Кандидатствай Вход
Когато успехът идва след провала

Когато успехът идва след провала

  • Бяла Карта
  • 29.01.2019
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1115

Всички знаем, че трябва да избягваме неуспехите, но провалите могат да ни дадат и безценни уроци за бъдещето.

Всеки се сблъсква с неуспех в периоди от живота си, но това, което наистина има значение, е как реагираме и какво ще научим от този неуспех.

В тази статия ще ти представим няколко истории за предприемачи, които са постигнали страхотен успех, който е бил предхождан от провал. Те са идеални примери за това защо провалът не бива да те спира да следваш мечтите си:

1. Ариана Хъфингтън е била отхвърлена от 36 издатества.

Трудно е да се повярва, че едно от най-разпознаваемите имена в онлайн публицистиката, някога е било отхвърлено от три дузини големи издатели. Хъфингтън работела по 18 часа за медийната си компания Хъфингтън Пост. В резултат, медията наистина достигнала върха в публицистиката, но резултатът за Ариана бил множество здравословни проблеми. След този професионален успех и донякъде – личен провал, Ариана написва книгата „Овладей живота си“. Книгата на Хъфингтън е била отхвърлена 36 пъти, преди да бъде приета за публикуване. Превръща се в световен бестселър. Най-важното, заради което това е един от примерите ни за успех след провала е, че Ариана Хъфингтън е възприела най-важните си житейски уроци. „В дългосрочен план парите и властта са като двукрак стол – можеш да запазиш равновесие известно време на него, но в крайна сметка е сигурно, че ще паднеш.“ – пише публицистката.

2. Бил Гейтс гледал как първата му компания се руши.

Бил Гейтс сега е един от най-богатите хора в света, но неговата история не се състои само от възходи. Гейтс навлиза на предприемаческата сцена с компания, наречена Traf-O-Data, която има за цел да обработва и анализира данните от трафик касети. Той се опитва да продаде идеята си заедно с бизнес партньора си, Пол Алън, но продуктът почти не сработва. Неуспехът обаче не попречил на Гейтс да проучи нови възможности и няколко години по-късно създава първия си продукт на Microsoft. Именно това го води към нов път към успеха.

3. Джордж Стейнбренър фалира цял екип.

Преди Стейнбренър да прочуе името си] в Ню Йорк, той притежава малък баскетболен отбор, наречен Cleveland Pipers. От 1960 до 1962 г. в резултат на ръководството на Стейнбренър, целият франчайз фалира.

Този провал е последван от пореден такъв, когато Стейнбренър поема поста на Янките през 70-те години на миналия век. Това е последвано от поредица от трудности за отбора, който претърпява редица загуби през 80-те и 90-те години. Въпреки публичните страхове и критики към спорните решения на Стейнбренър, той в крайна сметка отвежда екипа до невероятно завръщане с шест записа на World Series между 1996 и 2003 г. и рекорд като един от най-печелившите отбори в Бейзбола на Major League.

4. На Уолт Дисни са му казали, че му липсва творческо мислене.

Един от най-креативните гении на 20-ти век някога бил уволнен от вестник, защото му било казано, че му липсва творческо мислене. Опитвайки се да устои, Дисни формира първата си анимационна компания, която се нарича Laugh-O-Gram Films и всъщност фалира. Отчаян и без парични средства, Дисни намира пътя си към Холивуд и първоначално се изправя пред още по-голяма критика и неуспех, но в крайна сметка филмите му започват да стават все по-популярни и популярни, а днес компанията управлява огромно портфолио от ТВ канали, развлекателни комплекси и други.

5. Стив Джобс е уволнен от собствената си компания.

Стив Джобс е впечатляващ предприемач, заради безкрайните му нововъведения, но също така и поради силното му завръщане от почти непоправим провал. Джобс постига успех през 20-те си години, когато изгражда империята . Когато е едва на 30 години, борда на директорите на Apple решава да го уволни.

Необезкуражен от провала, Джобс основава нова компания, NeXT, която в крайна сметка е придобита от Apple. След като се връща в Apple, Джобс доказва своя капацитет, като преоткрива визията на компанията и повежда Apple към нови висоти.

6. Милтън Хърши стартира три компании за лакомства преди Хършис.

Всеки познава шоколада на Hershey’s - в САЩ това е може би най-известната марка шоколади. Но когато Милтън Хърши, бъдещият основател на Хършис, започва кариерата си за производство на бонбони, той е бил никой. Хърши започнал три отделни компании, свързани с производството на бонбони, но бил принуден да гледа как всички те се провалят.

В един последен опит Хърши основава Lancaster Caramel Company и започва да реализира огромни резултати. Вярвайки в своето виждане за млечен шоколад, той в крайна сметка основава Hershey Company и се превръща в едно от най-известните имена в индустрията.

Надяваме се да се вдъхновиш от тези истории и ако  претърпиш неуспех, независимо от мащаба, да не се предаваш в преследването на целите си. В конкретния момент някои провали могат да изглеждат като края, но помни, че има безброй успешни предприемачи, които са минали именно през подобни провали. 

Учи се от грешките си и приемай провала, но не се отказвай от страстта си и продължавай да преследваш целите си. А за да създаваш финансовите си възходи и да градиш добра кредитна история, дори след лоша такава,  кредитна карта Бяла Карта е достъпна с изцяло онлайн кандидатстване.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш