Кандидатствай Вход
Как да се храним здравословно през лятото?

Как да се храним здравословно през лятото?

  • Бяла Карта
  • 16.08.2018
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1133

Правилният режим на хранене винаги е от огромно значение с оглед запазването на отличната физическа форма и състояние на човека. Този режим на хранене става дори още по-важен през лятото, когато тялото е подложено на най-различни изпитания и предизвикателства. Прекалено големите жеги, които се наблюдават у нас през последните години, са способни да предизвикат дехидратация и цялостно изтощение на организма, проблеми със стомаха и сърдечно – съдовата система. Ето защо за най-горещите дни трябва да си изградиш подходящ режим на хранене, който максимално да благоприятства тялото и организма ти. В следващите редове ще намериш няколко полезни съвета в тази посока.

Най-важната стъпка, когато става въпрос за запазване на човешкия организъм в кондиция през лятото, е поемането на достатъчни количества питейна вода на ден. Обърни специално внимание на понятието „питейна вода“. Да, в него включваме само и единствено питейната вода, а не различни други течности и охлаждащи напитки (безалкохолни и алкохолни, сокове и т.н.). Питейната вода има незаменими свойства по отношение поддържане хидратацията на тялото и неговите нормални функции. Така че се постарай на ден да изпиваш поне по 8-10 чаши питейна вода, за да си гарантираш свежест, бодрост и отлична физическа (и психическа) кондиция. 

Разбира се, няма начин през лятото да не ти се прииска да консумираш и други охлаждащи напитки, особено когато си на кафе или заведение с приятели. Сред най-често предпочитаните охлаждащи напитки са натуралните сокове и безалкохолните. Когато ти предстои да избираш между тези две продуктови категории, ти препоръчваме да заложиш на натуралните сокове или прясно приготвените фрешове. Те са доста по-добър вариант от гледна точка на това, че не само освежават човешкия организъм, но и му доставят значително количество витамини и полезни вещества. От друга страна, поемането на прекалено големи количества безалкохолни има и някои негативни отражения върху тялото и различните му органи, а охлаждащият ефект не е чак толкова силен.

Лятото е идеалният период за ежедневно консумиране на плодове и зеленчуци. В това отношение имаш изключително голям избор – от отглежданите тук плодове и зеленчуци (домати и краставици, ябълки и череши, и т.н.) до такива, внасяни от други части на света (банани, портокали, манго). Като цяло е много важно да се поемат достатъчно плодове и зеленчуци, защото те са основният източник на така необходимите за човешкия организъм витамини. Съветваме те винаги да залагаш на пресни плодове и зеленчуци, за да можеш да се възползваш в пълна степен от полезните им вещества и свойства.  

По принцип за лятото се препоръчва намаляване на приеманите количества месо, за да се ограничи натоварването върху стомаха. За повечето от нас е трудно постижима цел да издържим дълго време без месо. Добре е обаче когато се консумира месо през летния сезон, то да е наистина леко и качествено такова. От една страна, залагай повече на пилешко и избягвай по-тлъстите меса, съдържащи мазнини и неблагоприятни за организма вещества. От друга, редуцирай до минимум хамбургерите и подобни бързи храни, за приготвянето на които не се използват особено качествени и здравословни меса.

Паралелно с намаляването на споменатите дотук видове меса, е хубаво да увеличиш консумирането на риба през лятото. Специалисти препоръчват дори всяка седмица да се приемат поне по две порции риба. Защо рибата е толкова важна за човешкия организъм? Истината е, че в нея се съдържат множество протеини, които са изключително полезни за човека. Редовното консумиране на риба спомага за цялостно укрепване на организма и предпазва от различни сърдечно – съдови проблеми и заболявания. А през лятото условията са толкова подходящи за приготвяне на риба. Достатъчно е само да вземеш малко фолио и да я сложиш на барбекюто в градината. По този начин вкусният ти и здравословен обяд или вечеря ще са напълно гарантирани.

И не на последно място, независимо каква храна или напитки консумираш, хигиената е от първостепенно значение. Когато посещаваш даден ресторант или заведение, винаги оглеждай добре дали приборите притежават необходимата чистота. Също така не пропускай да си измиеш ръцете преди всяко едно ядене. Подобни практики ще ти помогнат да държиш далеч от себе си вредни бактерии и микроби, както и да се предпазиш от разнообразни заболявания и зарази. 

Кредитна карта Бяла Карта ще бъде твой пръв помощник и приятел в процеса по изграждане на здравословен режим на хранене. Притежателите на тази гъвкава и достъпна кредитна карта имат възможност да се възползват от постоянни промоции и намаления в широка мрежа от търговски обекти, купувайки си най-качествените хранителни продукти на изключително изгодни цени. Заложи на кредитна Бяла Карта и си гарантирай отлична кондиция и здравословно състояние в дългосрочен план!

Прочети още: Подготовка за горещите летни емоции - как да се преведем в желаната физическа форма?

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш