Кандидатствай Вход
Как можеш да се храниш здравословно с малък бюджет?

Как можеш да се храниш здравословно с малък бюджет?

  • Бяла Карта
  • 27.02.2018
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1908

Здравословното хранене днес не е просто мода. В забързаното ежедневие всеки от нас се опитва да спести време и пари, като хапне нещо на крак или си купи полуфабрикат. В магазините е пълно с привличащи вниманието и вкусовите рецептори стоки, които обаче не носят нищо полезно на организма ни. Затова, ако си решил да се храниш здравословно, това ще изисква от теб много воля и постоянство. Може да се наложи да се откажеш от някои от любимите си храни. Но всичко това ще ти се отплати под формата на по-добро здраве и повече енергия.

Единственият недостатък на здравословното хранене е, че в много случаи е по-скъпо да го практикуваш, отколкото да си купиш някой евтин колбас или полуготова храна от магазина. Затова много често хората предпочитат да заобикалят тази тема и да намират оправдание за вредните си навици на хранене във финансите. Е, Бяла Kарта има новина за теб! Да се храниш здравословно не е задължително скъпо удоволствие. Стига да използваш някои трикове, които ще ти помогнат да спестиш и да имаш здравословно меню на масата.

Правило номер 1 в здравословното хранене с тънък бюджет е: Планирай менюто си!

Това правило само по себе си е достатъчно да ти позволи едновременно да приготвяш здравословна храна и да се вместващ в бюджета си. Предварителното планиране на менюто ще ти позволи да имаш готова храна за обяд в офиса или ако се наложи да осигуриш вечеря, защото не ти е останало време да помислиш за това през деня.

Ако направиш план на менюто за седмицата ще можеш да си спестиш ежедневното ходене до магазина, за да купуваш необходимите продукти. Планирайки за седем дни напред, ти ще можеш да пазаруваш веднъж седмично всичко необходимо, а понякога и да го приготвиш за един ден. Това сериозно ще намали прекараното време в кухнята и ще спести разходи за пазаруване на ненужни продукти.

Системата за планиране и ротиране на любимите ти ястия е много лесна за прилагане и със сигурност бързо ще се адаптираш към нея. Планирането на храната по дни ще ти позволи да се храниш разнообразно през всяка една вечер от месеца, а също и да съобразяваш плана си със сезона и сезонните плодове и зеленчуци, които са на пазара.

А ето и няколко лесни трика, които ще ти помогнат да подготвиш своя план за здравословно хранене.

  • Запиши си всички рецепти, които твоето семейство обича, и които са здравословни, разбира се. Ако разполагаш с ограничен бюджет, то съобрази ястията ти да са евтини за приготвяне. Обикновено до 28 рецепти е напълно достатъчна бройка, за да успееш да изпълниш плана си.
  • Направи си рецептурни карти, на които би могъл да запишеш рецептата и точното количество от всяка една съставка, която ти е необходима за приготвянето й.
  • Планирайки седмица за седмица, спокойно можеш да си подбираш картите с рецепти, които си решил да готвиш и да обединиш количествата от всички съставки, които ще са ти необходими за приготвянето на ястията през седмицата. Съставките, с които разполагаш в къщи няма смисъл да бъдат включвани.
  • Залепи си картите на хладилника с някое магнитче, за да са пред очите ти и да спестиш време, когато започнеш да приготвяш ястието.

Правило номер 2: Винаги поддържай подреден хладилника и шкафовете с продукти.

Остатъците от храна и продукти трябва да бъдат пазени за последващата рецепта със сигурност. Но ако ги изгубиш от поглед заради разхвърляни шкафове или бъдат запратени в дъното на хладилника ти, то тогава смисъла от тях се губи. Затова подреди на видно място всички остатъци от продуктите, с които разполагаш. Така ще минимизираш изхвърлянето на храна.

Пилеенето на храна и остатъци от най-различни продукти може да бъде минимизирано просто като поддържаш ред в кухнята и хладилника си и като сложиш етикет на всички остатъчни продукти, с цел да не забравяш за тяхното съществуване.

Правилно номер 3: Интересен подход за спестяване на финанси е да приготвяш нови ястия от остатъците, които стоят в хладилника ти.

Ако не ти се яде едно и също ястие в продължение на няколко дни това е идеалният вариант за теб. Например, спокойно можеш да си направиш сандвич от остатъците от снощното ястие, което си готвил. Ако пък приготвяш пилешко ястие, запази дребни остатъци от пилето и направи супа от тях, вместо да влагаш всичко в една рецепта. Така си осигуряваш разнообразие.

Правило номер 4: следи разпродажбите в магазините и приготвяй плана си за седмицата според тях.

Със сигурност имаш любим магазин, от който пазаруваш ежедневно или за седмичното си меню. Ако този магазин предлага карта за отстъпка и прави редовно промоции на различни продукти, бъди заинтересуван от тях. Тези дребни на пръв поглед детайли могат да ти спестят доста пари.

Правило номер 5: Купувай си свежи сезонни продукти и ги замразявай за по-късно.

Когато плодовете и зеленчуците се продават извън сезона си, тогава цената им е и значително по-висока. Затова вместо да плащаш по-високата цена, замрази тези, които биха могли да се запазят за по-късно и ги използвай на по-късен етап.

Правило номер 6: Не си купувай напитки (особено газирани).

Ако си решил да се храниш здравословно, то със сигурност трябва да се лишиш от газираните напитки, тези в металните кенчета, а също и всякакви сокове, които съдържат консерванти. Това е не само задължително условия за всеки, който се храни здравословно, но и сериозно се отразява на бюджета ти.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш