Защо онлайн присъствието е задължително за всеки бизнес?

През последните няколко месеца, редица малки и средни бизнеси постепенно започнаха да осъзнават необходимостта бизнесът им да бъде и онлайн. Пандемията от коронавируса доведе до ръст на дигитализацията, какъвто не бяхме виждали до момента. В началото на март, само за няколко дни свободният начин на живот, който водихме се промени драстично и се оказа, че всичко започна да се случва онлайн - пазаруване, театър, концерти, забавления, срещи с близките ни, работа от вкъщи. Това донесе със себе си голямата промяна на дигиталното поведение на потребителите.

Ако всички клиенти са онлайн, как оцелява бизнес, който не е там? В днешната статия от блога на Бяла Карта ще поговорим за ролята и значението, което има онлайн присъствието за всеки един бизнес. В края на текста сам ще се убедиш, че дори досега да си се справял само с физически търговски обект, времето неумолимо тече и е крайно необходимо да направиш своя бизнес достъпен и за потребителите в мрежата.

Ето какви ползи и преимущества би могло да ти гарантира онлайн присъствието:

1. Подобряване на фирмения имидж – само това би трябвало да бъде достатъчна причина за теб да си направиш фирмен уебсайт или пък добре поддържан профил в социалните мрежи. В ерата на технологиите до потребителите достига информация по най-различни канали. Включително и посредством търсене в мрежата. В този смисъл е по-лесно отвсякога да се злепоставят конкуренти чрез фалшива информация, появяваща се на определени места онлайн. Ясно е, че няма как да контролираш какво пишат другите за твоя бизнес. Но наличието на собствен уебсайт ще ти даде възможност ти самият да напишеш нещата такива, каквито са, и да представиш себе си и своята фирма по желания начин пред потенциалните клиенти и обществото като цяло.

2. Постоянна връзка с клиента – дори продажбите ти да се осъществяват през физически търговски обект, е важно клиентът да може да се свърже с теб по всяко време. Последното гарантира изграждане на по-силна връзка, базираща се на доверие и взаимно уважение. В своя уебсайт би могъл да публикуваш телефон или имейл за връзка, както и да създадеш специална онлайн форма за контакт. По този начин потребителите ще имат възможност да задават въпроси, да правят заявки и да съобщават за нередности във връзка с предоставените им продукти и услуги винаги, когато им се налага, а не само и единствено в рамките на стандартното работно време.

3. Повишаване на продажбите – ако поддържаш редовно уебсайта си и използваш различни маркетингови техники за популяризирането му, би могъл чрез него да увеличиш значително своите продажби. В случай, че продуктите, които предлагаш на пазара, е възможно да бъдат поръчвани онлайн и съответно доставяни до посочен от клиента адрес, е добра идея да преминеш и на следващата стъпка. А именно създаване на онлайн магазин като допълнение към физическия и осъществяване на продажби през него. Това ще ти гарантира някаква сигурност в несигурната ситуация с коронавируса. 

4. Стъпване на нови пазари – докато при физическия търговски обект съществува териториално ограничение по отношение на клиентите, които можеш да достигнеш, при онлайн магазина това съвсем не е така. Чрез онлайн магазин ще имаш възможност да стъпиш на нови пазари и да предоставяш продуктите и услугите си не само на потребители в твоя регион, но и на такива от другите части на страната. А в случай, че направиш версии на сайта си на чужди езици, имаш шанс да излезеш и на международния пазар и така да разшириш допълнително своя бизнес. Да, дори в условията на пандемия.

5. Лесно и евтино – най-хубавото на онлайн присъствието е, че се постига лесно и на сравнително ниска цена. Дори най-простият сайт, който не се поддържа постоянно, а единствените разходи по него са за хостинга, ще ти донесе дадени ползи и преимущества. Ако искаш да увеличиш въпросните ползи и преимущества, вече ще ти се наложи да отделиш допълнителни средства за различни видове маркетинг. Но така или иначе винаги можеш да прецениш колко точно да са тези средства, в зависимост от бюджета, с който разполагаш към настоящия момент, и резултатите, които искаш да постигнеш в краткосрочен и дългосрочен план.

Ако имаш нужда от допълнителни средства, кандидатствай за Бяла Карта. Бяла Карта е кредитна карта без такси за издаване и преиздаване, без годишна такса и има 3D защита на онлайн плащанията. Допълнително предимство е, че можеш да кандидатстваш онлайн и при одобрение ще получиш картата до посочен от теб адрес. 

Успешно копира кода
Абонира се успешно
help desk software