Грешките, които не бива да допускаш на работното място

Всеки знае какво е да бъдеш около някой, който да те кара да се чувстваш дискомфортно. Понякога това може да е предизвикано от думи, начин на общуване или от неволни действия. Често чувството на дискомфорт се поражда и от покровителственото поведение на някои хора. Дали ти допускаш подобно поведение на работното си място или това е присъщо за колегите ти? Едва ли ще си признаеш грешките, но все пак е добре да си предварително запознат с етикета в офиса. Имай предвид, че хората действат покровителствено по различни причини, но обикновено те се свеждат до несигурност и/или арогантност.

В този материал посочваме някои типове поведения, за които хората казват, че по-често не се възприемат добре. Важно е да се има предвид, че 75% до 90% от комуникацията е невербална. Затова ти представяме погрешните типове поведения, които да избягваш на работното място:

1. Обясняване на неща, които хората вече знаят

Без значение от разговора, това е един от най-дразнещите навици, с които можеш да предвизвикаш ответна реакция у околните. Да обясняваш факти, които са очевидни и всеобщо признати със сигурност няма да те издигне в очите на другите.

2. Казвайки на някого, че „винаги” прави нещо или че „никога” не прави нещо

Никой не обича да се поставя в рамки. Когато правиш широки обобщения за поведението на някой друг, това е бърз начин да го накараш да се чувства неразбран. Независимо дали провеждаш непринуден разговор или се опитваш да предложиш смислена обратна връзка - човекът, с когото разговаряш, е много по-вероятно да се изключи и да реагира отбранително, ако твърдиш, че „винаги“ или „никога“ не прави нещо.

Например, не е добър вариант да казваш на някого: Винаги закъсняваш. Може би е по-добре да използваш по-мек вариант на това, което искаш да отбележиш, като например: „Забелязах, че скоро пак закъсня“. Когато искаш да отправиш забележка или критика има разумни и доста по-меки начини, по които можеш да го направиш, без да предизвикваш остра реакция у другия.

3. Прекъсване, за да коригираш произношението на хората

Ако някой е по средата на обяснение за нещо, определено не бива да го прекъсваш само, за да му коригираш произношение или просто да отбележиш кое как е правилно да се каже. По този начин няма да си спечелиш симпатията на околните, а по-скоро обратното.

4. Да казваш „успокой се“

Да кажеш на някого „Спокойно“ е върховното покровителство. Тази реплика е подобна на: стегни се, отпусни се, не се напрягай.

Казвайки на някого да се успокои, все едно му казваш, че реакцията и вълнението му спрямо нещо са прекомерни и излишни.

5. Прекалено много излишни комплименти

Не са малко хората, които смятат, че това да правиш комплименти винаги е добра тактика за общуване с когото и да било. Всъщност съвсем не е така. Постоянното правене на комплименти на колегите ти, може да ти изиграе лоша шега. Не забравяй, че комплиментите губят тежестта си, ако се употребяват прекалено често.

Понякога е добре да се смекчи някаква критика или напрегната ситуация, но трябва много умерено да се предприемат така наречените “захаросани” реплики. А, ако искаш да разкритикуваш някой от колегите си, не се чувствай длъжен винаги да изказваш и комплимент след това.

6. Даване на прякори на колегите си

Със сигурност не е добра идея да даваш прякори на колегите си, без значение колко забавни са те и колко добри са намеренията ти. Подобни двусмислени действия няма да те покажат в добра светлина и се нареждат в списъка на грубите грешки на работното място.

7. Потупване на хората по рамото

Това определено може да се разбере грешно, така че по-добре забрави този навик, докато е време.

И преди да се замислиш, дали някое от горепосочените не ти е присъщо, не забравяй да следиш плащанията по кредитната си карта Бяла Карта. В персоналния си онлайн профил можеш не само да виждаш всички направени трансакции, но и да следиш бъдещите вноски и да наблюдаваш движенията по сметката си в реално време. Без значение какъв размер е текущото ти задължение, може веднага да го провериш, чрез персоналния си онлайн профил - бързо, лесно и изключително удобно. Благодарение на кредитна карта Бяла Карта разполагаш с пари до заплата всеки месец, без да имаш такси за издаване на пластиката и за обслужване.

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software