Кандидатствай Вход
Кои са най-големите спънки за потребителите, които пазаруват онлайн?

Кои са най-големите спънки за потребителите, които пазаруват онлайн?

  • Бяла Карта
  • 21.10.2018
  • Твоите пари
  • Коментари: 0
  • 1208

Повечето от нас имат - в един или друг магазин - продукти в онлайн количка за пазаруване, но не са преминали към покупка. И тя просто си стои така – с избрани продукти и очакваща да се решим да напазаруваме.

Съществуват редица причини, поради които това може да се случи: искаме да премислим добре, дали имаме  нужда от този артикул или се колебаем за цената на доставката...

Понякога просто нямаме намерение да купим артикула от този търговец, но сме искали да проверим цената. Дори бихме могли да го добавим към количката по погрешка, бързайки да разгледаме нещо друго и кликайки на грешния бутон.

Обаче не всички изоставяния на кошницата идват в резултат на това, че вече не искаме да купуваме продуктите. И точно това се явява голям проблем за търговците на дребно, които целят всеки потребител да финализиран поръчката си и да стигне до етап на плащане.

Размерът на изоставените колички се променя всяка година, но статистиката показва, че тя винаги е между две трети и три четвърти.

Въпреки всичко, това е нещо, което хората, които управляват компании за електронна търговия, са наясно.

Разбира се, докато изоставянето на количката се случва навсякъде (дори във физическите магазини с реални пазарски кошници), понякога просто се случва нещо, докато пазаруват, което ги кара да напуснат сайта и да оставят покупките си чакащи. А понякога проблемът е единствено технически и е невъзможно да се извърши самото плащане.

Това е така, защото някои сайтове представят технически или практически пречки за купуването, което клиентите считат за разочароващи.

Какви пречки?

Ето някои от функциите на сайтовете за електронна търговия, които могат да затруднят или да нарушат изцяло пазаруването от потребители:

Регистрация

Сайтовете, които отчитат най-малко отпадане на потенциалните купувачи, обикновено са онези, които имат опростени процеси на закупуване. Те не затрудняват потребителите и не ги сблъскват със сложни и дълги процедури и правила за регистрация и покупка като цяло.

Клиентите, които искат да направят еднократна покупка, смятат, че не е необходимо задължително да си създават акаунт в сайта. Това би им се струвало досадно и забавящо пазаруването.

Поради тази причина те са по-склонни да решат, че не си струва и ще пазаруват другаде. Възможността да се направи покупка като гост следователно е доста важна за хората.

По същия начин понякога хората създават сметки за сайтове, но забравят паролите си и може би се притесняват или просто нямат желание да преминават през процедурата за забравена парола.

Това означава, че сайт, който опростява всичко това, ще бъде по-окуражаващ за тях.

Има обаче две страни:

Когато даден клиент иска да купува редовно от даден сайт, имайки профил и данните за доставка са запазени, то това означава ли, че може да купува по-бързо и по-лесно. Най-вероятно, отговорът е да.

Най-добрият подход?

Трябва да се предложи възможността да се създаде сметка, но не и да се превърне в нещо, което е задължително, за да може хората спокойно да направят покупка.

Опции и разходи за доставка

Друга област, в която сайтовете могат да загубят бизнеса, е, че - в процеса - се разкриват данъци, транспортни разходи и възможности за доставка. Всичко това съвсем не се харесва на потребителите. Всъщност това би ги накарало да се откажат от поръчката си и въобще да не стигнат до етап на плащане.

Много хора решават да не финализират покупката, защото смятат, че разходите за доставка са твърде високи или защото не са съгласни с графика за доставка.

Изясняването на тези разходи и опции по-рано в процеса помага на хората да вземат решения, дали искат да купуват без чувство на неудовлетвореност.

Когато става въпрос за избягване на този проблем, предприятията, които предлагат най-гъвкавите възможности за доставка, най-справедливи разходи и които са прозрачни в началото на процеса на пазаруване, ще видят по-малко отпадане от страна на клиентите.

Видове плащания

Друг фактор, който уебсайтовете могат да спечелят или губят, когато става въпрос за осигуряване на възможно най-голяма възможност на клиентите си да завършат покупките си, са типовете плащания, които приемат.

Фирмите трябва да преценят разходите за предлагане на определени видове плащане. Всъщност, макар че може да има финансов смисъл да не се предлагат всички начини на плащане, това все пак е нещо, от което се интересуват клиентите.

Тук е моментът да ти напомним, че с Бяла Карта можеш да пазаруваш навсякъде – както в страната, така и в чужбина. Защото Бяла Карта ти дава неограничени възможности, в ролята си на алтернатива на стандартните разплащателни средства.

Кредитна карта, с която имаш, когато искаш