Кандидатствай Вход
Кои са тенденциите при разплащанията на дребно?

Кои са тенденциите при разплащанията на дребно?

Технологията на разплащанията винаги е играла изключително важна роля при търговията на дребно. 

Разбира се, освен за самите търговци, самият процес на разплащане е ключов фактор и за потребителите. 

От начина на плащане, в повечето случаи зависи, дали клиентът ще е удовлетворен от направената покупка, дали самото пазаруване ще премине гладко и безпроблемно и естествено, 

дали търговецът ще бъде доволен от продажбата.

В този материал ти представяме кои са тенденциите при разплащанията на дребно, за да се запознаеш отблизо с бъдещето на пазаруването и нагласите на потребителите.

Нови методи на плащане

Онези потребители, които са върли почитатели на иновациите и технологиите, във всяка една сфера, вече изискват от пазара много по-бързи, по-сигурни и по-ангажиращи начини на плащане. 

Максималното удобство, сигурността на клиентите и високите технологии са водещи фактори, особено при новото поколение (след милениалите). 

Именно тези фактори са ключови за осъществяването на реалната покупка и реализирането на печалба за съответните търговци на пазара. 

До какво води това? Резултатът е, че все повече търговци на дребно се ориентират към най-новите методи за пазаруване. 

Плащанията в брой и със стандартна дебитна карта вече не са най-предпочитаните сред клиентите. 

На хоризонта се появяват различни варианти на платежни услуги, електронни портфейли, като PayPal и Apple Pay, QR кодове като SnapScan и безконтактни плащания чрез смартфони. 

Към новите методи за плащане можем да прибавим и тепърва възникващите технологии за трансакции, използващи биометрични данни. 

Именно тези иновации ще търпят развитие пред следващите няколко години.

Клиентите обичат финансовите услуги в магазина

В сегашната бързо изменяща се икономическа среда, дребните търговци и малките фирми са изправени пред редица предизвикателства. 

Едно от тези предизвикателства са получените приходи и оказваният натиск върху печалбата на самите търговци.  Поради тези причини, същите тези търговци на дребно търсят нови възможности за привличане на интереса на клиентите. 

Предоставянето на услуги с допълнителна стойност и финансови услуги е един от ефективните методи. По този начин се генерират и нови източници на приходи за малкия бизнес.

Много доставчици на платежни услуги започват да осъзнават нуждата на клиентите на по-малките магазини и необходимостта да предоставят разнообразни, но и сигурни начини за плащане.  

Ето защо, все по-голяма част от тях, развиват услуги за плащанията на дребно и освен в брой и с карти, много търговци на дребно ще приемат и други типове на плащане. 

Тенденциите в България, в Европа и САЩ се развиват с различни темпове, но започнатият процес на дигитализация ще доведе промяната в платежните услуги навсякъде - рано или късно. 

Най-често предлаганите финансови услуги, на които проактивните търговци залагат, включват:

  • Вътрешни и международни парични преводи
  • Персонализирани кредитни предложения

Широко разнообразие от възможности за плащане на сметките за консумативи и други разходи, свързани с различни услуги. 

В това число влизат: 

  • плащането на глоби
  • плащането на застрахователни полици
  • общински сметки
  • погасяване на сметки за ток, вода и други

Какви са ползите от внедряването на подобни услуги в обикновените квартални магазини?

Именно чрез тези съществени преимущества и ползи за клиента, се разширява потребителската база, печели се лоялността и не на последно място – всичко това води до увеличаване на приходите от комисионни за търговците.

Благодарение на тези тактики, дребните търговци съумяват да запазят клиентите си и да спечелят нови такива, предоставяйки им допълнителна стойност, която не все магазин може да предложи.

Търговците на дребно предприемат все по-голям риск

Търговците са длъжни да осигуряват безпроблемно, но и безопасно плащане с банкови карти. Всеки потребител трябва да знае, че информацията му е защитена в максимална степен. 

Затова търговецът спазва стандартите за сигурност на данните на платежната платформа. 

Въпреки това обаче, с все по-сложните технологични процеси, става все по-трудоемко за фирмите да влагат ресурси в спазване на необходимите стандарти

Особено, когато се стремят да се съсредоточат върху  основната си дейност, при това във време на високо рискови плащания.

Разумните търговци се насочват към облачните технологии

Ето нещо ново, което може би не очакваш - именно облачните технологии са целите на находчивите търговци, които искат да бъдат в крак с тенденциите на пазара. 

Ти вече знаеш всичките предимства на технологията, базирана на облака – по-ниски разходи за инфраструктура, подобрена надеждност, висока скалируемост и по-лесно боравене с данните. 

Всъщност, за търговците на дребно, плащанията, базирани на тази технология, носят доста ползи – най-вече намаляване обхвата на риска и съответствието със стандартите, което трябва да се управлява. Друго предимство на облачния софтуер е възможността да се предоставят на потребителите нови канали за изпълняване на операции.

Онлайн продуктите се придвижват към физическите магазини

Дребната търговия отдавна е поставила фокуса върху продажбата на онлайн продукти и услуги, включително електронни билети, билети за събития, софтуерни лицензи, но и разнообразни ваучери. 

Въпреки че очакванията са за намаляване на физическите магазини и ориентирате главно към онлайн пазаруването, все още има групи клиенти, които предпочитат да търсят най-популярните интернет продукти във физическите обекти на търговците.

И разбира се, накрая може да изтъкнем факта, че търговията на дребно има спешната нужда да се насочи към множеството от канали за развитие на бизнеса, а не само към физическите обекти и техните ограничени възможности.

0 Коментара



Кредитна карта, с която имаш, когато искаш