Кандидатствай Вход
Какви са очакванията на VISA за онлайн търговията?

Какви са очакванията на VISA за онлайн търговията?

Не е тайна, че днешният потребител свиква все повече с дигиталната търговия и модерните начини за пазаруване на стоки и услуги.

Това е напълно очаквано в 21-ви век, като се вземе предвид навлизането и широкото разпространение на мобилни портфейли, разрастващата се електронна търговия и множеството разнообразни устройства, чрез които може да се осъществяват покупки.

И докато свързаните потребители, създават нови възможности за бизнес както за търговци, така и за издатели на кредитни карти, то те създават и все повече „места“, където се съхранява информация за тях. По този начин, клиентите предоставят лични данни на редица търговци, а в същото време стават уязвими за злоупотреби с конфиденциалната им информация. Когато пазаруването се осъществява в много обекти, физически и онлайн базирани, то е твърде лесно да се загуби контрол над сигурността на данните и местата, където те се съхраняват.

За да помогне на потребителите да преодолеят този зараждащ се проблем, VISA се зае с разработването на решение за всички картодържатели. Изявлението, с което VISA излезе преди броени седмици, за платформата си Digital Controls, се яви кулминацията на усилията на издателя в тази насока. VISA представи две нови предложения, изградени върху Visa Token Service (VTS). Тези две оферти са: тарифиране за предоставяне на мрежова карта и API за картови файлове. Въпросните иновации ще позволяват на потребителите на VISA, да захранват персонализиран набор от услуги за дигитално управление на сметки, директно чрез мобилното си приложение.

Обединяващата концепция зад платформата е да се предостави на потребителите както възможност да управляват дигитално разплащанията си от една централизирана локация, така и сигурно място, от което да го правят, чрез доверената им банкова институция. Разбира се, целта е картодържателите наистина да имат привилегията за централизиран способ, по който да погледнат всички начини, по които може да извърши плащане.

С други думи, потребителите ще могат да имат по-качествен и пълен контрол на техния дигитален живот. За целта са разработени три различни начина за управление на тези акредитиви, чрез които на практика се изграждат и по-силни и персонализирани взаимоотношения между страните в търговския процес. Те включват:

  • Кой плаща?
  • Къде се прави плащането?
  • Как се прави плащането?

Кой плаща?

Едно от улесненията, които Digital Controls на VISA може да даде, е това, че издателите могат да позволят на потребителите, предоставянето на ограничен достъп до собствените им карти, на трето лице. Става въпрос както за сума, така и за място на самото разплащане.

Всъщност, това, което се разработва, е начин, по който друг потребител да може да извършва разплащания с чужда карта, но при определено таксуване. Целта е методът да е максимално безопасен и ограничен до определен кръг от хора, които самият картодържател е изискал.

Например, въпросното трето лице трябва да има приложение за плащане на смартфона си, в което да е предварително заложен даден лимит на разходите. Така може да се направи защитено „разширение“ на твоя съществуващ дигитален акаунт, чиито плащания да минават през твоето одобрение, като същевременно да бъдат ограничени от дадена сума.

По този начин, отново направените разплащания през дадена кредитна карта, без значение от фактическия потребител, ще бъдат вземани под внимание, когато става въпрос за кредитната история.

Компонентът „Кой плаща?“ от Digital Controls, се предполага, че ще се превърне в още по-мощен двигател на търговията, тъй като, така например, вместо да даваш пари в брой на детето си, за да пазарува дрехи в близките магазини, ще можеш да му позволиш фактически да плаща с картата ти. Разбира се, междувременно ще можеш да контролираш всяко едно плащане и да знаеш каква стока конкретно е закупена с парите ти. По този начин, контролът върху разходите на децата наистина би бил по-ефективен.

Къде се прави плащането?

Въпреки факта, че в днешно време картодържателите се смятат за запознати с онлайн местата, където предоставят личните си данни за плащане, все пак интернет разплащаният могат да бъдат наистина в огромен брой сайтове. По този начин, средностатистическият потребител не успява да следи къде точно предоставят информация за кредитната си карта.

Целта на новата концепция на VISA е да се осигури на картодържателя мониторинг на всички търговски операции, извършвани посредством картата му – в това число, плащане за комунални услуги, онлайн резервации и всичко останало.

Как се прави плащането?

Разбира се, потребителите искат да имат централизирано управление на всичките дигитални начини за плащане, както и да могат да следят всяка трансакция детайлно. Digital Controls разработва и подобна възможност за всичките си картодържатели, с която няма да бъде нарушена връзката търговец-потребител, но ще бъдат предоставени допълнителни опции за самия клиент.

През 2018 г. се очаква VISA да пусне официално иновативната услуга за всичките си международни картодържатели и да направи поредната стъпка в търговията на бъдещето.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш