Кандидатствай Вход
5 сериозни грешки, които правим при пазаруване

5 сериозни грешки, които правим при пазаруване

В днешно време опциите и възможностите за пазаруване, които се предлагат на потребителите, стават все повече и повече - от непрекъснато изникване на нови молове и търговски обекти до все по-силно навлизане на онлайн магазините и търговските платформи в бранша. 

Въпреки богатия избор и достъпа до висококачествени стоки на достъпни цени, все още в процеса на пазаруване доста често се повтарят някои основни грешки. Грешки, които не само ощетяват потребителя от финансова гледна точка, но и му отнемат шанса да се сдобие с наистина най-доброто от съответната категория продукти. 

Кои са тези 5 сериозни грешки, които правим при пазаруване и как могат да бъдат избегнати? Това ще научиш, ако прочетеш до края днешната статия от блога на Бяла Карта.

1. Избиране на бранд пред качество

Пределно ясно е, че доста хора са увлечени по брандовете и купуват само и единствено продукти от даден такъв. В това няма нищо лошо, стига подобно увлечение да се побира в някакви нормални граници. 

Смисълът на добрия бранд всъщност е да ти гарантира, че срещу заплатената сума пари ще получиш наистина качествен, надежден и устойчив във времето продукт. Последното се отнася в особено голяма степен за артикули като дрехи и обувки, едра и дребна бяла техника и т.н. 

Ако ясно виждаш нещо по самия продукт, което не ти харесва и говори негативно за неговото качество, то покупката му е напълно безсмислена. Така че не спирай да взимаш предвид брандовете, но никога не ги поставяй като единствен фактор при пазаруване.

Всички искат да имат дрехи и обувки на популярни марки, но част от тях може да са силно надценени. Мисли за какво ще дадеш парите си.

2. Правене на емоционални покупки 

Не е добре също така да оставиш емоциите да те водят изцяло по време на пазаруване. Особено вероятно е това да стане, ако често практикуваш тази дейност, за да се разтовариш от ежедневния стрес или да забравиш за проблемите в своя професионален и личен живот. 

В такива случаи обиколката по магазините наистина може да ти подейства освежаващо и да подобри настроението ти. Но все пак внимавай какво купуваш по време на подобна обиколка. 

Преди да платиш дадена стока или продукт, винаги премисляй още веднъж дали те биха имали някаква реална функция или стойност в ежедневието ти. Ако отговорът е отрицателен, то по-добре ги остави обратно на рафта и насочи вниманието си в друга посока.

3. Неизползване на промоции и отстъпки 

Разнообразните промоции и отстъпки се появяват в резултат на все по-ожесточената конкуренция между търговците в днешно време. Те се правят както по конкретни поводи (празник, важна дата за съответния магазин), така и с чисто рекламна цел, свързана с привличането на нови клиенти.

За теб като потребител би било голям пропуск да не се възползваш от подобни промоции и намаления, тъй като те представляват реален шанс да се сдобиеш с артикули от най-високо качество на изключително достъпни цени.  

А сега, благодарение на онлайн пазаруването, е много по-лесно да следиш редовно специалните оферти. Просто през свободното си време преглеждай набързо предложенията в това отношение на търговците, чиито продукти те интересуват. Така несъмнено ще имаш по-големи шансове за сключването на изгодни сделки и спестяването на значително количество финансови средства.

4. Купуване на прекалено много храна 

Редица хора прекаляват с пазаруването, когато става въпрос за храна. При всички случаи чувството да имаш пълен (или дори препълнен) хладилник е доста приятно, но все пак не преминавай нормалните граници.

Задължително трябва да се има предвид, че голяма част от храните са малотрайни и ако не се консумират в определен период от време, се развалят. А развалената и изхвърлена на боклука храна на практика означава напразно пропилени от твоя страна финансови средства. 

В този смисъл ти препоръчваме преди посещението на най-близкия хранителен магазин да си изготвиш някакъв план или списък и да купуваш само и единствено храните, които наистина ще бъдат консумирани от теб или твоето семейство. 

5. Липса на добра представа за цените на хранителните продукти 

Нерядко се случва потребителите да не са наясно с точните цени на ежедневно купуваните от самите тях хранителни продукти. Това не е особено положителен фактор, тъй като води до неспособност за сравнение между цените на тези продукти в различните търговски обекти и избиране на най-подходящата оферта.

Ако и твоят случай е подобен, е крайно време да направиш нещо по въпроса. Регулярното записване на цените на закупуваните стоки е едно умело решение, което в дългосрочен план ще ти помогне да усъвършенстваш знанията и представите си за този аспект от пазаруването.

3 грешки, които да избягваш, когато пазаруваш с кредитна карта

Когато говорим за пазаруване, няма как да не говорим за може би най-популярния инструмент за разплащане - кредитните карти. Ето защо ти представяме няколко грешки с кредитни карти, които да не правиш. 

Пазаруваш онлайн от несигурни сайтове.

Когато използваш кредитна карта или дебитна карта, трябва много внимателно да проверяваш в какви сайтове въвеждаш данните си. Преди да направиш плащане, увери се, че протоколът за сигурност е https и че си на затворена интернет мрежа. 

Ако въвеждаш данни и пароли докато си на свободна WIFI мрежа, има опасност недоброжелатели да достъпят данните ти. 

Харчиш повече отколкото можеш да си позволиш.

При пазаруване с кредитна карта трябва да внимаваш да не надвишиш възможностите си. Кредитните карти са удобен финансов инструмент, който ти дава свободата да имаш пари, когато имаш нужда. 

Важно е обаче да съобразяваш потреблението си с месечния бюджет. Кредитната ти карта не е неизчерпаем източник на пари. Веднъж, когато ги използваш дадена сума, не забравяй, че трябва да погасиш задълженията си в посочените в договора срокове.

Избираш кредитни карти, които не отговарят на нуждите ти.

Какъвто и финансов продукт да избираш, съобразявай го със собствените си нужди. Не се подвеждай от реклами и търси информация, която да отговори на въпросите ти за кредитния продукт

Понякога карти, които посочват множество точки и предимства при пазаруване изобщо може да не отговарят на твоето потребление и в крайна сметка да не можеш да се възползваш от всички техни предимства. Това не прави картите „лоши“, а просто неподходящи за теб. 

Съобрази, например, дали пазаруваш на ПОС и онлайн или предпочиташ да имаш и пари в брой, искаш ли да плащаш годишна такса за обслужване на картата и т.н. 

0 Коментара