Кандидатствай Вход
Коя е държавата, която пазарува най-много онлайн?

Коя е държавата, която пазарува най-много онлайн?

  • Бяла Карта
  • 22.06.2017
  • Лайфстайл
  • Коментари: 0
  • 1676

Не е тайна, че потребителите в днешни дни, малко или много вече са свикнали не само да разглеждат и сравняват стоки онлайн, но и директно да ги поръчват и плащат. По този начин, всеки може да се сдобие с желания продукт или услуга, по всяко време на денонощието, без дори да става от дивана си, защото може да плати директно с дебитна или кредитна карта.

Знаеш ли обаче коя държава е първенец по онлайн пазаруване?

Американските потребители определено са почитатели на лесното и изгодно плащане в интернет, САЩ обаче не е държавата, която е на първо място по онлайн закупени стоки и услуги.

Истината е, че жителите на Хонконг са тези, които държат първо място по онлайн пазаруване в целия свят.

Всъщност Хонконг е специален административен район на Китай, но има висока степен на самоуправление, с изключение на външната политика и отбраната.

Според статистиката, средният потребител в Хонконг харчи по 2,868 долара на година за онлайн пазаруване.

На второ място по онлайн покупки, се нареждат потребителите на Норвегия. Средният разход на потребител в Норвегия, за купуване на стоки и услуги чрез интернет, е на стойност 2,448 долара.

Третата страна, чиито потребители пазаруват най-много чрез интернет, е Израел. Жителите на тази държава имат годишни покупки на средна стойност 2,171 долара на човек – всичко това, единствено чрез онлайн пазаруване.

Всъщност, не е тайна, че онлайн пазаруването в една страна е тясно свързано със средния стандарт на живот в държавата, както и с благосъстоянието ѝ. Поради тази причина, тенденцията е по-богатите страни да имат повече потребители, които са склонни да пазаруват чрез интернет, а тези държави с по-нисък стандарт на живот и съответно – по-ниско  средно заплащане, да бележат доста по-малки изхарчени суми за онлайн пазаруване.  Разбира се, критичен фактор в подобна класация е и връзката с интернет и нейното качество.

Например, за разлика от страни като Норвегия, Израел и Хонконг, държава като Филипините може да се „похвали“ едва с 38 долара на година, похарчени за онлайн покупки, средно на човек от населението ѝ. Подобна статистика се дължи на много фактори, но критични сред тях определено са интернет връзката в страната и благосъстоянието на населението.

В остър контраст с Филипините, САЩ е държавата, която е на трето място по среден годишен разход за онлайн покупки – цели 1,757 долара на глава от населението. След САЩ се нарежда Дания със среден разход на човек от 1,744 долара годишно. Следват водещите държави в икономически план, като Великобритания, Швейцария и Финландия – те са и останалите страни с най-много онлайн закупени стоки и услуги. Населението на тези страни може да служи за пример за модерно пазаруване, защото потребителите са свикнали да плащат предимно чрез интернет и започват да пренебрегват физическите магазини. Онлайн покупките на година, само на един човек, в тези страни се равняват средно на над 1,500 долара.

Под тази граница от 1,500 долара годишно, се нареждат страните, при които също има високи нива при онлайн пазаруването, но средната сума, изхарчена от потребител е значително по-ниска, като едновременно с това държи минимална граница от 1000 долара. Това са държави, като Швеция, Ирландия, Канада, Сингапур, Франция, Германия, Австрия и Холандия.

С под 1000 долара на година, платени средно от потребител, за онлайн покупки, са държави, които също бележат значителен ръст в икономическото си развитие – Япония, Австралия, Испания, Южна Корея, Италия, Китай и други.

Повечето държави от Южна Америка и Източна Европа се нареждат на задните места в класацията. Жителите на тези страни, плащат средно на година едва по 500 долара и дори по-малко, за пазаруване в интернет.

За 2015 г. българският потребител е платил средно за онлайн покупки сумата от 243 долара. Така, според статистика нашата страна се пада в група с държави, като съседките си Турция и Румъния, но и наравно с други източноевропейски страни, като Словения и Словакия. В тези държави, онлайн пазаруването на човек не надскача границата от 300 долара годишно. Това обаче съвсем не означава, че не се наблюдава и ръст в потребителското търсене в интернет, но държавата ни определено има какво да наваксва в следващите години. Разбира се, за тази цел, онлайн магазините предлагат все по-модерни методи за плащане и все по-улеснени начини за поръка на любимите стоки и услуги.

Иновативните и лесни методи за разплащания, разнообразието от продукти, удобния интерфейс и насочеността към клиента са фокус при всеки бизнес, който иска да привлече потребители, не само онлайн, но и в самите физически обекти.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш