Кандидатствай Вход
Тенденциите при онлайн пазаруването през 2017 година

Тенденциите при онлайн пазаруването през 2017 година

  • Бяла Карта
  • 23.02.2017
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1971

2016 година е вече в миналото. Тя беше година изпълнена с предизвикателства и иновации в търговията. Изобретателността на новопоявили се конкуренти и опитите им да спечелят пазарен дял доведе до създаването на нови практики и технологии в ритейла, които са на път да променят индустрията завинаги. Така 2017 се очертава да бъде „безмилостно жестока“ и да „изхвърли зад борда“ всеки от големите играчи, който не следва новите тенденции в бранша. Ефекта от тази надпревара ще усетим ние – потребителите, които ще бъдем атакувани от новите стратегии за продажба. И говорейки за стратегии и тенденции, нека да изброим някои от тях.

Устойчивост и качество

Ако години наред цената беше водещ фактор за много потребители и вземаше превес над качеството, то тази тенденция е на път да изчезне. През 2017 година се очаква цената да бъде изцяло пренебрегвана за сметка на качеството на продукта, прозрачността на предлагане и начина на производство (особено що се отнася за продуктите за масова консумация). Всеки, който предостави на своите клиенти пълната информация и я поднесе по възможно най-правилния начин ще увеличи популярността сред потребителите. С други думи – честност и прозрачност ще са в основата за процъфтяването на бизнеса на търговците.

Интернет и пазаруването

Засилва се тенденцията все повече магазини да се превръщат в шоурум за своите стоки, а реалната търговия да се случва изцяло онлайн. Магазините постепенно се пренесоха в социалните мрежи, в интернет, всеки голям търговец има собствен онлайн магазин. E-commerce технологиите са до толкова развити, че успяват да проследят интересите на всеки един потребител, да изготвят негов клиентски профил и да „отгатнат“ нещата, които биха го заинтересовали. Така търговците, чрез технологиите успяват да навлязат в полезрението ни с реклами, „случайни“ публикации и постове. Това гарантира максимален процент успеваемост в онлайн търговията и намалява шанса клиента да бъде изпуснат без да си купи нещо.

Домашният уют

Усещането за домашен уют предразполага клиентите да направят покупка. Хората са уморени от стерилната обстановка в магазините и от търговците, които се опитват да продадат нещо на всяка цена. Купувачите имат нужда от нов тип преживяване, което да ги накара да се почувстват у дома си. Уютът е един от факторите, който ги подтиква да извадят кредитната си карта и да пазаруват.

Интересното е, че тази тенденция се прехвърля и в онлайн средата. Дизайнът на сайта, начинът на презентиране на продуктите, поднасянето на информацията – това играе решаваща роля при вземането на решение за покупка.   

Удобството

Удобството е равно на спестяване време. И тъй като ежедневието ни става все по-натоварено търговците започват да се грижат за нас и да пестят от така ценния ни времеви ресурс. Най-иновативните от тях вече са напипали правилната посока. Те дават възможности покупката да бъде направена с един бутон, с едно прозвъняване или съобщение. Има и такива бизнеси, които чрез абонамент от ваша страна регулярно ще правят покупката вместо вас. Нужен им е само номера на кредитната ви карта. 

Тези новости обаче са на път да останат в отминалата 2016 година, защото от началото на тази година иновациите навлизат в нов етап. Вече съществува начин за гласово поръчване чрез един кратък разговор със Siri или Alexa. И тук Амазон са лидери с тяхното Amazon Echo (Alexa).

GPS устройства

Точно така. Търговците онлайн вече започнаха да използват подобни устройства, за да предоставят пълна информираност на клиентите си. С тези устройства може да бъде проследена поръчката от момента, в който клиента натисне бутона „купувам“ до доставката на вратата му. Ако поръчваш храна за вкъщи и искаш да знаеш дали все още е във фурната или доставката е пред вратата ти, то GPS-ът сигнализира за всичко това.

Пазаруване във виртуална реалност

Търговците започват да мислят „out-of-the-box” във всяко едно отношение. Предлагат все по-невероятни и привличащи интереса „добавки“ към процеса на пазаруване. Напоследък се заражда още една тенденция, която със сигурност ще привлече интереса на потребителите. А именно виртуалзиране на магазините. Това дава възможност на клиента да попадне в една различна, виртуална среда, в която той дори би могъл да пробва дреха без да се преоблича. Как става това - 2017 година предстои да разкрие.

С много нови и смайващи практики ни предстои да се сблъскваме тепърва. Важно е обаче да не подхождаме емоционално и да не прибързваме с покупките възхитени от някой пореден търговски трик. В моментите на импулсивна покупка цената няма такова значение. Но значението й много често идва после.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш