
Кои са тенденциите при разплащанията на дребно?
Технологията на разплащанията винаги е играла изключително важна роля при търговията на дребно. Разбира се, освен за самите търговци, самият процес на разплащане е ключов фактор и за потребителите. От начина на плащане, в повечето случаи зависи, дали клиентът ще е удовлетворен от направената покупка, дали самото пазаруване ще премине гладко и безпроблемно и естествено, дали търговецът ще бъде доволен от продажбата.
В този материал ти представяме най-актуалните тенденции за 2017 г. при разплащанията на дребно, за да се запознаеш отблизо с бъдещето на любимото ти пазаруване:
- Нови методи на плащане
Онези потребители, които са върли почитатели на иновациите и технологиите, във всяка една сфера, вече изискват от пазара много по-бързи, по-сигурни и по-ангажиращи начини на плащане. Максималното удобство и високите технологии са водещи фактори, особено при новото поколение (след милениалите). Именно тези фактори са ключови за осъществяването на реалната покупка и реализирането на печалба за съответните търговци. До какво води това? Резултатът е, че все повече търговци на дребни се ориентират към най-новите методи за пазаруване. Плащанията в брой и със стандартна дебитна карта вече не са най-предпочитаните сред клиентите. На хоризонта са електронни портфейли, като PayPal и Apple Pay, QR кодове като SnapScan и безконтактни плащания чрез смартфони. Към новите методи за плащане можем да прибавим и тепърва възникващите технологии за трансакции, използващи биометрични данни. Именно тези иновации ще търпят развитие пред следващите няколко години.
- Клиентите обичат финансовите услуги в магазина
В сегашната бързо изменяща се икономическа среда, дребните търговци и малките фирми са изправени преди редици предизвикателства. Едно от тези предизвикателства са получените приходи и оказваният натиск върху печалбата на самите търговци. Поради тези причини, същите тези търговци търсят нови възможности за привличане на интереса на клиентите. Предоставянето на услуги с допълнителна стойност и финансови услуги е един ит ефективните методи. По този начин се генерират и нови източници на приходи за малкия бизнес. Най-често предлаганите финансови услуги, на които проактивните търговци залагат, включват:
- Вътрешни и международни парични преводи
- Персонализирани кредитни предложения
- Широко разнообразие от възможности за плащане на сметките за консумативи и други разходи, свързани с различни услуги. В това число влизат: плащането на глоби; плащането на застрахователни полици; общински смети; погасяване на сметки за ток, вода и други.
Какви са ползите от внедряването на подобни услуги в обикновените квартални магазини? Именно чрез тези съществени преимущества и ползи за клиента, се разширява потребителската база, печели се лоялността и не на последно място – всичко това води до увеличаване на приходите от комисионни за търговците.
Благодарение на тези тактики, дребните търговци съумяват да запазят клиентите си и да спечелят нови такива, предоставяйки им допълнителна стойност, която не все магазин може да предложи.
- Търговците на дребни предприемат все по-голям риск
Търговците са длъжни да осигуряват безпроблемно, но и безопасно плащане с банкови карти. Всеки потребител трябва да знае, че информацията му е защитена в максимална степен. Затова търговецът спазва стандартите за сигурност на данните на платежната платформа. Въпреки това обаче, с все по-сложните технологични процеси, става все по-трудоемко за фирмите да влагат ресурси в спазване на необходимите стандарти. Особено, когато се стремят да се съсредоточат върху основната си дейност, при това във време на високо рискови плащания.
- Разумните търговци се насочват към облачните технологии
Ето нещо ново, което може би не очакваш - именно облачните технологии са целите на находдчивите търговци, които искат да бъдат в крак с тенденциите на пазара. Ти вече знаеш всичките предимства на технологията, базирана на облака – по-ниски разходи за инфраструктура, подобрена надеждност, висока скалируемост и по-лесно боравене с данните. Всъщност, за търговците на дребно, плащанията, базирани на таз технология, носят доста ползи – най-вече намаляване обхвата на риска и съответствието със стандартите, което трябва да се управлява. Друго предимство на облачния софтуер е възможността да се предоставят на потребителите нови канали за изпълняване на операции.
- Онлайн продуктите се придвижват към физическите магазини
Дребната търговия отдавна е поставила фокуса върху продажбата на онлайн продукти и услуги, включително електронни билети, билети за събития, софтуерни лицензи, но и разнообразни вуачери. Въпреки че очакванията са за намаляване на физическите магазини и ориентирате главно към онлайн пазаруването, все още има групи клиенти, които предпочитат да търсят най-популярните интернет продукти във физическите обекти на търговците.
И разбира се, накрая може да изтъкнем факта, че търговията на дребно има спешната нужда да се насочи към множеството от канали за развитие на бизнеса, а не само към физическите обекти и техните ограничени възможности.
Често задавани въпроси
Благодаря ви Бяла Карта! Доволна съм, всичко се оказа така, както се казва и уточнява в договорите! Коректни сте!