителя ще бъдат фокусирани върху начините, по които те могат да му помогнат да постига своите финансови цели. Такава е и нашата цел. Потребителят трябва да бъде научен и окуражаван как да потребява даден финансов инструмент като Бяла Карта, например, трябва да бъде научен как да спестява и как да подобри финансовото си положение като цяло. Затова зад продукта ни – Бяла Карта, стои екип от професионалисти, чиято основна цел е да предостави на потребителите ни правилните инструменти, образователни материали и препоръки, за да могат те самите да оценят правилно и реално своя финансов статус и да предприемат необходимите стъпки да подобрят личните си навици.

2. FinTech и онлайн шопингът от потребителска гледна точка

Един е въпросът, който силно вълнува потребителя щом заговорим за онлайн пазаруване и той е свързан с вероятността от злоупотреба с личните му данни. През 2016-та FinTech компаниите ще съсредоточат своите усилия върху разработването на съответните иновативни технологични решения, от които ще се очаква да предоставят по-бърз и сигурен начин на онлайн пазаруване. Ако кажем, че пазарът на онлайн търговията ще нараства със стабилен темп, не бихме сгрешили, взимайки под внимание билионите нови потребители, които решават да се обърнат към онлайн шопинга. Следва ли, в такъв случай, потребителят да бъде научен как да пазарува сигурно и спокойно и кои инструменти му позволяват това? Отговорът е повече от очевиден.

3. FinTech и алтернативни начини на разплащане

С развитието на онлайн трансакциите, погледнато в световен мащаб, пред потребителите и бизнесите и начинът, по който взаимодействат, ще бъде разкрито разнообразие от възможности и нови начини на разплащане. Тук вече не говорим само за известните ни такива като да кажем тези чрез PayPal, например. Иновациите в технологичния сектор на финансовите услуги започват да променят играта на разплащанията и така добре позната ни картина. Не са малко тези от нас, които се надяват все повече бизнеси да възприемат и да се почувстват комфортно да използват bitcoin, например. 

4. FinTech с нова възможност за потребителя

Пазарът на кредитирането се променя през последните години доста динамично, включително и у нас. Към днешен момент, достатъчно голям е броят на потребителите, които изпитват затруднения да се сдобият с финансови инструменти. Каква, обаче, е причината за това? Отговорът се крие в нежеланието на банките да предоставят достъп до финансови инструменти на определени групи лица, например, такива, които в миналото са имали затруднения в погасяването на задълженията си. Очевидно е, че банките като финансови институции таргетират тясно хора със сигурни и доказани доходи. Какво се случва със самоосигуряващите се лица, например, както и с тези, които изкарват средства, но не законно регламентирани чрез трудов договор, имайки предвид стабилния тренд на растеж на сивата икономика в страната ни? Неохотата и нежеланието на банковите институции да помогнат на тази ниша група с така да се каже по-рисков профил създава поле на алтернативни възможности и нужди, които FinTech компаниите могат да удовлетворят.

Имаме пред себе си една цяла година, в която ще наблюдаваме как технологията на финансовите услуги ще се промени и в каква посока ще поеме. Едно, обаче, е сигурно. FinTech компаниите ще продължават да фокусират усилията си върху разрешаване на нововъзникващите несъответствия и неефективност на пазара на финансовите услуги чрез разработване на иновативни технологични решения, които да отговорят на тези нужди.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш