Кандидатствай Вход
Какви са статистиките при онлайн пазаруването в ЕС?

Какви са статистиките при онлайн пазаруването в ЕС?

Онлайн пазаруването е една от най-актуалните теми през изминалата година, особено като се има предвид факта, че последните технологии промениха изцяло облика на магазините, а с това и начина ни на възприемане на пазаруването.

Знаеш ли, че близо 2/3 от интернет потребителите в ЕС, са пазарували онлайн през последната година? Това сочат статистическите данни от проучване на Евростат за 2016 г.

Какви са останалите любопитни факти от проучването? Разбери в долните редове:

Най-голяма част от онлайн купувачите в ЕС (40%) пазаруват за средно от 100 до 499 евро изхарчена сума. През 2016 г. се забелязва и увеличаваща се тенденция за повече покупки от европейски онлайн магазини, спрямо предходните периоди, когато европейците се насочваха малко повече към онлайн продавачи извън Европа. Голям е делът и на тези клиенти, които предпочитат да купуват продукти от сънародниците си, чрез интернет.

Истината е, че най-много пазаруват хората на възраст от 25 г. до 54 г.

Статистиката сочи, че нашата страна се нарежда на едно от последните места по направени онлайн поръчки, но пък добрата новина е, че не сме на последно място. Държавата, чиито граждани прекарват най-малко време за интернет пазаруване, е Румъния – едва 12% от хората там са пазарували онлайн през последните 12 месеца. За България, този процент е 17, точно колкото и на Турция. Въпреки ниският дял на онлайн покупки обаче, българското население все повече навлиза в комуникационната ера, като 62% от гражданите на страната ни, са ползвали интернет услуги през последната една година.

И ако ние се нареждаме сред онези клиенти, които най-малко се възползват от онлайн предимствата на пазаруването, то Великобритания е страната с най-висок процент на поръки в интернет – цели 83% от потребителите на Острова са поръчвали стоки и услуги онлайн през последните 12 месеца.

Както в САЩ, така и в Европа, скоростта на развиване на интернет търговията достига високи нива, а онлайн поръчките стават все по-голяма и естествена част от ежедневието на хората.

Кои са най-поръчваните стоки онлайн от европейските потребители? Отговорът на този въпрос е: дрехи и спортни принадлежности. Цели 61% от поръчките се падат на тези продуктови групи. На второ място по популярност се нареждат продажбите, свързани с пътувания и почивки.

Осем от десет интернет потребители във Великобритания, Дания и Германия са купували стока или услуга по интернет, през изминалите 12 месеца.

Съответно българските потребители, румънски и македонските са онези, чийто дял е под 40%.

Според статистиката, факторите, които са анализирани за активността на онлайн шопинга, са пол, възраст, образование и заетост.

Данните сочат, че 8 от 10 сред онлайн потребителите с по-високо ниво на образование, пазаруват стоки и услуги чрез интернет. Клиентите, които са на свободна професия или безработни, съответно не са толкова активни в интернет покупките.

Най-много покупки на дрехи и спортни стоки, се падат на хората между 16 и 24 г. Видео игрите и софтуерните продукти също биват закупувани онлайн, най-вече от тази група потребители. От друга страна, стоките за дома се поръчват предимно от клиенти на възраст 25-54 г. Именно тази възрастова група се явява и най-масовият онлайн купувач на билети, хардуер и хранителни продукти.

Какво остава за най-възрастните потребители в интернет на възраст 55-74 г.? Те пазаруват в мрежата най-вече резервации за пътувания, книги и медикаменти.

Като цяло, 68% от потребителите, пазарували в мрежата, твърдят, че не срещат проблеми при пазаруването онлайн. Какви са най-честите проблеми обаче, с които се сблъсква европейският потребител при пазаруването? Забавената доставка, чийто срок надвишава посочения, е основното главоболие на интернет купувачите в ЕС. Останалите предизвикателства се крият във функционирането на сайта, некоректни търговци, по-високите крайни разходи, случаи с измами и повредени продукти.

И ако се наблюдава положителна тенденция за нарастване на дяла на онлайн търговията на Стария континент, то успоредно с това се развиват и начините за по-лесно разплащане, комбинирани със удобството на средствата за плащане. В тази връзка, кредитните карти се приспособяват към средностатистическия потребител със средно рисков профил. По този пример, Бяла Карта също се нарежда сред иновативните кредитни инструменти, предпочитани от хиляди потребители. Кредитна Бяла Карта предлага улеснени трансакции, достъп до парични средства навсякъде, при това без допълнителни такси, като всичко това е съчетано с липса на банкови такси. Водени от анализите в интернет търговията и потребителските навици през 2016 г., предимствата на Бяла Карта са насочени към онлайн пазаруването и изгодните сделки в интернет пространството, в лицето на Белият магазин и отстъпките ни в партньорската мрежа.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш