Кандидатствай Вход
За дигиталните платформи и бъдещето на банкирането

За дигиталните платформи и бъдещето на банкирането

Пандемията предизвика огромна промяна в начина, по който хората взаимодейства с финансовите институции. Потребителите намират за много лесен достъпа и използването на новите приложения за финансови услуги, които не изискват посещение на клон.

Пандемията завинаги промени и нашите очаквания за нормалност. Адаптирането към новите модели и начини на живот и работа доведе до някои от най-големите обществени промени в новата история. Днес ние разчитаме на дигитална свързаност и инфраструктура за всички аспекти на живота ни - у дома и на работното място. 

Какви ще са промените обаче за дигиталните платформи и бъдещето на банкирането?

Спрямо някои сектори, пандемията ускори програмите за дигитална трансформация - работата за няколко месеца беше завършена за седмици и дни, което до преди това се смяташе за невъзможно. 

Клиентите реагираха положително и приеха тези нови услуги, макар че в някои случаи нямаше друг избор, тъй като физическите клонове на банките бяха затворени, а центровете за потребителско обслужване имаха дълго време за изчакване.

Тази трансформация започна, финансовите институции ще продължат развитието си. Следните три фактора ще играят ключова роля във възходящата тенденция, оформяща по-нататъшното развитие на цифровите услуги.

По-висока дигитална информираност

Първо, повишена дигитална информираност и комфорт сред клиентите. Милиони клиенти от всички демографски групи изтеглиха мобилното приложение на своята банка за първи път по време на пандемията, използваха го и не го изтриха. 

Те преодоляха голямо препятствие и се насладиха на удобството и бързината на решаването на прости запитвания. Аналоговите начини на работа ще бъдат твърде бавни за клиентите за повечето им взаимодействия с банките.

Нужда от оптимизиране на процесите

Второ, екзистенциалната необходимост от постигане на оперативни постижения. Банките ще трябва да продължат да оптимизират и рационализират хората, процесите, местата и технологиите и да фокусират всички ресурси върху основните услуги и конкретните цели и резултати. 

Докато лихвите и приходите не започнат отново да се покачват, банките ще продължат да автоматизират и доработват процесите.

Адаптация на регулаторните изисквания

И накрая, регулаторните изисквания и изискванията за съответствие ще продължат да нарастват. 

Сложността и цената на спазването могат да бъдат много по-високи, ако организацията не е инвестирала в своите цифрови възможности, които позволяват на вътрешни и външни приложения и системи да осигуряват бърз достъп и взаимодействие помежду си, без продължителни взаимодействия на човек на човек.

Нарастващи очаквания за персонализирани преживявания

Ново проучване във Великобритания, проведено от YouGov, проведено от името на IBM, разкрива, че по-младите поколения искат персонализирани услуги и помощ при управлението на парите си. 

Когато става въпрос за банкови услуги - 61% от хората на възраст между 18 и 24 години заявяват, че искат техните банки да предлагат персонализирана подкрепа за техните финанси.

Това вероятно ще наложи и интегриране на изкуствен интелект, който да разшири обхвата на банкиране и да го направи персонализирано, бързо и актуално.

Напрежението за отворено финансиране би могло да улесни тези изисквания, използвайки интерфейси за приложно програмиране (API) - връзките, които позволяват взаимодействие между приложения и системи за изграждане на нови предложения. 

Тези API позволяват на разработчиците да създават нови приложения, които използват възможности от много по-широка екосистема от доставчици на услуги, което дава възможност на банките да правят нововъведения с по-голяма гъвкавост и бързина.

Тъй като банките развиват своите дигитални и организационни възможности, то според експерти има план, който може да им помогне да преминат към бизнес с технологични платформи.

Трансформационното пътуване от този мащаб изисква нови набори от умения

Това означава, че трябва да се изгради работеща система за привличането, развитието и задържането на нови таланти. И това да се превърне в основен приоритет.

Центриране на всичко около клиентите

Използване на данни, за да се разберат изискванията на клиентите и да се създадат подходящи предложения, опит и взаимодействия.

Регулиране на вътрешните показатели, за да се измери какво е важно в работата на бизнес с технологична платформа. 

Например тенденции в броя на дефектите на X редове код, подобрения в производителността на разработчиците, скоростта на предоставяне на среди или издания и цифрови взаимодействия с клиентите.

Технология и архитектура

Това представлява най-големия риск и възможност за банките, тъй като системите стават по-сложни и свързани. Използването на нововъзникващи и експоненциални технологии може да помогне на банките да опростят и персонализират взаимодействието с клиентите.

Изводът е, че персонализираното обслужване и индивидуалните решения са бъдещето на банкирането. Това е и всичко, което търсят новото поколение млади потребители на финансови услуги.

Точно затова, кредитна карта Бяла Карта предоставя гъвкав начин да разполагаш със средствата си, управлявайки небанков кредитен инструмент. Благодарение на удобствата на кредитна карта Бяла Карта можеш да разполагаш с пари, да си спестиш сложните процедури за кандидатстване, увеличаване на лимит и чакане по опашки. 

С Бяла Карта може да управляваш парите си чрез онлайн профила си и да си спестиш таксите за издаване и обслужване на пластиката.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш