Кандидатствай Вход
Краят на една ера или как ще управляваме кредитните си карти само с глас

Краят на една ера или как ще управляваме кредитните си карти само с глас

  • Бяла Карта
  • 11.05.2017
  • Кредитни карти
  • Коментари: 0
  • 2867

Онлайн услугите, които предлагат банковите институции се увеличават непрекъснато. Нарастват с всеки изминал ден пазаруващите онлайн, а банкирането през интернет или чрез мобилния телефон се популяризира все повече. Новите възможности имат своите безспорни предимства и навлизат много бързо в еждневието ни. Но с тях се увеличава и процентът на киберпрестъпленията.

Само за Англия, според статистически данни за 2016г., финансовите измами при онлайн и телефонно банкиране са се увеличили с цели 92% . Новите методи, прилагани при този вид измами, са много успешното социалното инженерство, фишинга, фишинг по телефона (т.нар. vishing или voice phishing), както и злонамерени софтуери, с които се заразяват компютрите.

За да бъдат клиентите спокойни и сигурни при оперирането със своите средства, трябва да имат осигурена защита, която от една страна да осигурява максимално удобство и лекота при банкирането, а от друга страна надеждност.

Използваните до момента методи за защита като пароли и ПИН кодове вече са мого уязвими. Кибер престъпниците имат хиляди начини, за да ги открадтнат и използват неправомерно.

Затова банковите институции търсят нови методи за защита и сигурност на парите на клиентите си, като все по-голямо внимание се обръща на банкирането чрез биометрични данни – пръстови отпечатъци, снимки, гласово разпознаване. Счита се, че това може да осигури максимално голяма сигурност.

Системите за гласово разпознаване правят телефонното банкиране по-безопасно от всякога. Благодарение на системите за разпознаване чрез биометрични данни отпада необходимостта да се използват така трудно запомнящите се пароли и ПИН кодове.

Все по-голяма популярност придобива банкирането чрез системи за гласово разпознаване - лесен и безопасен начин за достъп.

А как работи системата за гласово разпознаване за собтвеник на кредитна карта? Необходимо е да се направи първоначален запис на гласа на притежателя на картата. Това става чрез едно предварително обаждане на специален телефонен номер. Банковият служител помага да се създаде личен voiceprint (гласов отпечатък) в системата чрез петкратно съобщаване на определена фраза. При създадения вече отпечатък на гласа телефонното банкиране и боравене с кредитна карта става възможно за клиента.

Всеки един глас е уникален по своето звучене, интонация, вибрации и ритъм на речта. Той е толкова уникален, колкото е и пръстовият отпечатък.

Системата за гласово разпознаване, която е имплементирана успешно в банковата система във Великобритания, е HSBC Voice ID. Тя вече може да се използва от всички пълнолетни граждани на страната, които имат предварителна регистрация за телефонно банкиране.

HSBC Voice ID използва система от повече от 100 поведенчески и физически вокални качества, създаващи индивидуалните параметри на гласа. Това се извършва за секунди. Системата е уникална и работи по изключително лесен начин. Необходимо е само да се въведе личния акаунт и собствения глас, след което телефонното банкиране може да се извърши успешно. Дори и при откраднати лични данни, хакерите не могат да възпроизведат друг глас.

HSBC Voice ID е чувствителна система, която може да идентифицира лесно, в случай че гласът е на запис или друго лице прави опит да се представи за собственик на чужди данни.

HSBC Voice ID може да разпознае гласа на собственика на определена карта дори и да е с променен глас при фарингит, ангина. При определени по-сериозни заболявания на гласните струни, които водят до съществени промени на гласа, се налага да се прилагат допълнителни защити.

HSBC Voice ID може да бъде създаден и в банковия клон, където е регистриран клиента. Грижата на банковия служител е да осигури тихо място, където да бъде качествено направен първоначалния запис на гласа, за да бъде стартирана и качествена услуга.

Системата за гласово разпознаване при шумен фонов режим предвижда и други опции:

  • Прехвърляне на агент, който задава допълнително уточняващи въпроси за сигурността.
  • Повторно обаждане от друг телефон или от място където не е шумно.

Една кредитна карта може да бъде използвана чрез системата за гласов отпечатък и от друго лице, като настойник или чрез пълномощно, стига да има необходимото разрешение за това.

HSBC Voice ID е иновативна технология, която използва гласови биометрични данни при създаването на личен гласов отпечатък. Така банките чрез ситемата създават voiceprint на всеки свой клиент, ползващ услугите на телефонното банкиране. Тя интегрира физическите и поведенчески фактори на гласа като биометрични показатели, осигуряващи по-голяма надеждност, сигурност, бързина и лекота в банкирането.

В Бъглария подобна система за гласово разпознаване все още не е имплементирана. Затова Бяла Карта те съветва да пазиш ПИН кода на своята кредитна карта от чужди погледи и да внимаваш при онлайн пазаруване.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш