Кандидатствай Вход
Онлайн магазини: защо персонализацията е важна?

Онлайн магазини: защо персонализацията е важна?

Какво представлява персонализацията?

Персонализацията е маркетингов подход, който все повече онлайн магазини и търговски платформи използват. Този подход се състои в представянето на различно и уникално съдържание за всеки посетител на съответната платформа, съобразено с неговите лични интереси и предпочитания. Истината е, че статичните уебсайтове, чието съдържание не се променя по никакъв начин, вече са доста остарял и неефективен вариант. Бъдещето на онлайн маркетинга определено е свързано с търсене на по-голямо съответствие с желанията на потребителя и изграждане на силна емоционална връзка с него. Последните цели могат да се постигнат именно чрез персонализация на съдържанието. Ето по какви начини е възможно да се реализира тя:

  • навигационен метод -  той е пряко свързан с историята на посещенията и поръчките, извършени от страна на конкретния потребител. Да вземем за пример един потребител с профил в онлайн магазин за дрехи и мода. Представи си, че при последните си посещения в онлайн магазина, този човек е проявил най-голям интерес към категория „Парти рокли“. Интерес, който се изразява в брой прегледани и/или закупени артикули от въпросната категория. Чрез определени настройки в навигацията е възможно при следващите си посещения в сайта потребителят да бъде умело насочван отново към „Парти рокли“ чрез показване на приоритетен изглед към категорията или отделни нейни продукти. Така ще се стимулира допълнително интересът му и значително ще се увеличат шансовете за реализиране на покупка.
  • прогнозен метод – при него на базата на утвърден модел за поведението на мнозинството клиенти на даден онлайн магазин, могат да се направят прогнози за това към кои продукти би имало потенциален интерес в бъдеще. И въпросните продукти да бъдат промотирани чрез имейл кампании, банери и различни приложения. Една от най-популярните в световен мащаб търговски платформи – „Амазон“, залага именно на този метод за увеличаване на своите продажби и приходи.
  • оферти в реално време – става въпрос за актуални оферти, появяващи се пред погледа на съответния потребител в зависимост от някои характеристики, свързани с неговото посещение. От кое място в мрежата той е бил пренасочен именно към конкретния онлайн магазин, посещавал ли го е преди, колко пъти и т.н. Ако например даден потребител е влизал многократно в онлайн магазина напоследък, може да му бъде предложена специална карта за отстъпки или друга подобна привилегия.
  • контекстуална информация -  става въпрос за предоставяна на клиентите информация, която е съобразена с елементи като тяхната локация, използван браузър и др. Много добър пример в тази посока са банерите, показващи прогнозата за времето, които се променят спрямо местоположението на съответния потребител. Може да се направи нещо подобно, ако дадена фирма има регионални филиали и складове, или пък извършва доставки в различните части от страната.

Кои са основните преимущества на персонализацията?

На първо място, персонализацията спомага да се задържи интереса на потребителя към конкретната платформа. Ако той влезе в онлайн магазина и на началната страница не открие нищо интересно, е твърде възможно веднага да се насочи към други места в мрежата. В случай обаче, че под формата на персонализирано съдържание му се показват подходящи оферти, се увеличава шансът потребителят не само да остане за по-дълго време в платформата, но и да реализира покупка. 

Създаването на емоционална връзка с потребителя също е от изключително голямо значение за успеха на даден онлайн магазин. Такава емоционална връзка може да се създаде именно чрез наличието на персонализирано съдържание. Съдържание, което да отговаря по най-добрия начин на изискванията, вкусовете и предпочитанията на конкретния потребител. Възможно е това да са подходящи за него артикули, специални оферти и друга информация, която би го заинтересувала и оставила траен отпечатък в съзнанието му.

Персонализираното съдържание по своята същност си е динамично съдържание, което се променя с всяко следващо влизане в платформата или онлайн магазина. Това позволява периодично потребителят да се запознава с различни стоки и артикули. Благодарение на динамичното съдържание онлайн търговците имат възможност да представят своите най-актуални и атрактивни оферти на потенциалните клиенти. Доста голяма разлика със статичното съдържание, при което информацията си остава една и съща за дълъг период от време.  

Кредитна карта Бяла Карта е най-подходящият инструмент, когато става въпрос за онлайн или физическо пазаруване. От една страна, тази кредитна карта позволява бързи, лесни и удобни разплащания, независимо в коя точка от света се намираш, при това без такса. А от друга, кредитна Бяла Карта дава възможност за получаване на специални оферти и намаления в широка мрежа от партньорски обекти. Бяла Карта – кредитната карта, която се наглася спрямо нуждите ти, каквото пожелаеш, където и да си.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш